X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינות המפרץ הכריזו על ארגון חיזבאללה כארגון טרור כשברקע ההחלטה הפעילות החתרנית של הארגון והמאבק הפוליטי לבחירת נשיא בלבנון. מדובר בשלב נוסף במאבק בין הסונה לשיעה שרק הולך ומחריף
▪  ▪  ▪
חיזבאללה. הוכרז כארגון טרור [צילום: AP]

המאבק בין העולם הסוני בראשות סעודיה לבין העולם השיעי מחריף והולך, לאחר שסעודיה הודיעה לפני כשבועיים על הפסקת הסיוע הכלכלי בסך ארבעה מיליארד דולר לצבא לבנון ולאחר שמדינות המפרץ הורו לאזרחיהן לצאת מלבנון ואסרו על ביקורים שם, הודיעה המועצה לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ ב-2 במרס כי חיזבאללה הינו ארגון טרור.
גם שרי הפנים של מדינות ערב שהתכנסו לכינוס ה-33 שלהם בתוניסיה קיבלו החלטה דומה, בהסתייגות של עירק, ובכך קיבלה החלטה להכריז על חיזבאללה כארגון טרור גם נופך ערבי רחב יותר. בהודעה של המועצה נאמר כי "חיזבאללה מהווה איום על הביטחון הלאומי הערבי" וכי חברות המועצה ינקטו בכל הצעדים הדרושים לבצע את ההחלטה החדשה בהתאם לחוקים המיוחדים למלחמה בטרור.
ברקע ההחלטה שורה של חשיפות של גורמי הביטחון של מדינות המפרץ של תשתיות וחוליות טרור שגייס ארגון חיזבאללה בכמה ממדינות המפרץ כמו סעודיה, כווית ובחריין לביצוע פיגועים והמעורבות הגוברת שלו בסוריה, בעירק ובמלחמה בתימן. אולם עיתוי ההודעה קשור ללא ספק להתפתחויות האחרונות בלבנון.
ההחלטה נגד חיזבאללה באה יומיים לאחר שמנהיג הארגון, השיח' חסן נסראללה, תקף בחריפות את סעודיה והאשים אותה כי היא שדחפה את לבנון לשלב חדש במאבק הפוליטי והיא זו שמסכסכת בין השיעה לסונה במזרח התיכון.
ההחלטה להכריז על חיזבאללה כארגון טרור כעת משקפת את המאבק בין הסונה לשיעה על לבנון על-רקע ההאשמות של המדינות הסוניות כי חיזבאללה מעכב את התהליכים הפוליטיים בלבנון לבחירת נשיא למדינה.
החיזבאללה איננו מסתפק במעורבות צבאית בשאלה מי ישלוט בסוריה הוא הקים בלבנון "מדינה בתוך מדינה", יש לו נציגים בממשלה והוא משמש למעשה כזרוע הביצועית של אירן כדי להגביר את השפעתה בעולם הערבי, לזרוע טרור ולערער את יציבותם של המשטרים הערבים.
ההחלטה של מדינות המפרץ, הנתמכת בהודעת שרי הפנים הערביים, להכריז עליו כארגון טרור נותנת לכך גושפנקא רשמית. סעודיה מעריכה כי ההחלטה הזו והלחץ המתמשך על ארגון חיזבאללה ישפיעו על מעמדו של הארגון בתוך לבנון עצמה, בשבועיים האחרונים התעורר בלבנון ויכוח פוליטי סוער, שבא לידי ביטוי באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות, על תפקידו של ארגון חיזבאללה ועל מטרותיו, והאם המדיניות שלו משרתות את האינטרסים שלו ושל אירן או את האינטרסים של מדינת לבנון.
השיח' חסן נסראללה האשים את מדינות המפרץ כי ההחלטות שלהן נועדו להעניש את כל לבנון ולא רק את ארגון חיזבאללה. סעודיה מקווה שההחלטה תדרבן מדינות ערביות נוספות וגם מדינות לא ערביות ללכת בעקבותיה ולהכריז על ארגון חיזבאללה כארגון טרור.
במצרים כבר החל, מאז פורסמה ההחלטה, דיון פומבי בשאלה האם על מצרים להסגיר לידי מדינות המפרץ פעילי טרור של חיזבאללה שנעצרו בשטחה וזאת נוכח ההסכמים המשפטיים בינה לבין מדינות המפרץ.
צעד כזה עשוי להגביר את המתיחות בין סעודיה לאירן עוד יותר, מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז הורה לפני כחודשיים להוציא להורג את המטיף השיעי נמר באקר אלנמר והוכיח כי איננו חושש מהתגובה האירנית, לא תהייה לו שום בעיה להורות על הוצאה להורג של פעילי טרור של חיזבאללה אם יוסגרו לסעודיה ממצרים. ההחלטה של מדינות המפרץ להכריז על חיזבאללה כארגון טרור הינה שלב נוסף בהחרפת המאבק בין הסונה לשיעה והסימנים מעידים על כך שהמאבק הזה רק הולך להחריף עוד יותר.

תאריך:  03/03/2016   |   עודכן:  03/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
אירן מסרבת להעביר כספים לתמיכה בהרוגי "אינתיפאדת הסכינים" ומשפחותיהם באמצעות הרש"פ. הודעת אירן מחזקת את החמאס אך היא עלולה להמריץ את הרש"פ להגביר את התמיכה הכספית למשפחות הרוגי האינתיפאדה
מנשה שאול
חסנין הייכל - סמל העוינות לישראל    היה אחד מעמודי התווך של העיתונות המצרית המודרנית
יוני בן-מנחם
בכיר פתח ג'בריל רג'וב תוקף בחריפות את חמאס ומאיים בנקיטת צעדים נגדה    גורמים בפתח טוענים כי רג'וב במצוקה קשה וכי הוא מנסה לרכוש את תמיכת פתח ומצרים במסגרת קרב הירושה באמצעות נקיטת קו תקיף נגד חמאס
יוני בן-מנחם
ירדן פנתה לרוסיה ולארה"ב בבקשה לפעול כדי למנוע מעבר של עשרות אלפי פליטים מסוריה לשטחה. ירדן חוששת מחדירת אלפי מחבלים של דאעש ואלקאעדה לצפון הממלכה כדי לערער את יציבותה
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס החלה ביישור ההדורים ביחסיה עם אירן אך איננה מוכנת להתנתק מהמחנה הסוני בראשות סעודיה. חמאס רוצה להסתייע במעמדה האזורי החדש של אירן ובהתחזקותה הכלכלית בעקבות הסכם הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il