X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יחסי רוסיה וטורקיה עלו על מסלול של התנגשות והנשיא ארדואן ממשיך להתריס נגד רוסיה. המחלוקת סביב הפלת המטוס הרוסי הפכה למאבק אישי של אגו וכבוד לאומי בין פוטין וארדואן שמגביר את אפשרות ההסלמה
▪  ▪  ▪
ארדואן. צריך להתנצל [צילום: AP]

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ממשיך ב"סדרת החינוך" שהוא עושה לנשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן ועל-פי הנחייתו הקפיאה רוסיה ב-3 בדצמבר את בניית צינור הגז שאמור להעביר את הגז הרוסי לטורקיה ומשם לאירופה.
רוסיה היא שמסלימה כעת את העימות הפומבי עם טורקיה, הנשיא פוטין תיאר את אירוע הפלת המפציץ הרוסי על-ידי חיל-האוויר הטורקי במילים "פשע מלחמה" והבטיח להעניש את אנקרה בסנקציות נוספות.
פוטין הבטיח כי התגובה הרוסית לא תהיה עצבנית, היסטרית או מסוכנת, "לא נשלוף נשק" הוא הצהיר ואכן, לפוטין יש דרכים אחרות לטפל בטורקיה.
הנשיא הרוסי הפעיל כבר את מערכת התעמולה המשומנת של רוסיה ויצא בקמפיין אדיר להוכיח את הקשר של הנשיא ארדואן ובני משפחתו למסחר בנפט של דאעש. ארדואן הכחיש את ההאשמות וכינה אותן במילים "שקר והמצאות", הוא תיאר את שרבוב בני משפחתו לפרשה כ"אקט לא מוסרי". אין זה סוף הפרשה, לנשיא פוטין שהיה בעברו הרחוק ראש הקג"ב, יש שיטות נוספות לטפל בטורקיה.
העיתון "פראבדה", שופר השלטון הרוסי, פרסם ב-20 בנובמבר כתבה המאשימה את טורקיה, סעודיה וקטר בתמיכה בארגוני הטרור. בכתבה הוסבר כי לרוסיה יש את הזכות להגן על עצמה על-פי סעיף 51 באמנת האו"ם וכי היא יכולה לנקוט בצעדים מגוונים כלפי מי שמחפה על פעולות טרור.
בכתבה סופר, לראשונה מפי מקור רוסי שלטוני, כי המודיעין הרוסי הוא שהתנקש בחייו של נשיא צ'צ'ניה לשעבר, סלים ח'אן יאנדרבאייב, בדוחא בירת קטר ב-13 בפברואר 2000, כרמז לצעדים שיש ביכולתה של רוסיה לנקוט.
פרסום הכתבה הכניס ללחץ מנהיגים במפרץ, סעודיה מודאגת מהאיומים האלה והדבר בא לידי ביטוי בשבוע שעבר במאמר שפרסם הפרשן ג'מאל חאשוקג'י, המקורב לצמרת השלטון, בעיתון הידוע "אל-חיאת".
ומה עושה הנשיא ארדואן?
הנשיא הטורקי ממשיך לעשות טעויות גסות, השבוע הוא טס לביקור של יומיים בקטר על-פי הזמנת שליטה השיח' תמים בן חמד אלת'אני.
בדוחא חתם ארדואן על מזכר שיתוף פעולה עם קטר בנושא אספקת גז טבעי נוזלי ואמר כי "ארצו מתייחסת בחיוב להשקעה אפשרית בפרויקטים של גז טבעי נוזלי עם מדינות המפרץ". הוא הוסיף כי המתיחות בין רוסיה לטורקיה "הופכת את העסקה הזו למושכת יותר".
כלומר, טורקיה מחפשת מקורות אנרגיה חלופיים למקורות של רוסיה מכיוון שהיא איננה רוצה להיות תלויה בה. הצעד הזה של הנשיא ארדואן נתפס בעיני הרוסים כהתרסה, מדובר בגז נוזלי שיועבר לטורקיה במיכליות ענק והוא מצריך בניית מסופים מיוחדים בנמלי הים של טורקיה.
הצעד הזה לא יפתור את בעיית הגז של טורקיה שמייבאת 60 אחוזים מהגז שלה מרוסיה. הנשיא ארדואן ממשיך לעשות טעויות ולהתגרות בדוב הרוסי.
הנשיא ארדואן גם לא זוכה לתמיכה ממשית מברית נאטו והוא עלול למצוא את עצמו לבד במערכה אם ימשיך בדרך הזו של פרובוקציות מיותרות מול רוסיה. מזכ"ל נאטו ביקש מארדואן להרגיע את המתיחות עם רוסיה ולהתרכז במלחמה באויב העיקרי שהינו ארגון דאעש.
ההסלמה המילולית בין שני המנהיגים פוטין וארדואן הופכת את המתיחות בין שתי המדינות לעניין אישי ולמאבק של אגו וכבוד לאומי, זוהי דרך מסוכנת מאוד שעלולה להסלים עוד יותר את המצב המתוח ממילא.
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נפגש ב-3 בדצמבר בבלגרד, על-פי בקשת הטורקים, עם שר החוץ הטורקי מוולוד ג'אוויש אוגלו, אולם לא נראה שהשניים מצאו נוסחה להרגיע את המתיחות בין שתי המדינות, אמצעי התקשורת ברוסיה התעלמו ממנה לחלוטין והבליטו את האיומים של הנשיא פוטין.
נראה כי הדרך ההגיונית ביותר להתחיל ולנטרל את המתיחות הינה התנצלות פומבית של טורקיה על הפלת המטוס הרוסי, הנשיא ארדואן יכול בצעד כזה לעצור את הסחף ולמנוע את ההסלמה אך האגו והעקשנות שלו גוברים על האינטרסים של טורקיה.
נראה כי הנשיא פוטין יותר עקשן ממנו ויכול להפעיל עוד מנופי לחץ רבים על טורקיה, בקצב הזה שבו מתנהלים הדברים, יחסי רוסיה וטורקיה הם על מסלול של המשך ההסלמה.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טורקיה במצוקה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הקפאת צינור הגז. מוכיחה ש
הגוי..  |  6/12/15 12:06
 
- גוי -שמחתך מוקדמת
ב.ל  |  6/12/15 21:06
 
- עצבונך אינו שמחתי. שיהיה ברור
הגוי..  |  7/12/15 11:13
 
- בשבילך, מר הגוי.. גוי, זה אתה
הגוי..  |  7/12/15 11:19
 
- למי שלא הבין, אז הינה אובמה
הגוי..  |  7/12/15 13:11
2
הניתוח שלי הפוך=ארדואן מנצח4x4
ע_הראל  |  6/12/15 16:20
 
- ובכל זאת טורקיה במצוקה. הדב
להראל  |  6/12/15 19:43
 
- לדעתי=לא מזיז לתורכיה קצה קצהו ל"ת
ע_הראל  |  6/12/15 21:28
 
- תרשה לי בבקשה להתערב ולהביע
הגוי..  |  6/12/15 21:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי מילשטיין
האסטרטגיה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוריה, באוקראינה, בטורקיה ובכל מקום בו יש לרוסיה אינטרס, המערב כוחות, היא להכות מהר וחזק על-מנת להכריע. שורשי אסטרטגיה זאת, הזוכים לתמיכה גורפת של האזרח הרוסי, נעוצים בקריסת המהלך המדיני של סטלין בהסכם שלו עם היטלר שכמעט גרם להיעלמות ברית המועצות
צ'לו רוזנברג
בהוראת ציפי חוטובלי הוכן במשרד החוץ מסמך המתיימר לשכנע את העולם שלישראל זכויות היסטוריות, דתיות ומשפטיות ביהודה ושומרון
עו"ד יצחק איתן (פרנלדס), עו"ד ארתור בלאייר
הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ בטענה לחוב מזונות עודנה צעד קל ואף סחטני, אך פסק דין בבית המשפט המחוזי בחיפה קובע לראשונה שיש לכל הפחות לקבל את עמדת האב לפני הוצאת הצו
עו"ד אבי שינדלר
הקביעה לפיה נפגעי תאונות דרכים יכולים לתבוע רק את חברות הביטוח ורק לפי חוק הפלת"ד, יוצרת עיוותים כלכליים ומשפטיים. הגיע הזמן לקבוע שניתן יהיה לתבוע בנפרד, למשל, בגין רשלנות רפואית
ד"ר חיים משגב
מחול השדים מתרחש מעת לעת כמעט על-פי תסריט שנכתב מראש. מאי-שם צצות "תלונות" כמו על-פי תזמון שנקבע בידי מחזאי מוכשר - והחגיגה מתחילה    כולם רוצים לראות, כמו בימי הביניים, בראש הנערף מתגלגל לתוך הסל המגואל בדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il