X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפתע אנו מרגישים עלייה במחירי הטחינה, הפירות היבשים, חלב הסויה ועוד כל מיני מוצרים "חקלאיים", אשר הקשר בינם לבין מחירי העגבנייה הוא יותר ממקרי
▪  ▪  ▪
צוחקים עלינו? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ביקור ברשתות המזון בחודש האחרון, בהחלט לא היה ביקור מלבב.
חדי העין שביננו בוודאי שמו לב שלא רק מחיר העגבנייה נסק כלפי מעלה, אלא מחירם של ירקות ופירות, אשר תפסו טרמפ על "אווירת המחסור" והוסיפו למחירם עוד כשני שקלים לק"ג.
למה? התשובה מאוד פשוטה - כי אפשר.
ברגע שמחיר העגבנייה מגיע לכ-8 שקלים, אז 4 שקלים לק"ג נראה מחיר שפוי "ונורמלי" ולכן מוצאים ברשתות כרוב לבן וגזר שמחירם הרגיל הוא כ-2 שקלים לק"ג, במחיר של 4 שקלים.
מחיר העגבנייה העלה לא רק את מחירי הירקות, אלא גם את מחירם של מוצרים נוספים ואיפשר למחלקות הסחר ולקניינים לייקר עוד מוצרים ולשפר באופן כזה את נתוני הרווחיות הגולמית של הרבעון הרביעי של השנה ובכך לשפר את ביצועי השנה ואת הירידה המתמשכת בצריכה ובקניות ברשתות.
לדוגמה - לפתע אנו מרגישים עלייה במחירי הטחינה, הפירות היבשים, חלב הסויה ועוד כל מיני מוצרים "חקלאיים", אשר הקשר בינם לבין מחירי העגבנייה הוא יותר ממקרי.
סטטוס-קוו
גם הבעיות ברשת מגה, אשר נלחמת בימים אלא על חייה, אינן תורמות "לתחרות" בין הרשתות והן מתחרות בשבועות האחרונים מי מייקר יותר את סל הקניות ומי מציע מבצעים שהם לא באמת מבצעים אמיתיים על מוצרים שאנחנו זקוקים להם בשוטף, אלא "מבצעי עומק" על מוצרים אזוטריים בלבד.
לצערנו, זעקות על יוקר מחייה וכתבות על נזקקים, הרחבת היבוא והגדלת מעגל העוני והנזקקות מצד אחד, ומנגד סוג של "סטטוס-קוו" בין רשתות השיווק, העדר מבצעי עומק - הוא מן סוג של רגיעה והשלמה, שמשמעה ייקור מחירי צרכן ואגירת שומן אצל הרשתות.
ומה הפתרון?
הפתרון הוא - "להכריח את הרשתות להתעורר" ולהתאמץ יותר!
איך עושים זאת?
1. לקנות מה שצריך ולא את המבצע של הרשת.
2. לפצל סל קניות - לא להתבייש לקנות ביותר מרשת אחת.
3. לצמצם את היקף הקניות.
הידעתם?
כ-30% ממה שאנו קונים, נזרק לפח.
טריק ידוע הוא, לדלל את עגלת הקניות בתור לקופה ולהוריד כל פריט עשירי.
אם קנינו לדוגמה 10 תפוחים, לא יקרה כלום אם נוריד אחד.
כנ"ל עם המוצרים - אם קנינו 10 מוצרים, לבטח לא יקרה כלום אם נוותר על אחד.

תאריך:  18/11/2015   |   עודכן:  18/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים - העגבנייה והטרמפיסטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
שם בעומדי במסדרון, בשניות המעטות שבהם איש לא עמד בפינת ההמתנה, הבחנתי באדם הדור פנים, עומד לבדו בקצה המסדרון שקוע במחשבות
הראלה ישי
אסור לנו להפסיק לדרוש מעצמנו. בכל יום מחדש עלינו להציב לעצמנו מטרות חדשות, גבוהות יותר משל יום האתמול. וגם להיות בעלים טובים יותר ונשים טובות יותר
שמעון זיו
הסגנון והטון אינם מתאימים לשרת תרבות במדינת ישראל, והכוח מעביר אותה על דעתה, לשונה הותרה והיא מניפה אותה לכל הכוונים
איתן קלינסקי
במקום להעמיד לדין כל מי שיש ראיות על כך שעבר על החוק משתמשים בחוקים ובתקנות, כאילו הצבא הבריטי עדיין לא עזב את הארץ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - צדיקים על חשבוננו, אפוי, מקולף ומעוך, ברכת הנהנים, קן צרעות, קשיים ומתבקש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il