X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: היזהרו משרלטנים: כַּתות ובאבות הסבתא הגאה הילרי קלינטון עזה - הגוש שנקטף באיבו הַגידו כן ללידה טבעית ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
קלינטון. נתנה עדיפות לתואר הכבוד סבתאות [צילום: AP]

חכמים - היזהרו מבאבות

הרב שמואל אליהו הצביע על סממן מרכזי של רב לא ראוי, והוא - כשהרב נותן הוראות בניגוד להלכה. וזה בדיוק מה שקרה למי שמכוּנה 'הרב מהצפון', שהפיל במלכודתו נשים תוך שהוא עובר על האיסור המובהק מעשרת הדיברות "לא תנאף".
הבעיה היא, בדומה לכַתות, אותם רבנים מדומים ושרלטנים, מנצלים את חולשות האנשים הפונים אליהם, ואת העובדה שהם נמצאים במצוקה, אשר גורמת להם התמכרות טוטלית לרב, מבלי לראות את חסרונותיו ותוך טשטוש עבירותיו. אכן, חז"ל אומרים "עשה לך רב", שתפקידו לפסוק הלכות, להנהיג, לייעץ ולתמוך בקהילה. אבל אל תתמכר אליו ואל תעשה לך בַּאבּוֹת למיניהם.
למרבה הצער, ריבוי המקובלים השרלטנים כבר היה צריך להדליק די נורות אדומות בקרב הציבור הרחב, כדי לזהות אותם וּלהיזהר מהם מראש, ולא ליפול ברישתם. ככל שהציבור יסתייג מהם, ולא יהיה להם ביקוש, הציבור יתרום למניעת התופעה ולפחות לצמצומה. וּבא לציון גואל.

אין כמו משפחה

חידה: מי אמר שהתואר סבתא הוא הטייטל המכובד ביותר? אם עוד לא ניחשתם, הדוברת היא לא אחרת מהילרי קלינטון, אשתו של נשיא ארה"ב לשעבר, מזכירת המדינה והמועמדת בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לנשיאוּתה מטעם המפלגה הדמוקרטית.
הגברת הראשונה הכריזה על כך קבל עם ועולם, לרגל המאורע המרגש של לידת נכדתה, ואף נתנה עדיפות לתואר הכבוד סבתאוּת על-פני תואר הנשיאוּת.
דומה כי בעידן הפמיניסטי, והתפוררות התא המשפחתי, יש להצהרה זו, מפי אישיות רמת דרג, חשיבות סמלית ביותר על ערך חיי המשפחה, העומדים בראש סולם הערכים, אף לפני הקריירה. דבריה עשויים לשמש מודל לנשים רבות בעולם, שלא לזנוח את המשפחה לטובת הקריירה. אולי לא פחות הצהרה זו היא שיעור לבעלה ביל נגד תעלוליו כנשיא בעבר.

גוש-קטיף ז"ל

"חבל על דאבדין ולא משתכחין" (חבל על האובדים ולא נמצאים) - דומה שאימרה מפורסמת זו, שנאמרת על המתים, למרבה הצער חלה גם על גוש-קטיף מאז ההינתקות, שהשנה מלאו לה 10 שנים.
הגוש ז"ל היה אזור חקלאי פורח ומשגשג, שמורת נוף טבעית, פאר הדרום, שסיפק גם תעסוקה ופרנסה בשפע לתושביה. כזכור, שפע החממות שבו גם סיפקו לראשונה לכל הארץ עלי ירק נטולי תולעים.
יתרה מכך, אם היו בגוש בשעתו פיגועים נקודתיים, הרי בניגוד לתחזיות הביטחוניות, בעקבות העקירה משם, כל הארץ הפכה חזית אחת, ובעיקר הדרום. העובדה שעזה הפכה למִפקדה של חמאס, ולמחנה האימונים הגדול ביותר, על שלל מנהרות התחמושת שלו, גרמה לשיגור מטחי קסאמים, שהגיעו עד המרכז, ואשר הדיהם לא נדַמו עד היום. המצב העגום הניב גם מספר מלחמות (עמוד ענן וצוק איתן), וחללים רבים.
עשור של רקטות, פגיעה ברכוש ובנפש, ולא פחות לוחמה פסיכולוגית קשה בעורף, טפחו על כל הבטחות הפז של פוליטיקאים (ובראשם שרון המנוח), אקדמאים, אנשי ביטחון ותקשורת, שתמכו ללא סייג בהינתקות והבטיחו לנו נווה שלום פורח באזור. וכל השאר היסטוריה.

נורה אדומה

נדמה שבפעילות כתות יש לקחת בחשבון שני גורמים, שבלעדיהם הכתות אינן יכולות לפעול. הגורם האחד הוא המפעיל ראש הכת, על המאפיינים הטיפוסיים של רודנות, הכתָּבת סדר יום למשתתפים והתערבות בחיי הפרט עד לרמת הפרטים הקטנים ביותר, תוך שלילת עצמאותם המוחלטת.
הגורם השני הוא המופעל, שלרוב מצטרף לכת על-רקע מצוקה ומשבר אישי או נטייה רוחנית, עם מאפיינים של תלות בגורם סמכותי והתמכרות טוטלית, נתונים המשרתים היטב את ראש הכת, אשר מנצל אותם היטב להפעלת הכת.
אולי תכונות אלו מסבירות את העובדה, כיצד למרות ריבוי הכתות, הצצות כפטריות אחר הגשם, אנשים אינם מפיקים את הלקחים הדרושים כדי להיות זהירים מספיק שלא ליפול במלכודת הכתות. שימו לב, הכתובת רשומה על הקיר, זַהו את התסמינים הידועים של הכת וראשה, והתרחקו מהם כמפני אש. הגברת המודעות לאופי הכתות ונקיטת אמצעי זהירות מתאימים, ימנעו את הפעלת הכתות. לטנגו צריך שניים כבר אמרנו?

טבעי ובריא

דומה שצריך להבדיל בין נשים הזקוקות להפרייה חוץ גופית כברירת מחדל, לאחר שכל השיטות ללדת באופן טבעי נכשלו, לבין נשים הבוחרות מרצונן ללדת מאוחר, תוך ניצול שיטת הקפאת הביציות.
הפרייה לא טבעית מרצון, הצוברת תאוצה, דומה להנחת יד ימין על אוזן שמאל. לשם מה לבחור במסלול ייסורים ארוך וכואב, פיזית ונפשית, הכולל בראשיתו לשֵם הוצאת הביציות, גם ניתוח לא רצוי בהרדמה מלאה (בעוד שאפילו ניתוח עיניים מסובך ניתן לבצע בהרדמה מקומית), העלולה להזיק לגוף, כאשר לא תמיד תהליך קליטת הביציות מצליח? וכל זה בנוסף לעלות הכספית הגבוהה של התהליך. זאת בשעה שגוף האישה בנוי להפרייה וללידה טבעית.
האם הבחירה בקריירה מוקדמת מצדיקה מסלול כואב, יקר ומיותר זה בגיל מאוחר? להזכירכם, אפילו הגברת הראשונה של ארה"ב, הילרי קלינטון, התפארה קבל עם ועולם בתואר האימהות (והסבתאוּת) הקודם לתואר הנשיאוּת. וכך גם נוהגות נשים קרייריסטיות רבות, המשלבות בהצלחה קריירה ואימהות, שמעמידות את האמהוּת בראש סולם העדיפויות.
יתרה מכך, האם אותן אימהות הבוחרות בלידה מאוחרת, חושבות על הנזק הנגרם לילדיהם בשל כך - החל מהירידה בכושר הפיזי והנפשי שלהן בגידול ילדים, ועד הקושי של הצאצא הגדֵל בהתמודדות עם הורה מבוגר? זיכרו, הטבע הוא בריא, טבעי ויפה, בעיתו. כל הליכה נגדו טומנת בחובה נזקים. לכן, לדעתי על הרופאים - למרות משאבת הכסף המבורכת, הכרוכה בהפרייה המלאכותית - לא לעודד אותה. וּבא לבנות ציון גואל.

פסוקו

  • הפרצוף של המדינה - האישה והפיס: יִשְׂרָאַרְאֶלָה
  • שלושה האקרים ישראלים נעצרו: בסייבר פנים יפות?
  • יש קשר? על-כנפי (שי) נשר - תאונת גל בק מסרבת לרדת מהכותרות. נחשף סכסוך עסקי בין בעלה של השדרנית אילה חסון, שחשפה את הפרשה, לאבי הדורסת: חָסוֹן חשבונות?
  • ניקוי שיניים בארוחה: רגעֵי קיסמים, מרבד הקיסמים
  • יונת הדואר המודרנית: מדל"ט (מטוס דואר ללא טייס)
  • יכולת גדילה (באנגלית): קֶנְ-גְרוּ
  • הסכם הגרעין בווינה: WIN WIN?
  • הברק בעיניו: נשיא ארה"ב שב לקידמת או-במה; ואילו אירַע-ן צוחקת כל הדרך אל הפצצה לדיראני עולם
  • יותר דתיים בלשכת עורכי-הדין: סורגים את הלשכה
  • קאט לַקַּט-שוֹפ בצהרונים
בקטנה: אולי הסכם הגרעין הוא טעות היסטורית, אך הזדמנות היסטורית לאחדות בממשלה?

תאריך:  19/07/2015   |   עודכן:  19/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
למרות השנים שחלפו צריך לפתוח את תיק גל בק מחדש כדי לבצע בו השלמות חקירה שבעטיין ימוצה הדין עם הנהגת הפוגעת
ראובן לייב
חרף ההכחשות הנמרצות - הקמתה מתקרבת, והצטרפותו של המחנה הציוני אליה תחסוך לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאב-ראש לא קטן בכל הקשור למגעים השוטפים עם האמריקנים ועם הפלשתינים
עו"ד אבי זילברפלד
שלוש הקלות מן התקופה האחרונה מגבירות את התמריץ לפנות להליך פשיטת רגל, שבסיומו ניתן לקבל הפטר על יתרת החובות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
דוגמה לערעור מס מיותר: לא רק שבעלי בניין מושכר ניסה לתקוף את כל ההלכות המבוססות היטב, אלא שהוא גם דרש לנכות הוצאות שלא היה כל קשר בינן לבין ההשכרה
רפי לאופרט
המפתח לתהליכים חינוכיים-פדגוגיים הוא מורים טובים ומסורים ותלמידים חרוצים וממושמעים - מכאן מתחיל הכל, וכל השאר הוא תפאורה כזו או אחרת    אך רבים אינם אוהבים לדבר על תהליכים חינוכיים מערכתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il