X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא הסורי אסד ויתר מחוסר ברירה על חלקים גדולים של סוריה ונערך לשליטה ברצועת החוף במערב סוריה שם מרוכזים בני עדתו אסד מעודד מכמה התפתחויות חדשות שלהערכתו ישאירו אותו בשלטון
▪  ▪  ▪
בשאר אסד. נערך להקמת מדינת החוף [צילום: רמי דה לה מאובינייר/AP]

כל הסימנים בשבועות האחרונים מעידים על כך שנשיא סוריה בשאר אסד השלים עם חלוקתה של סוריה והוא נערך להקמתה של "מדינת החוף" במערבה של סוריה שרוב תושביה הם בני עדתו העלאווית.
המדינה החדשה הזו תהייה בשליטתן המוחלטת של אירן וארגון חיזבאללה ובתמיכתה הדיפלומטית של רוסיה, בשאר אסד ימשיך כנראה להיות הנשיא ויצליח למנוע את הטבח הגדול שתכננו מתנגדיו במיעוט העלאווי המונה כ-11 אחוזים מהאוכלוסייה בסוריה. בנאומו הפומבי של בשאר אסד בשבוע שעבר הוא הודה למעשה כי נאלץ לוותר, בעל כורחו, על השליטה בחלקים נרחבים של סוריה, בדרום, בצפון ובמזרח.
"הנסיגה מאזורים היא כדי לשמור על אזורים אחרים חשובים יותר" הסביר בשאר אסד, הוא הודה כי צבא סוריה הותש לאחר ארבע שנות לחימה קשות וכי אין לו מספיק לוחמים כדי להילחם בכל שטחה של סוריה.
הנשיא אסד הודה לאירן ולארגון חיזבאללה על התמיכה בו ואותת לתומכיו כי איננו לבד בשדה המערכה. הנשיא אסד נוקט כעת במדיניות של "צמצום נזקים" והיערכות מחדש בעקבות ההתפתחויות האחרונות מהן הוא שואב אופטימיות כי יוכל להישאר על כס השלטון ב"מדינת החוף" שיקים במערב סוריה.
על מה בונה אסד?
הסכם הגרעין עם אירן - הנשיא אסד מעודד מהתחזקות מעמדה של אירן באזור וההערכות כי המעצמות יאלצו להתחשב ברצונה ובאינטרסים שלה באזור, הנשיא אסד מעריך כי בקרב המעצמות מתגבשת ההבנה כי סכנת דאעש חשובה יותר מהפלת משטרו והן ינסו לגייס את אירן למשימה זו ולמעשה ישלימו עם המשך שלטונו.
להערכתו של בשאר אסד, אירן תמשיך לתמוך בו והוא מרוצה מהמסר ששיגר המנהיג הרוחני העליון של אירן למדינות המערב אחרי החתימה על הסכם הגרעין.
עלי ח'מינאי אמר ב-18 ביולי, בנאום שנשא בטהרן, את הדברים הבאים: " ההסכם לא ייצור שום שינוי במדיניות האירנית במזרח התיכון או ביחסים עם וושינגטון, אירן תמשיך לתמוך בבנות בריתה בפלשתין, תימן, סוריה, עירק, בחריין ולבנון".
טורקיה נגד דאעש והכורדים - הנשיא אסד רואה בשינוי האסטרטגי של נשיא טורקיה ארדואן ביחס לדאעש ולמפלגת הפועלים הכורדית, שעימה הגיע להפסקת אש ב-2013, שינוי לטובה שיקל בלחץ עליו בתוך סוריה.
הכורדים בסוריה מודיעים בגלוי על רצונם להקים מדינה בצפון סוריה ולהערכת אסד הכורדים בסוריה, בעירק ובטורקיה עשויים להתאחד נגד הנשיא הטורקי ארדואן ולהשלים עם שלטונו שלו בסוריה.
טורקיה חוששת כי הקמת "מדינת החוף" בסוריה תהווה תקדים להקמת מדינה כורדית בצפון סוריה ולכן היא תילחם בנחישות בכורדים בסוריה ובארגון דאעש כדי למנוע ממנו להשתלט על אזור הגבול בינה לבין סוריה שהינו באורך של כ-900 ק"מ. המוערבות של טורקיה בלחימה בסוריה בגורמים המתנגדים לו משרתת את האינטרסים של בשאר אסד.
יוזמת רוסיה למלחמה בדאעש - רוסיה ממשיכה במאמציה הדיפלומטים לקדם את יוזמתו של הנשיא פוטין להקמת קואליציה מרובעת שתילחם בדאעש ותבטיח את המשך שלטונו של בשאר אסד.
היוזמה הרוסית שהוצגה בחודש שעבר בפני שר ההגנה הסעודי ושר החוץ הסורי בעת שביקרו בנפרד במוסקבה מדברת על הקמת קואליציה של סוריה-סעודיה-טורקיה-ירדן למלחמה בדאעש.
בימים האחרונים מנסה רוסיה להאיץ את קידום היוזמה בעקבות הצטרפותה של טורקיה למלחמה בדאעש. עיתון "אלאח'באר" הלבנוני, הנחשב לשופרו של חיזבאללה בלבנון, דיווח ב-30 ביולי כי ראש לשכת הביטחון הלאומי הסורי, הגנרל עלי ממלוכ, נפגש בסעודיה עם שר ההגנה הסעודי הנסיך מחמד בן סלמאן בריאד שבסעודיה.
על-פי הדיווח, הפגישה התקיימה בתיווכה של רוסיה והגנרל הסורי הגיע לריאד במטוס רוסי מיוחד. בפגישה היו חילופי האשמות הדדים על האחריות למתרחש בסוריה אולם סוכם על המשך המגעים.
כזכור, סעודיה תומכת בכסף ובנשק בקואליציית המורדים "ג'יש פתח" הפועלת נגד משטר אסד והיא דורשת את הסתלקות אירן וחיזבאללה משטח סוריה.
לסיכום: בניגוד לכל התחזיות, לאחר ארבע שנות לחימה קשות, הצליח בשאר אסד לשמור על שלטונו, הוא נאלץ לוותר על חלקים גדולים של סוריה אך היום הוא מוכן, מחוסר ברירה, להסכים לחלוקתה בפועל של סוריה ולהסתפק במדינת חוף קטנה שתורכב ברובה מבני העדה העלאווית. להערכתו של בשאר אסד ההתפתחויות האחרונות הן לטובתו ויאפשרו את המשך שלטונו לפחות בחודשים הקרובים.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מדינת החוף" העלאווית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זמני, הכל זמני
חשדנית  |  3/08/15 11:06
2
והשאלה החשובה ביותר:
שוחר-שלום  |  3/08/15 11:11
 
- צבא סוריה החופשי גם הוא אופציה
מאור5376447  |  3/08/15 17:39
3
רביןפרס השמאל כמעט מסרו הגולן ל"ת
לרוצח הסורי  |  3/08/15 11:18
4
מדינה קטנה אינה שמירת השלטון
שאול א.  |  3/08/15 12:05
5
השמאל מייבא גיהנום ערבי נאצי ל"ת
לתוך מולדתי  |  3/08/15 15:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אם נדע לחזק את המתונים מצד אחד ולהלחם בקיצוניים מצד שני נוכל ליצור חברה בריאה וסולידרית כפי שרצו מנהיגי האומה ליצור
דרור אידר
חבריי בימין, נא לא להתרגש מההתלהמות בשמאל. לא צריך להשיב מלחמה שערה על כל האשמה. אז אמרו...
נסים גבאי
מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם
נחמה הכט
אפשר להכביר במילים על חומרת המעשה בכפר דומא, ועל חוסר האנושיות של המרצחים, אך דבר אחד יותר מכל צורם לאוזן ודורש התייחסות - הגינוי מתבקש, אך ניצול השעה בניסיון להצטייר כנאורים אינו במקומו. הכוונה היא לאנשי השמאל בישראל הקופצים על ההזדמנות לחרף ולגדף ציבור שלם
ראובן לייב
פשעי השנאה שמבצעים קנאים יהודים בשמה, כביכול, של "שליחות מגבוה", מזיקים בסופו של דבר לכולנו ומשחקים בגדול לידי האויב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il