X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות ביטול/דחיית ראיונות לתקשורת הישראלית לפני החגים, על-פי החלטת ראש הממשלה, נשאלת השאלה - מדוע בעצם החליט נתניהו להוציא החלטה שכזו לפועל?
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מתראיין רק לתקשורת הזרה [צילום: קובי גדעון / פלאש 90]

"אנחנו עושים המון דברים בשביל המדינה, אני יודע שאתם לא שומעים על זה בתקשורת. אבל אני קיבלתי בבחירות האחרונות, מנדט ברור להוביל בדרכי, וזה בדיוק מה שאני עושה בהמון תחומים. קודם כל, אני שומר על הביטחון שלכם, אצלי אין הכלה, אצלי אין הבלגה, מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו. שנית, אני שומר על הגבולות שלנו. אתם רואים בדיוק מה קורה באירופה, שהמדינות לא עושות את זה, אצלי זה לא יקרה. אנחנו הקמנו גדר בגבול סיני, שבולמת מסתננים וטרור, ועכשיו אנחנו עושים בדיוק אותו דבר, ומקימים גדר בגבול המזרחי עם ירדן. שלישית, אנחנו מורידים מיסים, אנחנו נוריד את המע"מ, אנחנו נוריד את מס החברות, אנחנו רוצים להקל עליכם, אזרחי ישראל, ואנחנו מעודדים צמיחה במשק.
רביעית, אנחנו נוציא את הגז מהאדמה, אני מסלק מכשול אחר מכשול, שום פופוליזם לא יעצור אותי. את המילארדים שנקבל מהגז, אנחנו נשקיע ברווחה, בבריאות ובחינוך של הילדים שלנו. חמישית, אנחנו עושים מהפיכה חסרת תקדים בתשתיות במדינה, אנחנו סוללים כבישים, אנחנו סוללים רכבות (?), אנחנו מחברים את הנגב והגליל למרכז הארץ, כולכם רואים את זה. שישית חינוך, הקטנו את מס' התלמידים בכיתה, מהפיכת "האנטי-סרדינים", ותגברנו את גני הילדים בסייעת שניה. שמעתי על זה מכם במהלך הבחירות, עשינו את זה, וזה בנוסף למה שעשינו בקדנציה הקודמת, חינוך חינם מגיל 3, מהפיכה בחינוך. שביעית, אנחנו מקדמים את החזון שלי, להפוך את ישראל למעצמת סייבר עולמית. מתי זה קרה, שהחברות הגדולות ביותר בעולם מגיעות לבאר שבע ? הן מגיעות לפארק הסייבר הלאומי, שאנחנו הקמנו, אני מאוד גאה על כך.
ושמינית, אי-אפשר אחרת - אירן. אנחנו מטמיעים בדעת הקהל האמריקנית, אמת פשוטה. ישראל היא הידידה של ארה"ב, ואירן היא האויבת של ארה"ב, ורוב עצום בציבור האמריקני, וגם בקונגרס האמריקני, מסכים איתנו. ההטמעה של האמת הפשוטה הזו, תעזור לנו להתמודד עם האתגרים הגדולים בהמשך, לא רק בשנה הקרובה, אלא בעשור הקרוב, ולשם אני מכוון. יש עוד הרבה דברים, אבל את זה לא תשמעו בתקשורת, בשביל זה כנסו לפייסבוק שלי". - - בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל לאחר ביטול ראיונות מתוכננים לתקשורת לקראת החגים
זה כבר לא סוד כזה גדול שראש הממשלה בנימין נתניהו, אינו מחבב את חלק לא מבוטל מהתקשורת הישראלית. יהיו כאלה שיגידו שהתקשורת בעלת נטייה שמאלנית, ומטפחת פוליטיקאים מהשמאל הישראלי על חשבונם של פוליטיקאים לא מעטים בימין בכלל, ובפרט נתניהו.
באופן כללי, נתניהו אינו מרבה להתראיין כמו פעם לתקשורת הישראלית. רוב ראיונותיו לאחר מיני רבים, הם לתקשורת זרה, בעיקר אמריקנית.
מדוע אם כך?
ערב חגי תשרי לקראת ראש השנה, ביטולעשרת הראיונות המתוכננים, ועליית הסרטון בפייסבוק, מציגים למעשה את הרמז העבה לדעתו האישית.
בחוגים פנימיים המקורבים לראש הממשלה, הוזכר לא פעם שמצידו, התקשורת אינה מאוזנת ונוטה להיות שמאלנית. אך האם ראש הממשלה שאל את עצמו פעם, אם חוגים רבים בתקשורת הישראלית אכן מבקרים אותו, אולי עליו דווקא כן להתראיין ולהציג את עמדותיו באופן נחרץ ומבלי להיכנס לסוגיות שמשרתות אותו באופן פוליטי, אלא משרתות את המדינה, ואת אזרחיה בצורה הדמוקרטית ביותר.
הרי ברור שהסרטון שהעלה נתניהו, מציב אותו בעמדה חזקה מאוד מול התקשורת ומשרת אותו כך שתומכיו, ישקלו בכלל אם להתעניין בתקשורת ישראלית שמבקרת אותו מדי פעם. במקום זה, הוא מצפה שרובם ככולם של אזרחי ישראל ידלגו מעל התקשורת ובמקום זאת יעקבו אחר הצלחותיו הרבות בפייסבוק. פשוט וקל, מדינת האוטופיה המושלמת בניהולו של נתניהו. הרי ברור שיש לזה מטרה של רווח פוליטי, שבין כה וכה, הם בעצם מטרתו העיקרית.
נתניהו חייב להבין שתקשורת חזקה, גם אם חלקה מבקר אותו בתכיפות, היא בסיס איתן למדינה דמוקרטית המתנהלת באופן יחסית בריא. הרי תפקידה של התקשורת, במדינה דמוקרטית מתוקנת, הוא גם בין היתר להציג מגוון דעות נרחב ככל הניתן, לחשוף פרשיות שחיתות ולנהל דיונים על שלטון ומינהל תקין של רשויות המדינה.
האם לבנימין נתניהו, ישנה בעיה הקשורה להתנהלותה של התקשורת בצורה זו? האם זה נוח היה לו כאשר התקשורת, ביקרה את קודמו בתפקיד? האם על ראש הממשלה הנוכחי, צריכה להיות חסינות מביקורת תקשורתית?
ככל הנראה, נתניהו אינו מתעניין ואף ייתכן שמזלזל במערכות התקשורת שאינן מיישרות קו עימו ו"מאתרגות אותו". מובן שתהיה לו גם שנה עברית קלילה ומצוינת מבחינה תקשורתית, במידה ומרבית מאזרחי ישראל ידלגו בחוסר הקשבה לתקשורת המסורתית של מדינת ישראל. השאלה, האם זו תהיה באמת שנה טובה לדמוקרטיה?

תאריך:  16/09/2015   |   עודכן:  17/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהתקשורת אינה משרתת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש ל"ת
מגיב ותיק  |  16/09/15 10:08
2
"יהיו כאלה"?
גיחי גיחי  |  16/09/15 10:35
3
מונופול על ראיונות החג?
באום  |  16/09/15 10:43
 
- תגובה לעניין! ל"ת
היהודי הניצחי  |  16/09/15 11:14
4
התקשורת הממוסדת קנויה בכסף
מסעודה משדרות  |  16/09/15 14:02
5
קיבל מיליון קולות פחות 16,000! ל"ת
ביבי מיליונר  |  16/09/15 15:39
6
השאלות שהכינו היו מוטות שמאלה
mhjh   |  16/09/15 15:40
7
מה שנקרא "מאמר חירטוט"
מוטי1  |  16/09/15 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מה שמתרחש בישראל בעידן הקדנציה הרביעית ראוי שייכתב בעתיד בספר דברי הימים. אנחנו - זה ההווה שלנו, שכמוהו עוד לא היה. אני מנסה לכתוב תזכורות, לפי סדר הזוועתיות שלהן, אבל אין סדר. תחליטו אתם מה יותר חשוב ומה יותר מזעזע
ראובן לייב
השנה החדשה רחוקה מלבשר טובות וטומנת בחובה צרות על ימין ועל שמאל, שצריך להיערך לקראתן מבעוד מועד, פן יהיה מאוחר מדי. אם זה לא יעזור - לפחות לא יזיק!
איתמר לוין
העונש החמור ביותר שאישר בית המשפט העליון בשנה האחרונה על מיידה אבנים היה 22 חודשי מאסר - פחות מעונשו של זורק הנעל על ביניש. מאחר שבתי המשפט נוהגים להחמיר את הענישה רק באופן הדרגתי, הדרך היחידה היא לכפות עליהם עונשי מינימום
ראובן לייב
לדברי העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, עדיין לא בטוח נשיא ארה"ב במימוש הישגו ויוצא לפיכך ממש מגדרו כדי להבטיח תמיכה בו בהצבעה האמורה להיערך בקונגרס. בינתיים, מכל מקום, הוא רואה בהתנגדות להסכם בגידה של ממש בנאמנות לאמריקה בכלל ולנשיא בפרט
יוני בן-מנחם
המעורבות הצבאית החדשה של רוסיה בסוריה היא הימור גדול והתגרות בעולם הסוני שחוד החנית שלו הינו האיסלאם הקיצוני    השאלה אם תקדים אפגניסטן יחזור בסוריה תלויה הרבה במה תעשה ארצות הברית והאם תחבור למורדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il