X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עתה משאושרה על-ידי הוועדה העליונה לתכנון יחידה שלישית נפרדת בנחלה, ניתן להשתמש בכך כמנוף, בשלב ראשון להסבת מבנים, ולאחר מזאת להקמת מבני הקבע
▪  ▪  ▪
מבני קבע [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

כידוע לכל, מזה עשור יש בעיות דיור בר-השגה לעשרות אם לא למאות בתי אב. הזנחה בת שנים רבות הביאה למצב זה, שאת ביטויה המוחשי ראינו בהפגנות המחאה לפני מספר שנים. חלק ממנהיגי המחאה ראו בזה קרש קפיצה לחיים הפוליטים, והביאו גם משב רוח מרענן לכנסת.
אולם הבעיה לא נפתרה על-די כך, ומשה כחלון כשר אוצר וראש התנועה של כולנו ביקש וקיבל את מלוא הסמכויות, החל מתכנון, וכלה בביצוע תוכנית להגדלת ההצע המידי של דיור, בעקר דיור בר-השגה.
השגת דיור בר-השגה יכולה שתתייצב על שתי רגלים מוצקות, האחת בשכירות, והשנייה ברכישה. בשני המקרים מדובר כביכול בבניה, אולם מסתבר שאפשר גם אחרת. בימי העלייה הגדולה של שנות ה-90 יזם השר אריק שרון ז"ל מספר פעולות שהביאו באופן מידי להגדלת ההצע, וזאת על-ידי ניצול מבנים חקלאיים פנויים, הבאת קרוואנים, והתישבות. נכון, מנהיגים מהסוג הזה קשה למצוא היום, אבל אימוץ שיטותיו בהחלט אפשרי.
לאחרונה קראתי בעיתונים קול קורא של המשרד לפריפריה בגליל ובנגב, שמי שרוצה לשפץ מבנים פנויים למגורים יפנה ויכול לקבל לא רק אישור, אלא גם מימון. זה דבר משמעותי ביותר שיכול להביא להצע של אלפי יחידות בזמן קצר, וטוב שזה נעשה.
מוציאים את העיניים
אלא שנשאלת השאלה מדוע לא יעשו זאת גם באזורי הביקוש - בין חדרה לגדרה. באזורים אלו קיימים עשרות אלפי מבנים חקלאיים, שיכולים על-ידי הסבתם, בהוראת שעה, להפוך למבנים למגורים, אם בהשכרה ואם כמבני קבע.
אלא שרמי (רשות מקרקעי ישראל) מתנכלת למתיישבים, ומה שהיא לא עושה מבצעת הקשת הדמוקרטית המזרחית, שהיא פועלת על-פי העקרון הידוע, "אני אוציא לי עין, ובלבד שאוציא לך שתיים", אלא שבמקרה זה למי שמוציאים את העיניים פרט לחקלאים, זה לכל אותם אלה המחפשים דיור זול ובר-השגה.
עתה משאושרה על-ידי הוועדה העליונה לתכנון יחידה שלישית נפרדת בנחלה, ניתן להשתמש בכך כמנוף, בשלב ראשון להסבת מבנים, ולאחר מזאת להקמת מבני הקבע, פה קיים פוטנציאל אדיר של עשרות אלפי יחידות להסבה מידית. כידוע החקלאות שוב אינה מה שהייתה קודם, ומבנים אלו הוקמו כאשר החקלאים היו צעירים ויפים, והציונות חגגה בארץ. כיום אלו זקנים, העיניים הצרות של כל דורשי הרע, מתמקדות במה השכן יקבל, ולא במה זה יעזור. ההתישבות ברחבי יהודה ושומרון, שהיא מבורכת כשלעצמה, הבריחה רבים וטובים לשם, וכך הישובים החקלאיים צריכים להתמודד עם בעיות רבות.
משבר הדיור מביא יחד איתו הזדמנות חד-פעמית לשילוב צעירים בחקלאות, תוך מתן פתרונות דיור מיידיים, גיבוי ביחידות דיור לסטודנטים, לחיילים משוחררים ועוד. זה אינו פתרון אידיאלי, אך הוא נותן שקט יחסי למספר שנים, עד שיבשילו התוכניות אותן מריץ משה כחלון. רק צריך לצאת מתוך קופסת הקנאות וצרות העין ולחשוב אחרת. כיצד אני עוזר לכל אותם צרכני שוק הדיור. לא בטייקונים מדובר (אותם אנחנו אוהבים לשנוא) אלא בעמך ישראל.

תאריך:  29/12/2015   |   עודכן:  29/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתרונות אד הוק למגורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פתרונות דיור ולא נחלות פאר
פדות דוד  |  1/01/16 11:18
2
שיילוק וליטרת הבשר
חי בלילה  |  6/01/16 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני רואה בשקד כמי שפורסת באלו הימים את מרבד הצחנה של ימי ווימאר במדינה שהיא יקרה לכולנו. תודתי נתונה לשני המרצים שהעמידו לפניה את המראה, שהיא מסרבת להסתכל בה ולראות את מידת הכיעור שהיא כופה על חיינו
ראובן לייב
עם פתיחת השנה האזרחית החדשה יפוג תוקפן של זכויות היוצרים על "מיין קאמפף" - ספרו של הצורר הנאצי אדולף היטלר - והוא ניתן יהיה להפצה חופשית בכל מקום. יש לדחות על הסף כל ניסיון נואל שכזה לעשות זאת, באשר הוא רק יסלים עוד יותר את גלי האנטישמיות ויגרום לפריחתן מחדש של תנועות ניאו-נאציות
צ'לו רוזנברג
גורמים פוליטיים מן הימין ומשמאל מגייסים כסף רב מתורמים מחו"ל. עצם המעשה, לעניות דעתי, פסול מעיקרו. אם רוצים לעצור את התופעה לחלוטין, מימין ומשמאל כאחת, אני תומך נלהב בכך. הצעת החוק של שרת המשפטים אינה מכוונת לחיסול התופעה הנפסדת בקרב כלל המפלגות. היא נועדה להתחשבנות פוליטית המדיפה ריח חריף של פשיזם
אהוד פרלסמן
"אני מהמר שדנציגר יזכה ועמית ירשיע" כתבתי יום לפני שהתפרסמה החלטתו של בית המשפט העליון בערעורו של רומן זדורוב. המאמר מתאר כיצד הגעתי למסקנה מדויקת זו.
אילנית סגל
האם ועדות הקבלה הן כלי בקרה הכרחי על-מנת לשמור על המרקם הקהילתי בישוב שבו ההשפעה והתלות בחברי הקהילה היא גבוהה, או שמא זהו כלי נוח שנועד לדאוג ששכניי יהיו 'כמוני' והקהילה לא תאלץ להתמודד עם אתגרים שלא נוחים לה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il