X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממשלה מתחשבת יתר על המידה באזהרותיהן של מדינות צבועות, החשות שישראל מאבדת את מקומה ביניהן שריה ותומכיה מגיבים ברפיסות שרק תזמין לחץ נוסף על ישראל מצד מדינות שמתקשות להסתיר את המרכיב האנטישמי בהתייחסותן אליה
▪  ▪  ▪
אנטישמיות ישנה [צילום: משרד ההסברה והתפוצות]
זכויות אדם
ראיית אירופה כאנטישמית, סימון "פעילי זכויות אדם" (אלא אם כן מדובר ביהודים) וצעדים נוספים אינם אלא המזער המתבקש מדמוקרטיה מתגוננת הנאבקת על קיומה ועל ערכיה.

החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מההתנחלויות בנפרד מתוצרת ישראל איננה אזעקה של ידידים, אלא אותה אנטישמיות ישנה. מדובר ביבשת נהנתנית וצבועה, המדקלמת את שקר הכיבוש ובוחרת שוב ושוב בדרך הקלה של האשמת היהודים בכל בעיותיה, במקום לדבוק בערכיה המערביים והדמוקרטיים, שאותם היא נושאת מן השפה ולחוץ. השפעת הסימון על כלכלת ישראל תהיה זניחה; חשיבות ההחלטה האירופית במסר המדיני שלה. לפי התפישה הקולוניאליסטית של צרפת, בריטניה ומדינות אחרות, השטחים "הכבושים" אינם חלק מישראל והעולם "הנאור" מתנגד בתוקף להתיישבות היהודית בירושלים ובשאר חבלי ארץ ישראל, וככל הנראה אף מצטער ומתחרט על עצם הקמתה של מדינת ישראל.
התגובה הישראלית להחלטה האירופית צפויה ומדאיגה, בהיותה רפה מדי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועמו מקהלת השרים ומנהיגי השמאל, יצחק הרצוג ויאיר לפיד, מיהרו להאשים את האירופים בצביעות ובאנטישמיות, אבל לא עשו כל צעד של ממש להפסקת הבחישה האירופית בנעשה בארץ ישראל, ולניתוק זרם הכספים לגופים אנטישמיים ואוטו-אנטישמיים בארץ. משרד החוץ דאג "להעניש" את האיחוד האירופי המלאכותי, שלא רחוק יום התפרקותו, בביטול מפגשים בדרג נמוך, שנועדו לקדם סיוע לאויב. השמאל הקיצוני ניצל את ההזדמנות כדי להביע את התנגדותו לשתי הצעות חוק של דמוקרטיה מתגוננת: תיוג עמותות וארגונים הנהנים ממימון אירופי, שרובם פועלים למען "השלום" ולמען האויב; והיוזמה החדשה לאסור על-כניסתם לישראל של מי שיתמכו בחרם על המדינה או ההתנחלויות.

ניתוק מהמציאות
הכרזתו שסוגיית ירושלים אינה פתירה היא נכונה, ומהווה ראייה מפוכחת של המציאות
▪  ▪  ▪

הממשלה מתחשבת יתר על המידה באזהרותיהן של מדינות צבועות, החשות שישראל מאבדת את מקומה ביניהן. שריה ותומכיה מגיבים ברפיסות שרק תזמין לחץ נוסף על ישראל מצד מדינות שמתקשות להסתיר את המרכיב האנטישמי בהתייחסותן אליה, ושחלקן ממשיכות בכיבוש של קטלוניה, ארץ הבסקים, קורסיקה, צפון אירלנד, סקוטלנד, ויילס, ועוד. על ישראל להפנות אצבע מאשימה כלפי כיבושים אלה. ראיית אירופה כאנטישמית, סימון "פעילי זכויות אדם" (אלא אם כן מדובר ביהודים) וצעדים נוספים אינם אלא המזער המתבקש מדמוקרטיה מתגוננת הנאבקת על קיומה ועל ערכיה. זהו המחיר של שיעבוד המדינה ורווחתה לאינטרסים של דת ה"שלום" והבלי התקינות הפוליטית.
במקום לעסוק בעיקר החזון הציוני, ריכוז עם ישראל בארץ ישראל, ראש הממשלה מנהל קרבות מאסף הסברתיים, שאינם משכנעים איש בקהילה הבינלאומית, שספק אם רוצה בהמשך קיומה של מדינת ישראל. הכרזתו שסוגיית ירושלים אינה פתירה היא נכונה, ומהווה ראייה מפוכחת של המציאות. מי שמתנגד לקריאתו להכרה בסיפוח הגולן כשלל ישראלי בעקבות התוקפנות הסורית מצביע על ניתוק מהמציאות במזרח התיכון "החדש" בכלל ובסוריה בפרט. דווקא אירועי השנים האחרונות בסוריה מצביעים על כך שלמזלה לא הגיעה ישראל לנסיגה מן הגולן ולסיום "הכיבוש" בו.
עמדת נתניהו מבטיחה, שההחלטה התקדימית באירופה תהיה רק הראשונה בסדרה, אלא אם כן ינקוט בצעדים של ממש לדחיקת רגלי האירופים מבחישה בנעשה בארץ ישראל.
ולסיום, מי שמשלה את עצמו שצרפת ואירופה ישנו את מדיניותן ויראו בציר הרשע - עבאס/חמאס/דאעש - אויב הוא טועה ומטעה. גם אחרי מתקפת הטרור בפריז, צרפת ואירופה ימשיכו לעסוק בסימון אנטישמי של תוצרת יהודית מארץ ישראל.

רון בריימן היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  15/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות, לא אזעקה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האנטישמים לא מתים
יהודי מפוכח  |  15/11/15 23:41
2
קביעה נכונה. מדובר ב
סב  |  16/11/15 08:25
3
אכן אנטישמיות!!!! על מאפייניה
וינטר הניה  |  16/11/15 19:57
4
ביבי גיבור על הסמול...
עזרא מנצור  |  16/11/15 22:40
5
אנטישמית יותר או פחות
אהרון שחר  |  17/11/15 22:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
המלווה העיקרי בשוקי הכספים הוא עדיין הבנק. הבנק הוא למעשה נאמן של המפקיד המאמין שהוא יודע טוב ממנו למי להלוות, כמה ובאיזה מחיר
מרק בריל
אירופה לומדת על בשרה, מה שאנחנו מכירים כבר 120 שנה    אובמה לא אוהב מלחמות ומעדיף לזרוק לסל במופע חבבובות
ציפי לידר
פרשת תולדות: הבנת המקרא בתפיסת חז"ל    מדוע קיבל יעקב את הברכות?    הכל על קול יעקב    תעודת יושר
נסים גבאי
חשבתם שגיליתם משהו חדש ביומני טובות ההנאה שמחלקת מירי רגב למקורביה במרכז הליכוד? הלו, תרגיעו, אין דרך אחרת להגיע למרומי הפוליטיקה הישראלית שם המשכורות, התנאים, הפנסיה והשוחד בונים מגדלי פאר
שמעון זיו
מדינות העולם הנאור, ובראשן ארה"ב חייבות להפנים כי בלי פעולה נחרצת מתמשכת ונחושה כולל משלוחי חיילים לארצות ניכר, לא ניתן יהיה להתגבר על גל הטרור הזה. ומשהם הריחו את הדם הצרפתי הם לא ירפו עד שירוו דם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il