X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנת ארגון להב"ה [צילום: יונתן זינדל/פלאש90]
מגינויים למעשים
הצעות פעולה לטיפול בתופעת הטרור היהודי
מאז אירוע הטרור היהודי בכפר דומא שבמסגרתו נרצחו בני משפחת דוואבשה, מנסים חברי הכנסת של הימין ליצור מצג שווא שלפיו עברייני "תג מחיר" אינם אלא "עשבים שוטים". ההפך הוא הנכון: פעילי הטרור היהודי זוכים כבר שנים לתמיכה מוסדית חזקה. על-מנת לעקור מן השורש את התופעה, שהביאה להירצחה של משפחה, אסור להסתפק בהחמרת ענישה - יש לטפל באופן יסודי במערך התמיכה שמעודד את העבריינים בשטחים
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מרגע פתיחת חקירת השב״כ אודות החשודים במעשה הטרור בכפר דומא, שהבשילה היום להגשת כתב אישום ברצח נגד עמירם בן אוליאל וכתב אישום נגד קטין נוסף בגין מעורבות בפרשה, נפתחה במערכת הפוליטית תחרות גינויים שבמסגרתה ביקשו פוליטיקאים מכל קצווי הקשת הפוליטית לרחוץ בניקיון כפיהם ולהרחיק עצמם ככל הניתן מפיגוע הטרור הקטלני. הגדילו לעשות נציגי "הבית היהודי" בכנסת, שלפתע מצאו לנכון להתנער מהם לחלוטין, על-אף שחלקם מקיימים במשך שנים קשר עם פורעי "תג מחיר", ובתכתובות פנימיות אף קראו לסגור את החטיבה היהודית בשב״כ על-רקע חקירת הפרשה.
למרבה הצער, ולמרות שברור לכל כי ההצתה בדומא חצתה קו אדום חדש, עד כה ממשלת נתניהו לא הפגינה כי בכוונתה לבצע טיפול שורש למיגור הטרור היהודי. שינוי המדיניות היחיד שעליו הוכרז היה אישור שנתן הקבינט לשב"כ להפעיל מעצרים מנהליים גם כלפי יהודים. מי שמכיר את המנגנון ואת האקלים החברתי שמוציאים מתוכם את הטרור היהודי, מבין כי שינוי מדיניות זה הוא בבחינת לעג לרש.
ככלל, החמרת ענישה - כשהיא באה לבדה - מבטאת חוסר רצון ללכלך את הידיים ולבצע טיפול עומק בתופעה. על אותו משקל, איש במערכת הביטחון לא סבור כי מעצר מנהלי של פעילי חמאס יביא לחיסול תשתית הטרור בגדה המערבית. זו הסיבה שמעצרים אלה מלוּוים תמיד בפעולות לפירוק כולל של המערך שמטפח, מגבה ומעניק לגיטימציה לטרור הפלשתיני.
אם כן, מה צריך לעשות? הפתרון טמון בטיפול מערכתי כולל - רק כך ניתן למגר פשע מאורגן. האינטרס הפוליטי הברור של "הבית היהודי" הוא לבודד את התופעה ולהציגה כגידול פרא שצמח באופן ספונטני בערוגת הציונות הדתית. אלא שמדובר בהטעיה ברורה של הציבור: פורעי "תג מחיר" אינם פועלים בחלל ריק, אלא נשענים כבר שנים על תמיכה מוסדית חזקה.
תמיכה זו מתחילה ביישובים הבלתי-חוקיים שבהם מתגורר נוער הגבעות; דרך הרבנים שמעניקים לגיטימציה למעשיהם ובעמותות שמסייעות להם (חלקן באמצעות כסף ציבורי); וכלה בפוליטיקאים שמסייעים לעבריינים עם מעצרם. לפיכך, רדיפה ספורדית אחר חוליית מפגעים כזו או אחרת לא תשיג דבר בטווח הבינוני והארוך: כדי להיפטר מתופעת "תג מחיר" יש לנתק אותה ממקורות התמיכה המוסדיים שלה.
נתניהו אינו מעוניין בטיפול עומק כזה, משום שהוא יגרום לעימות בינו לבין הממסד המתנחלי שתומך בו ולהתנגשות עם "הבית היהודי". מפלגתו של בנט, מצדה, לא רוצה אף היא להסתכסך עם האלקטורט שלה. נוסף על כך, פעילי "תג מחיר" משרתים נאמנה את הממסד הפוליטי הימני, בכך שהם מטילים מורא על מערכת הביטחון והופכים כל מבצע פינוי - של מאחז בלתי-חוקי או של מבנה בלתי-חוקי בהתנחלות - למורכב ולכרוך בסכנת נפשות. בקיצור, הם משמשים כאמצעי לחץ יעיל ביותר ועושים את העבודה המלוכלכת עבור פוליטיקאים מימין שמבקשים למנוע פינויים.
חובתה של האופוזיציה להדגיש בפני הציבור את פחדנותה ואת אזלת-ידה של ממשלת נתניהו, שחוששת להגיע לכלל עימות עם חבורה של פושעים שלא מכירים בסמכותה של מדינת ישראל, מצפצפים על ספר החוקים הישראלי ופוגעים הן בחיילי צה"ל והן בפלשתינים. אם לא יחל טיפול עומק בתופעה, הפיגוע הבא הוא רק עניין של זמן.

צעדים לעקירת תופעת "תג מחיר"

תאריך:  04/01/2016   |   עודכן:  04/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעות פעולה לטיפול בתופעת הטרור היהודי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה בעצם
באום  |  4/01/16 20:51
2
הצעות נפלאות
אהרון שחר  |  8/01/16 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנוהל שפרסם יהודה וינשטיין לביצוע "בדיקה" שלפני חקירה, תפור בדיעבד בצורה מושלמת על מה שנעשה בפרשת אפרים ברכה    מה שהכי חמור: הוא יאפשר ל"נבדקים" לשבש בנחת את ה"בדיקה" ולהעלים ראיות חיוניות
צ'לו רוזנברג
איפה היו ראש הממשלה והשר לביטחון פנים עד היום? ראש הממשלה מכהן מזה שנים בתפקידו. פעולות בלתי חוקיות במגזר הערבי אינן דבר חדש. מה נעשה למיגור התופעה או צמצומה? מי מנע מראש הממשלה והשרים לביטחון פנים למיניהם להקים תחנות משטרה בתוך היישובים הערביים?
איתן קלינסקי
משרד החינוך החליט החלטה פדגוגית מתוך פחד קמאי, מתוך בהלה וחוסר יכולת להתמודד עם מציאות מורכבת. הוועדה, שהחליטה לגנוז את הספר, עשתה עבודה של קרנפים ברוחו של המפקד, ברוחו של השר, שבשבילו האחר הפלשתיני זה רסיס בישבן שיש לסבול אותו בלית בריריה
אורי שרגיל
החתירה לקדושה קיימת בכל עם, אבל דומני שרק היהודי אומר לעצמו כי המטרה לא מקדשת את האמצעים ואם האמצעים הזדהמו יש משהו טרגי במטרה עצמה
עדי אורן
חוק האוטיסטים – למענם, האמנם? החוק למעשה לא עוסק כלל בפיתוח שירותים שיוצעו לקשת רחבה של בעלי מוגבלות ולרוב מחזיר אותם לאחריות הביטוח הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il