X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הקונגרס האמריקני לפעול באופן מוסרי ובהגיון בריא ולהתנות את המשך הסיוע הנדיב לרש"פ בשינוי דרמטי של אופי משטרו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. שלטון של שחיתות [צילום: AP/Fadi Arouri]

אופי הרשות הפלשתינית - הזוכה ל-17% אהדה בארה"ב לעומת 70% של ישראל - מקומם את רוב ערביי יו"ש נגד מחמוד עבאס, מביא את רוב ערביי-ירושלים להעדיף ריבונות ישראלית, ומשדרג את פופולריות חמאס ברחוב הערבי.
אופי הרשות הפלשתינית מבטא שילוב נדיר של שחיתות, מעילה בכספי ציבור, נפוטיזם, חינוך לשנאה, הסתה, טרור, הפרת-הסכמים ושלילת זכויות אזרח, המביאים להגירה גוברת ולבריחת נוצרים.
אופי הרשות הפלשתינית גובש על-ידי ערפאת, מחמוד עבאס ופלשתינים נוספים שהגיעו מאז 1993 מבסיסי טרור בסודן, תימן, עירק, לבנון, לוב ותוניסיה והשתלטו על ערביי יו"ש ועזה. ב-2003 גער בי נכבד פלשתיני: "מעולם לא נסלח לכם על שכפיתם עלינו את הנהגת אש"פ - סדום ועמורה - מתוניס!"
למרות זאת, ארה"ב היא התורמת המובילה לרשות הפלשתינית: 500 מיליון דולרים סיוע אזרחי וביטחוני, בנוסף ל-250 מיליון דולרים לאונרא המטפלת במחנות הפליטים הפלשתינים. אבל, התרומה הנדיבה לא הביאה לעקירת החינוך לשנאה וההסתה, לנכונות לדו-קיום בשלום עם המדינה היהודית ולקידום הדמוקרטיה וזכויות האדם ברשות הפלשתינית.
בספטמבר 1993, ערב החתימה על "הסכם אוסלו", ביקשו מנהיגים נוצרים מבית לחם ובית ג'אלה מרה"מ רבין להשאיר את שתי הערים - שהשתייכו לאזור ירושלים בתקופת העותומנים והבריטים - בשליטת ישראל. רה"מ סרב והמנהיגים הנוצרים הזהירו מפני שלטון אכזרי של הרשות הפלשתינית שיהפוך את שתי הערים לעתירות כנסיות אך דלילות נוצרים. ב-2015 הפך הרוב הנוצרי בבית לחם למיעוט של 15%.
לפני החתימה על "הסכם אוסלו" הצגתי את בעל הטור האמריקני, וויליאם סאפייר, בפני ראש העיר בית ג'אלה לשעבר, פארא אל-עראג', שטען: "עקב בריחה גוברת של נוצרים מבית ג'אלה יהיו בקרוב במדינת בליז במרכז אמריקה יותר נוצרים מבית ג'אלה מאשר אלו שיעזו להישאר בעיר מולדתם." ב-2015 מגיעים המהגרים הנוצרים להישגים מרשימים בבליז, לעומת דיכוי אזרחי ודתי של משפחותיהם בבית ג'אלה.
השחיתות המשפחתית של מחמוד עבאס - שתאוות הבצע זיכתה אותו בכינוי "מיסטר 20%" - נחשפה במאמרו של העיתונאי האנטי-ישראלי, סטפן לנדמן, שהאשים את עבאס "בשוחד, השקעות מפוקפקות וחשבונות בנק נסתרים... הכנסה של כמיליון דולרים לחודש.... לעבאס מספר חשבונות בנק בירדן.... והוא מצפה למטוס פרטי חדש מרוסיה.... בניו, טאריק ויאסר, יוצאים נשכרים מעסקות של הרש"פ...." לדברי החוקר הוושינגטוני, ג'ונתן שנזר, "עושרם של הבנים הפך לסלע מחלוקת בחברה הפלשתינית.... ליאסר מונופול על מכירת סיגריות אמריקניות והוא יו"ר חברת תשתיות גדולה... וזוכה להכנסה שנתית של 35 מיליון דולרים.... לטאריק שאפתנות עסקית דומה....".
פעיל זכויות האדם הפלשתיני, באסם עיד, טוען: "הפלשתינים זקוקים למוסדות דמוקרטים שישימו קץ להפרת זכויות האדם ע"י הרש"פ.... מחמוד עבאס עומד בראש משטר רודני ומושחת המנצל מענקים בינלאומיים לחיזוק שלטונו ולא לקידום החברה הפלשתינית. לכן, רוב ערביי ירושלים מעדיפים שלטון ישראלי ולא פלשתיני...."
על הקונגרס האמריקני לפעול באופן מוסרי ובהגיון בריא ולהתנות את המשך הסיוע הנדיב לרש"פ בשינוי דרמטי של אופי משטרו של מחמוד עבאס.

תאריך:  25/06/2015   |   עודכן:  25/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס נחשף
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זה הפרטנר
אליעם  |  25/06/15 11:57
 
- איך שכחת לציין את שמעון פרס ל"ת
החבר שלו ? הא?  |  25/06/15 15:44
 
- אליעם,לצערי, הוא גם פרטנר שלך
ברוך שטיין  |  25/06/15 17:21
 
- ברטנר. נא לדייק ל"ת
בלי בגץ ובלי בצלם  |  25/06/15 18:58
2
משעשע
אהרון שחר  |  25/06/15 17:19
3
אם אתה טרוריסט מוסלמונאצי
אמו  |  25/06/15 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמי דור-און
לאירן אין כל כוונות לקיים את תנאי ההסכם המתגבש במשא-ומתן עם המעצמות וכל מטרתה היא לעודד את פעילות הטרור נגד ישראל
דרור אידר
לעיתים קרובות, התרופה הטובה לפרובוקציות טיפשיות היא אדישות. הסערה התורנית משרתת את שונאינו בעולם ומעידה על חוסר ביטחון. אנחנו מספיק חזקים להכיל את גאטס וזועבי ואלף כמותם
איציק וולף
בעקבות ירי הרקטה אמש לעבר ישראל מבטלת מערכת הביטחון את ההיתרים שניתנו לכ-500 פלשתינים תושבי עזה לבקר במסגדי הר-הבית    אלוף מרדכי: לא מדובר בענישה אלא בשמירה על ביטחון תושבי עזה, הרקטה פגעה לא הרחק ממעבר ארז
אורי שרגיל
במהלך אסטרטגי מבריק אחר שמשון נמנע מלשתף את שבטי בני ישראל במלחמה נגד הפולש הפלישתי    הוא הפך את המלחמה הציונית למלחמתו האישית
איציק וולף
הפלשתינים ירו רקטה מצפון רצועת עזה והיא פגעה בשטח פתוח מבלי שגרמה לנפגעים או לנזק    ליברמן: אין זכות קיום לממשלה שמשלימה עם הירי    ח"כ ילין: מצפה ממזכ״ל האו״ם לגנות בחריפות את פשע המלחמה שבוצע הערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il