X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האופי המוסלמי הפונדמנטליסטי של המהגרים דהיום יוצר כשלון רווי דם, הפוקד בראש ובראשונה את צרפת, שבה מיעוט מוסלמי גדול בשל אותו פונדמנטליזם
▪  ▪  ▪
תהליכי קליטה [צילום: AP/Mark Lennihan]
ידיים עובדות
בהעדר מקור זמין אחר פתחה גרמניה את דלתותיה לרווחה בפני צעירים טורקיים שנמשכו לרמת החיים העולה במדינה המארחת.

ב-1961, לפני כ-54 שנים, חתמו גרמניה וטורקיה על הסכם שהגדיר את יחסי העבודה בין גרמניה לבין מיליוני העובדים הטורקים שזרמו אליה לאחר מלחמת העולם השנייה, וביתר שאת החל משנות ה-50. התהום הפעורה בין תהליך הקליטה של מיליוני מהגרי העבודה דאז לבין הקליטה המשובשת - רוויית הדם, היום, אומרת את הכל. והכל במקרה זה הוא האיסלאם הקיצוני. הוא ולא אחר!
בשנים ההם סבלה כלכלת גרמניה המערבית מהיותה מחולקת באופן שרירותי בין מזרח ומערב. אולם כבר החל להסתמן תהליך התאוששות מרשים. גרמניה המערבית החלה בתהליך של צבירת עוצמה כלכלית ומדינית. הנס הכלכלי שאפיין אותה בימיו של הקנצלר קונרד אדנאואר "צרך" כמות בלתי מוגבלת כמעט של ידיים עובדות. בהעדר מקור זמין אחר פתחה גרמניה את דלתותיה לרווחה בפני צעירים טורקיים שנמשכו לרמת החיים העולה במדינה המארחת. הם קיבלו עידוד להגירה זו על-ידי המארחים. המוני פועלים זרמו, בעיקר מהחבלים העניים של טורקיה האסייתית, לגרמניה המערבית. הם הוגדרו כ"געסט ארבאייטר", "עובדים אורחים". הטורקים הצעירים באו ממדינה שבה השלטון נאבק, מאז ההפיכה של כמאל אתא טורק, ביעילות, אכזרית לפעמים, בכל סממן דתי במערכת החינוך. בימי שלטונו של "אבי הטורקים", מחולל המהפכה הגדולה, נהרסו מרבית המסגדים בטורקיה. השינוי העמוק בהוויה הטורקית היומיומית בכלל, גרם לכך שהמהגרים היו חילונים גם על-פי הגדרתם את עצמם.
הטורקים השתקעו, יצרו קהילה גדולה של 3 מיליון איש. היום כבר מונה קהילה זו כ-5 מיליון איש. האזרח הגרמני עיקם תחילה את פרצופו, אך במהלך השנים הסכין עם נוכחותם, במיוחד נוכח השתלבותם הטובה בחיי העבודה בארצם החדשה, ומשהתברר כי העובדה שרובם מוסלמים חילוניים, לא תאפשר הבערת מאבק דתי בגרמניה.
לשני הצדדים ברור היום כי המעשה דאז צלח מאד. המשכורות שהרוויחו הבאים, חזרו בחלקן לטורקיה, הפריחו את כלכלתה הצולעת ואיפשרו את ה"נס הכלכלי" הגרמני.

מלחמה פנימית במערב
נחשול של מהגרי עבודה [צילום: AP/Kostas Tsironis]

בין המהגרים המוסלמים עכשיו רווחות עמדות דתיות קיצוניות

בין המהגרים המוסלמים עכשיו רווחות עמדות דתיות קיצוניות. חלקם רואים במערב ובאורח חייו נתון שיש להלחם בו, וקיימת מערכת שלמה התומכת בגישה זו
▪  ▪  ▪

יובל שנים אחרי, עתה הזמן לחגיגות אך גם לחשבון נפש. מדוע מעשה היסטורי זה הצליח ככל שמדובר בגרמניה ובטורקיה דאז ומדוע דווקא הוא מדגיש עתה את אי-ההצלחה או אף את הכישלון המוכח שבחזרה עליו בשנים האחרונות. הסיבה המרכזית: האופי המוסלמי הפונדמנטליסטי של המהגרים דהיום (ובשנים האחרונות). לנגד עינינו נוצר כשלון רווי דם, הפוקד בראש ובראשונה את צרפת, שבה מיעוט מוסלמי גדול (12% - כ-8 מיליון נפש). בשל אותו פונדמנטליזם, ברור כי לא ניתן יותר לחזור על ההצלחה של שנות ה-60 בגרמניה.
הלקח: זרעי כישלון ההולך ומסתמן בארצות שקלטו את המספר הרב ביותר של מהגרי עבודה מאפריקה ומאסיה קרי: בריטניה, צרפת וגרמניה, בדיוק ומסיבה הפוכה לזו שגרמה להצלחה בגרמניה - העובדה שמקורות ההגירה הנוכחית הם מקורות של דת מוסלמית בגירסתה הפונדמנטליסטית, נתון שלא היה קיים בעת ההגירה הטורקית דאז.
בין המהגרים המוסלמים עכשיו רווחות עמדות דתיות קיצוניות. חלקם רואים במערב ובאורח חייו נתון שיש להלחם בו, וקיימת מערכת שלמה התומכת בגישה זו - האיממים במסגדים, מערכת החינוך, ולחצים חברתיים הכופים על נשים שימוש בחיג'אב כאקט סמלי של דיכוי וכפיה בעיקר. כל אלה מכשילים או עלולים להכשיל את קליטתם של מיליוני המהגרים במערכות התעסוקה במדינות הקולטות אותם. כבר היום מושמעים דיבורים המתייחסים לצורך בקליטת עובדים ממדינות הגוש המזרחי לשעבר, כתחליף, אלא שעובדים כאלה אינם זמינים במספרים הנחוצים.
האם אירופה מסוגלת להתגבר על הטרור שנולד בעקבות הנחשול של מהגרי העבודה הללו? לא, כל עוד מקורותיו הן ריכוזי אוכלוסין מוסלמיים, שהם חממה לקיצוניות מוסלמית בהן נשטפים המוחות הצעירים בלהט דתי, רווי שנאה לבני הדתות האחרות אך בעיקר למערב ובעיקר לאורח חייו.
יסוד היסודות של החברה המוסלמית, המשפחה הגרעינית, מבוסס על מבנה פטריארכלי מוחלט שלמעשה האישה בו מהווה אך ורק כלי למימוש מטרותיו של אבי המשפחה, ואורח חייו. מבנה זה מונע אימוץ משטר דמוקרטי בחברות הללו. אין בעולם הערבי או המוסלמי, זכר, ויהא הקלוש ביותר, למשטר דמוקרטי אמיתי (זולת אולי טורקיה). כל זאת, בתוספת מנקרת עיניים ומעוררת התנגדות של הנהנתנות המערבית, יחסי השוויון בין גברים לנשים, המין החופשי, וכמובן עצם המשטר הדמוקרטי, כל אלה מעצימים את הניגודים, הופכים את החברה המערבית למושא קנאתם של המיליונים שהגיעו מארצות מוסלמיות, והופכות את מעשה הקליטה לבלתי אפשרי ואף רווי התנגדות ואי השלמה. "קליטה" המוצאת את ביטויו בטרור אלים ורצחני. שסופו מי ישורנו.
מלחמת הטרור שתהיה מעתה נטושה באירופה, תגרום מצידה לשינויים באורח חייה, בכלכלתה ובמיוחד בהוויתה התרבותית. אם היא מוכנה לכך זו שאלה מסוג אחר. חיזוק מנגנוני הביטחון, שינוי דפוסי החקירה של החשודים, מעצרי מנע על-פי צווים מינהליים, ביטול חקיקה הקשורה בחופש הביטוי או צמצומו לפחות, האזנות סתר לנעשה במסגדים, כל אלה הם מעשים המנוגדים לחוקה הנוכחית בצרפת למשל, ואף נשמעים שם כחילול קודש ממש. אם יגלו הצרפתים את הנחישות הראויה ויפעלו בכלים בהם עושים עתה שימוש בישראל, מזה שנים רבות, אולי יוכלו לצמצם את הטרור של האיסלאם הקיצוני, אך לא לחסלו כליל.

תאריך:  18/11/2015   |   עודכן:  18/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי ליפמן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il