X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי זה 'אנחנו'? כל מי שאינו יכול להרשות לעצמו להסתובב בשינקין עם שינקע? אנחנו הכנסנו אתכם לרשימה שחורה? באיזו רשימה נמצאים לדעתכם משה שמיר, נעמי שמר, נעמי פרנקל, אריאל זילבר, עמיר בניון ואהוד בנאי?
▪  ▪  ▪
בניון. באיזו רשימה? [צילום: יח"צ]

זו לשון העצומה שעליה חתמו ואותה פרסמו שחקני הבמה והבד בתל אביב: "אנו - יוצרות, יוצרים ואישי תרבות מכל תחומי האמנות (ובהם קולנוע, תיאטרון, אמנות פלסטית, מוזיקה, ספרות, מחול ואדריכלות) - מוחים נגד הצעדים האנטי דמוקרטיים שנוקטים בשבועות האחרונים משרדי הממשלה כלפי יוצרים ואנשי תרבות שיצירותיהם או השקפותיהם אינן עולות בקנה אחד עם הרוח המנשבת במשרדים אלה.
אנו מצהירים בזאת כי נמשיך להישיר מבט במציאות, להביע את דעתנו ולציית לצו מצפוננו גם אם נידרש לשלם על כך מחיר. על-אף האיום הישיר על מטה לחמנו, לא נצנזר ולא נעקר את יצירותינו בגלל חוקים אימתניים, הפחדות ואיומים, לא נסתתר ולא נוריד פרופיל.
אנו החתומים מטה הם הקולות שאותם אתם מבקשים להשתיק. אנו מקווים בכל מאודנו שישראל לא תידרדר ותהיה למדינה שבה אמנים המביעים את עמדותיהם, מוכנסים ל'רשימה שחורה'. אך היה וכך יהיה, הנה לפניכם הרשימה:...".
על מה הם מדברים וכותבים?
'צעדים אנטי דמוקרטיים' כביכול הם צעדים של חברי כנסת נבחרים היוזמים הצעות חוק במסגרת הכנסת שהיא המוסד המחוקק בארצנו. מה פה לא דמוקרטי? האם הצעדים שנקטו רבין ופרס כאשר שיחדו חברי כנסת במכונית אדומה ושיקרו לעם ולכנסת כדי להעביר את 'חוק אוסלו' היו דמוקרטיים יותר?
הצהרה בעיתונות שאתם ממשיכים להישיר מבט במציאות – אינה הוכחה שאתם רואים אותה, שאתם רואים אותנו. על איזה 'איום ישיר' אתם מדברים? מה הם אותם 'חוקים אימתניים' שאינכם מגוללים בעצומה שלכם?
'אנחנו' מבקשים להשתיק את הקולות שלכם? מי זה 'אנחנו'? כל מי שאינו יכול להרשות לעצמו להסתובב בשינקין עם שינקע? אנחנו הכנסנו אתכם לרשימה שחורה? באיזו רשימה נמצאים לדעתכם משה שמיר, נעמי שמר, נעמי פרנקל, אריאל זילבר, עמיר בניון ואהוד בנאי?
עולם ישן נחריבה
זֶה יִהְיֶה קְרָב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם
עִם הָאִינְטֶרְנַצְיוֹנָל יֵעוֹר, יִשְׂגַּב אָדָם!
מיקי גורביץ', המחזאי והבמאי שלכם, אמר בכנס את הדבר הבא "בואו נשבות אפילו ליום אחד, אתם יודעים איזה נזק זה יעשה למדינת ישראל בעולם? אחרי נזק תדמיתי כזה הם ילמדו לא להתעסק אתנו".
מבינים? המטרה להרוס את מדינת ישראל. מה שרו הבולשיטביקים? מהי המציאות שרואה לפניו מיקי על הבמה שעליה מפוזרות ההריסות? ישגב אדם.
אני מבקש לקנח בסיפור פיקנטי, שהעתקתי מתוך כרוניקה עיתונאית, המצייר את אנשי הבמה שלנו במיטבם. שחקנים במציאות המשתנה לפני התפאורה. שם הסיפור – תחפושת.
רייצ'ל דוליזאל הציגה את עצמה במשך 20 שנה כאישה שחורה, עד שהוריה חשפו בסוף השבוע שהיא נולדה לבנה. בעקבות הלחץ הציבורי היא התפטרה מתפקידה כראש ארגון אפרו-אמריקני.
"אמשיך להילחם למען זכויות אדם"
דוליזאל עשתה את הקריירה שלה מזהותה כשחורה. מעבר לתפקידה בארגון של אפרו-אמריקנים היא משמשת כמרצה על התרבות השחורה באוניברסיטה מקומית במדינת וושינגטון. במשך קרוב ל-20 שנה הציגה עצמה דוליזאל כאישה שחורה והתרחקה מהוריה הביולוגים, קלעה את שערה כמו נשים שחורות וטיפלה בעורה כדי להעניק לו גוון כהה יותר. אלא שבסוף השבוע הוריה הביולוגים שמו סוף לסיפור וחשפו שהיא נולדה לבנה.
היא כתבה ש"אף שסוגיות רבות עומדות בפנינו כמו אלימות המשטרה, ספרי לימוד מוטים בבתי הספר, שלילת זכויות כלליות, אי-שוויון רפואי והיעדר ייצוג פוליטי-משפטי, הדיאלוג עבר באופן בלתי צפוי לזהות האישית שלי בהקשר של הגדרת גזע ואתניות... רק שתדעו שלעולם לא אפסיק להילחם למען זכויות אדם ואעשה כל שבכוחי לעזור ולסייע בין שמדובר בעמידה זקופה ובין שבפרישה משום שהסיפור איננו אני. הוא על צדק. לא מדובר בהתפטרות שלי.
וואחד הפקה! עכשיו היא עוברת לפעילות באגודה של 'צער בעלי חיים' ושמה יהיה ד"ר דוליטאל.
אמת או שקר?
הרצוג: "המשבר העמוק עם ארה"ב פוגע ביכולת שלנו להשפיע על ההסכם עם אירן".
הניסוח הנכון המתבקש ממדינאי יהודי ישראלי נאמן לעמו: חוסר היכולת שלנו להשפיע על ההסכם עם אירן פוגע וגורם למשבר העמוק עם ארה"ב.
ובכן, מה נמצא במוקד חוסר היכולת שלנו להשפיע? אובמה. אבל את זה הרצוג לא יאמר לכם.
שמעתי במעלית
אנשים שלא אוהבים אותנו אומרים לנו לאהוב את האחר.

תאריך:  16/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרמני החרם
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
איזה יופי
אהרון שחר  |  17/06/15 12:20
 
- הכלמה בעברית
אברהם שלום  |  18/06/15 02:50
 
- באמת? תודה
אהרון שחר  |  18/06/15 21:02
2
פתאום יש גבול
באום  |  18/06/15 11:22
 
- פעם השמאל היה מורכב מגיבורים
א.ש.  |  18/06/15 16:04
 
- יגאל
באום  |  18/06/15 18:14
 
- החזן של יערי אמר את זה במלים
סניל  |  18/06/15 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רביבה בן זאב
בר קמצא הנבוך ניסה להשקיט את זעמו של העשיר, התחנן על כבודו והציע שישלם במיטב כספו עבור האוכל והמשקה של כל המוזמנים, אך לשווא
מרדכי ליפמן
השמאל כרת, מזמן, ברית עם דובריו הרהוטים של המיעוט הערבי. שוב חוזר ומופעל כאן הטריאומוויראט הנצחי כמעט: דובריו של המיעוט הערבי, אנשי השמאל "שלנו", ומערכת עשיית הצדק. קרי הבג"ץ. אלה חוברים יחד לסכל מדיניות ממשלתית שאינה לרוחו של הטריאומוויראט
אהרון שחר
האם יכול להיות שבלהט הכעס פיספסנו תגלית גדולה המסתתרת בין השורות בנאום הבהמות?
רונן יצחק
אזור הר הדרוזים בדרום סוריה, הסמוך לגבול ישראל, הפך בימים האחרונים לשטח הפקר ולקרקע פורייה להשתלטותן של אירן והחיזבאללה. בישראל ימשיכו לעקוב מקרוב בדאגה גוברת
יניב הלפרין
ההתפתחות הטכנולוגית ופישוט אמצעי הקשר בין אנשים סייעו רבות למהפכה של הקהילה הלהט"בית ועוזרים לגייז רבים להבין שהם לא לבד    טכנולוגיה בשירות הגאווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il