X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פגישת הנשיא אובמה עם נשיא מצרים, א-סיסי [צילום: AP/Pablo Martinez Monsivais]
ארה"ב מיישרת קו עם משטר א-סיסי
ארצות הברית רוצה לרצות את מצרים ומאשרת כי הנהגת "האחים המוסלמים" מעורבת בפעולות אלימות. "האחים המוסלמים" מודאגים ומאשימים את ארה"ב בבגידה בעקרונותיה ובערכיה למען האינטרסים שלה במזה"ת

הסכם הגרעין עם אירן ורצונה של ארצות הברית לשמור על היציבות במזרח התיכון הביאו אותה להתקרב מחדש למצרים ולשנות את מדיניותה כלפי משטרו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
לקראת ביקורו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי במצרים ב-3 באוגוסט הודיעה ארצות הברית על חידוש הדיאלוג האסטרטגי עם מצרים בתום נתק של חמש שנים ומסירת שמונה מטוסים קרב מסוג 16 -F לחיל-האוויר המצרי, ארבעה מטוסים נוספים ימסרו לו בעוד כמה חודשים.
במצרים יש קורת רוח מתוצאות ביקורו של שר החוץ האמריקני במדינה, ההנהגה המצרית מזהה שינוי במדיניות האמריקנית והכרה בלגיטימיות של המשטר הנוכחי שהדיח את הנשיא הקודם מוחמד מורסי, מראשי הנהגת "האחים המוסלמים", וכן שינוי ביחס האמריקני כלפי תנועת "האחים המוסלמים" שעד לאחרונה הוא ניסה לכפות אותה על משטר א-סיסי וטען כי מדובר "בתנועה איסלאמית מתונה".
מבחינתה של ההנהגה המצרית, גולת הכותרת בביקורו של שה"ח האמריקני ג'ון קרי בקהיר הייתה הצהרותיו במהלך מסיבת העיתונאים עם שה"ח סאמח שוכרי והראיון שהעניק ל"ניו-יורק טיימס", כי "לארצות הברית יש מידע כי חלק מהנהגת תנועת "האחים המוסלמים" היה מעורב בפעולות אלימות" והגיבוי שנתן למצרים במלחמתה נגד הטרור.
נראה כי ממשל אובמה נתון בלחץ והוא רוצה לחדש את הברית הישנה שהייתה לו עם מצרים בתקופת הנשיא חוסני מובארק. שר החוץ האמריקני תיאר זאת במסע"ת בקהיר כהחזרת היחסים בין שתי המדינות ל"בסיס איתן".
ארצות הברית מודאגת מהכרסום במעמדה במזרח התיכון לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם אירן והעובדה שמדינות המפרץ איבדו את האמון בה.
לכן, מתוך הדאגה לאינטרסים האמריקנים בלבד, היא מעוניינת להדק את קשריה עם מצרים בראשותו של א-סיסי, שעל משטרו היא מתחה ביקורת חריפה בשם הדמוקרטיה ושמירה על זכויות האדם, ומוכנה "למכור" את תנועת "האחים המוסלמים" כדי להתקרב מחדש למשטר המצרי בראשותו של א-סיסי ולהעניק לו לגיטימיות מלאה בתום שנתיים של שלטון.
שר החוץ המצרי לשעבר, מחמד אלעראבי, אמר ב-3 באוגוסט לעיתון המצרי "אליום אלסאבע": ארצות הברית פועלת לרצות את מדינות ערב באזור לאחר השינויים במזרח התיכון, למצרים יש תפקיד חשוב באזור, אולם על מצרים לצפות שהקשר(עם ארה"ב) לא יהיה טוב לאורך כל הדרך וייתכן שיהיו בו משברים בכל רגע".
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי היה מתון מאוד במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת שקיים ב3 באוגוסט עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי בקהיר, הוא התעלם מעשרות עונשי המוות שנגזרו על מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" ומעצרם של אלפי צעירים מצרים ללא משפט, הוא הביע "דאגה כללית" מנושא זכויות האדם במצרים והדגיש את חשיבות ההליך הדמוקרטי ו"הצורך בקיום בחירות בקרוב לפרלמנט המצרי שיהיו חופשיות ושקופות בשיתוף כל זרמי החברה הפוליטית במצרים".
מדובר במכה קשה לתנועת "האחים המוסלמים" שבנתה על ממשל אובמה ועל הקונגרס האמריקני במאבקה נגד משטרו של א-סיסי. הנהגת התנועה קיבלה בדאגה רבה את הצהרותיו החדשות של שר החוץ האמריקני קרי ובהודעה שהיא פרסמה באתרי האינטרנט שלה היא תקפה את ארצות הברית על כך שהיא טוענת כי היא מכבדת את זכויות האדם אך באותה העת היא מתעלמת מהן במזרח התיכון, "ארצות הברית בוגדת בערכים שלה ובעקרונות שלה במזרח התיכון כדי להגשים את האינטרסים שלה" נאמר בהודעה.
פרשנים ערבים אומרים כי התחושה בקרב תנועת "האחים המוסלמים" היא שממשל אובמה ניצל אותה ועכשיו הוא משנה את מדיניותו כלפיה כדי לשמור על האינטרסים האמריקנים במזרח התיכון.

תאריך:  05/08/2015   |   עודכן:  05/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מיישרת קו עם משטר א-סיסי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וכי יש להם ברירה שונה?
הגוי..  |  6/08/15 09:25
2
עוד פצפונת אם יורשה לי
הגוי..  |  6/08/15 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה תעניק פרס של 30,000 שקל על הנצחתו של אריאל שרון. באותה רוח, אפשר להציע פרסים על שמותיהם של עוד כמה וכמה אישי ציבור
אהוד פרלסמן
דבריו של נתניהו לפיהם הערבים באים באוטובוסים לקלפיות הוגדרו כשקר גזעני. כמעט איש לא יודע שהאמת היא שלקראת הבחירות הביאה הרשימה הערבית המשותפת אלפי סטודנטים ערבים מירדן כדי להצביע
אושר קידר
איך כולנו מסייעים למסעדות לבצע עסקות בשחור שחור ואגב כך לרמוס את זכויות העובדים? ומה אנו יכולים לעשות בנידון?
אפרים הלפרין
קיבלתי מכתב מיאיר לפיד ושם כתוב: "בחרתי לדבר היום אל הכסאות הריקים במליאה, כי בכל אחד ‏מהם יושב מישהו שברח מאחריות‎. ‏ בכל אחד מהכסאות הריקים במליאה יש עריק מן המלחמה ‏שמתנהלת כרגע בתוך החברה הישראלית‎‏"    אמרתי לעצמי בואו ונראה את הנוכחות של יאיר לפיד ‏בכנסת הקודמת, בכנסת ה-19‏
איתמר לוין
בדצמבר שעבר קבע מבקר המדינה, כי ראש עיריית ירושלים השתמש בצורה בלתי תקינה בחברה העירונית אריאל כדי לעקוף את חובת המכרזים. לא עברו אלא ארבעה חודשים, ושוב אנו מוצאים את ברקת ואריאל במרכזה של העברת כספים פסולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il