X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תומס סולינסקי - שבטי עמק האומו באתיופיה [צילום: יח"צ]
הצצה לנבכי תרבויות אקזוטיות
תערוכת צילומים נדירים של תופעות חברתיות על פני הגלובוס חושפת בגלריית נמל יפו מבט מקרוב על החיים האותנטיים והמורכבים לעיתים של האחר
אפרת סלע - פפואה גינאה החדשה שבט נחש הפרא [צילום: יח"צ]

השתקפויות נדירות של תרבויות מאיזורים אקזוטיים ברחבי העולם, שבהם רב הנסתר על הגלוי, נחשפות לראשונה בתערוכת צילומים קבוצתית, המתקיימת בימים אלה בגלריית נמל יפו.
בתערוכה נוטלים חלק כ-80 צלמים ישראלים, מקצועיים וחובבים, בוגרי אקדמיות ומכללות, שוחרי טבע ותרבויות, שיצאו למסעות-צילום מרתקים, שנועדו לאפשר התבוננות בתופעות חברתיות ברחבי הגלובוס. ייחודה של התערוכה הוא בכך שהיא מספקת מבט מקרוב על החיים האותנטיים, והמורכבים לעיתים, של האחר, וזאת באמצעות הבזקים של מציאות ודימויים מעוררי-רגש, המשקפים, למעשה, את חיי היומיום של האנושות.
התערוכה, שבה האוצרת היא לימור מרגוליס, משלבת בין ז'אנר צילומי הרחוב והדוקומנטריות לבין ז'אנר צילום תרבויות גאוגרפי. מוצגות בה עבודות בשפה ויזואלית מובהקת. היא כוללת פרויקטים מצולמים, סדרות וצילומים ייחודיים ממסעות-צילום שערכו הצלמים במדינות כמו יפאן, פפואה, גינאה החדשה, קובה, נפאל, סין, איטליה, אנגליה וישראל. במדינות אלה התארחו הצלמים בחברות סגורות, שמרניות ואותנטיות, המסגירות לא פעם דילמות, שוני ומציאות רבת-פנים מסקרנת.
הצצה נדירה
בין האמנים המציגים בתערוכה בולטת סידרת עבודות ייחודית של הצלם עדי טארקאי, המאפשרת הצצה נדירה למועדון סגור של קבוצת גברים איטלקית מברוקלין. סידרת עבודות בולטת אחרת היא של הצלמת אפרת סלע, המאפשרת הצצה אל בני שבא מסורתי בפפואה. הצלם תומס סולינסקי מציג סדרת צילומים מדהימה של שבטי עמק האומו מאתיופיה האקזוטית. בסך-הכל מאפשרים הצילומים להכיר מנהגים, מסורת, דת ופולחן, באינטימיות השמורה כמובן לצלם, המתבונן על הכל בעיניים מערביות.
במבט אל נבכי התרבות הישראלית מציגה הצלמת אביטל הירש סדרת פורטרטים של נשים בבתיהן בארץ, לאחר שעלו לישראל מארצות שונות. ראוי לציין שביתן מהווה תזכורת חזותית ורגשית למקום ולתרבות שממנה הגיעו. זהו מסע קטנטן בעולם, דרך חייהן של מי שנטשו תרבות מסוימת, אך שבוחרות לשמרה בתור התרבות הישראלית שבחלקת האלוהים הקטנה שלהן.
הצלמת יעל אור-לי חושפת לראשונה בתערוכה פרויקט המתמקד בקהילת הכושים העבריים מדימונה, הנחשבת לייחודית בנוף הישראלי. מזה זמן שהיא מצלמת את אנשי הכפר מתוך כוונה לרדת לעומקה של מורכבות הקשר שבין אורך חיי הקהילה וארגון סביבתה האישית לחיים בישראל. הכל מתוך עניין אישי של לימוד והכרת תרבויות וצורות-חיים, השונות בתכלית מהנורמה הישראלית.

עדי טארקאי - Gigilio boys of Brooklyn [צילום: יח"צ]
תאריך:  11/01/2016   |   עודכן:  11/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד לימן
כאשר ההנהגה מתחילה לבוז לנראות הציבורית וחוצה את הרוביקון, או-אז צריכה להתקבל ההבנה שהשלטון הפך למסוכן עבור אזרחיו
מתי דוד
מדינות ערב הסוניות הקרויות מתונות, סעודיה, מצרים וירדן עסוקות במשברים בהם הן עסוקות ואין להן שום אינטרס ועניין להיות מעורבות בבעיה הפלשתינית והסכסוך עם ישראל
יעקב עמר
חלאת אדם כמו הנד שפיק לא רק שאינו "מחבל" אלא ההhפך הגמור    זה שאהיד קדוש" שעל סיפורי גבורתו יש לחנך את דורות העתיד
אברהם שרון
שבועות אחדים לאחר גיוסים מושבעים טירונים המיועדים להיות לוחמים להקריב את חייהם למען המדינה    כשעמדנו לפני ארבע שנים על-יד הכותל, כהוריו של אחד המושבעים, ושמענו את נוסח השבועה - נחרדנו
נסים גבאי
אם תיענה להצעותיי, בקרוב מאוד יעמדו אזרחי ישראל בשני טורים לצידי הכבישים וימחאו לך כפיים סוערות כשתעבור שם – כמובן שאשב לידך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il