X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל של היהודים היא למעשה אותה מדינת פלשתין של הערבים. ירושלים בירת ישראל היא אותה בירת פלשתין שלהם. מסגד אל-אקצה הקדוש ביותר לאיסלאם על הר-הבית, בדיוק המקום בו היה ממוקם (פעמיים) בית המקדש היהודי – שיא הקדושה ליהדות. עכשיו לך וחפש נקודות ממשק כדי לפתור את הסכסוך
▪  ▪  ▪
הר הבית. נקודת חיכוך קשה

את הסכסוך הישראלי פלשתיני-ערבי לא יפתרו לעולם, ולאו-דווקא בגלל שאין פתרונות. טבע האדם טוב או רע מנעוריו (תלוי באיזו אסכולה אתה דוגל) יוצר בסופו של דבר אדם בוגר שאינו דומה לרעהו – החל מאחוזים קטנים של הבדלים זניחים ועד הניגוד המוחלט והבלתי מתפשר. כך זה היה מאז סיפורי המקרא על קין שקם והרג את הבל אחיו, ועד שוחרי השלום, התרבות, המוסר, הצדק והשלווה שבכל עם עומדים חשופים וחסרי אונים למול אחיהם הממאנים לזרוק את כלי זיינם מידיהם, ובעיקר להוציא זממם מראשם.
אין מדובר רק במלחמות ו/או סכסוכים עקובים מדם בלבד. ראו שיח בין דעות מנוגדות מסביב לשולחן עגול המוצב מול מצלמת הטלוויזיה או בכל מקום אחר, ומיד יקום על בעל הדעה היונית זה עם המחשבות הניציות שעד תום השיחה רק כלי הנשק שאינם בידיהם ימנעו את המעבר הכמעט סביר לאלימות פיזית קשה.
רגע לפני שנהפוך את הדברים כאן למחקר פסיכולוגי/פסיכיאטרי כלל אנושי, נחזור ברשותכם לפינה הצרה שלנו והיא כמובן הסכסוך הישראלי ערבי/פלשתיני.
אין ויכוח בין רוב המשתתפים באיבה האזורית המוכרת הזו בין היהדות והאיסלאם, שחיים איש תחת גפנו ותאנתו עדיפים על-פני כל קריטריון על המלחמות והארועים האלימים בין הצדדים שהיו לחם חוקם לאורך שנים רבות. אלא מאי? - את הדרך לאותה נקודה של חיים למרגלות הרים מושלגים על פלגי מים ופרות מלחכות את העשב, הגישות שונות עד קוטביות – והנה הסיבה מדוע לעולם לא ישרור כאן שלום או משהו דומה לו, למרות התקדים המפוקפק של היציבות בין ישראל ומצריים.
זה איננו מתחיל ונגמר בעובדות היבשות של ניגודים חומריים בין האמונות הקוטביות – היהדות והאיסלאם. העובדות בשטח השתולות גם בתוככי מוחותיהם של הניצים, רק מנציחות את האמת המרה יותר של סלידה הזורמת בדמם של שני הצדדים להכיר איש בקיומו של השני.
מדינת ישראל של היהודים היא למעשה אותה מדינת פלשתין של הערבים. ירושלים בירת ישראל היא אותה בירת פלשתין שלהם. מסגד אל-אקצה הקדוש ביותר לאיסלאם על הר-הבית, הוא בדיוק המקום בו היה ממוקם (פעמיים) בית המקדש היהודי – שיא הקדושה ליהדות. עכשיו לך וחפש נקודות ממשק כדי לפתור את הסכסוך. האם אין זה הרגע לומר שאם זה לא היה כל כך טרגי ועצוב, שאין דבר מצחיק מזה?
נרד עוד כמה מדרגות באותו עניין מסוכסך עם עצמו, וניווכח ששני הצדדים יודעים מצויין לשמר את הכאוס כך שאם יכול היה לקום מנהיג ו/או משיח שינסה ואולי אפילו ימצא דרך לפתור איכשהו את הפלונטר – רק מהמראות הללו הוא יברח כל עוד נפשו בו.
למה זה קורה? חיזרו רגע לתחילת הדברים. לא בגלל ששני הצדדים אינם מעדיפים לחיות כמו בשוויץ, אלא בגלל טבע האדם, השונה לפעמים מהאחד לשני בהבדלים מחרידים.
יש ערבים שקמים בבוקר, מתוסכלים ככל שיהיו, ויוצאים לעבודה כי "החיים קשים" – לפחות בינתיים. לעומתם, קמים ערבים אחרים ש"אינם יכולים יותר", לוקחים סכין, ויוצאים לדקור יהודי למוות. עכשיו ספרו לי על יהודי אחד שמוכן לחיות כך "בשלום" עם הערבים?
אבל ישנם גם יהודים שעושים את אותה פעולה של "צד הערבים הרוצחים", אבל ללא סכין. היהודים הללו יוצאים במילים (ומילים יודעות טוב טוב להרוג) חמות על הרוצחים הערבים ש"נאלצו לרצוח כי היו מיואשים". הבנתם את זה? נדמה לי כי לא כולם הבינו את זה...
קבלו סיכום של הדברים כאן, ורק במיקבץ השורות המודגשות במאמר:
  • טבע האדם.
  • החל מאחוזים קטנים של הבדלים זניחים ועד הניגוד המוחלט והבלתי מתפשר.
  • קין שקם והרג את הבל אחיו.
  • ומיד יקום על בעל הדעה היונית זה עם המחשבות הניציות.
  • הגישות שונות עד קוטביות.
  • סלידה הזורמת בדמם של שני הצדדים להכיר איש בקיומו של השני.
  • אם יכול היה לקום מנהיג ו/או משיח שינסה ואולי אפילו ימצא דרך לפתור איכשהו את הפלונטר – רק מהמראות הללו הוא יברח כל עוד נפשו בו.
  • קמים ערבים אחרים ש"אינם יכולים יותר", לוקחים סכין, ויוצאים לדקור יהודי למוות.
  • היהודים הללו יוצאים במילים (ומילים יודעות טוב טוב להרוג) חמות על הרוצחים הערבים ש"נאלצו לרצוח כי היו מיואשים".

תאריך:  18/10/2015   |   עודכן:  18/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החזית מוארת ולעולם אחוריה אפלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפתר במלחמה ל"ת
אהרון שחר  |  18/10/15 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
לינון מגל יש מתכון להדברת סכינאות נפשעת - כדור בראש. כן יש לו וגם לחברו למפלגה, אורי אריאל המכהן בתפקיד שר החקלאות, מתכון לזקפה לאומנית גאה, זקפה שבחרה להכריז ברחבת הר-הבית, כי פה ייבנה במהרה בית המקדש
יהודה דרורי
המלחמה הלאומית-דתית למימוש השאיפות הפנטזיונריות הדתיות של הפלשתינים מתבטאת במאבק פנימי בכל מי שמאמין בחופש, בדמוקרטיה ובשוויון - שאלה שלושה עקרונות המנוגדים בהחלט לפשיזם ולדת המוסלמית גם יחד. אידאולוגיה זו פועלת בעזרת מסע של שקרים והסתה, בפרופוגנדה רצופה, קוראת למלחמת-קודש והשמדה ומאלצת את כל המאמינים להתגייס כנגד "האויב המשותף"
ראובן לייב
אחרי שנחשף כשקרן פתולוגי - איבדה ישראל כל סיכוי למגע פורה עם הרשות הפלשתינית; ואולי עדיף לה המצב הקיים על פני עתיד מעורפל ובלתי ברור עם הצד שכנגד
איציק וולף
אלפי צעירים וצעירות יצאו אל הצמתים ברחבי הארץ, בהכוונת מפלגת הבית היהודי, כדי לחלק דגלי ישראל וכדי להעניק לשוטרים ולחיילים ממתקים
איציק וולף
מחבל פלשתיני דקר חייל צה"ל במחסום השוטר    החייל נפצע קל בפניו ובידיו והספיק לירות במחבל    היישוב היהודי בחברון: למנוע כניסת גורמים עוינים לסביבות היישוב
רשימות נוספות
החמאס קורא: לעבור מפיגועי דקירה לדריסה  /  יואב יצחק
נתניהו יבקש הצהרה מפורשת התומכת בישראל  /  עופר וולפסון
צה"ל הרג 2 על גבול גדר רצועת עזה  /  עופר וולפסון
האחריות של נתניהו  /  יוני בן-מנחם
מילים מפוצצות  /  טל בן דור
גל הטרור: שבע הערות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il