X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

הונאת האריזות "הריקות"

אחת התופעות הרווחות לאחרונה בשוק, היא התאמת גודל האריזה למחיר הנדרש כך שהיצרנים והיבואנים מציגים את מוצריהם לצד "המוצרים הרגילים", באריזות מוקטנות ללא כל הבלטה על האריזה המוקטנת
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מאמר זה נכתב לאור תגובה שקיבלתי כאן באתר מאחד הקוראים אשר ביקש ממני להאיר ולהעיר על בעיה כאובה זו. אריזת המוצר היא אמצעי מרכזי בתהליך המכירה והצגתו לצרכן.
אריזה אסתטית ומושכת, מקצרת את תהליך ההתלבטות וגורמת לנו להושיט יד, לקחת ולהכניסו לעגלת הקניות שלנו. אחת התופעות הרווחות לאחרונה בשוק, היא התאמת גודל האריזה למחיר הנדרש (אין הכוונה לסופר קופיקס, אשר מוכר את מוצריו ב-5 שקל ונאלץ להתאים את גודל המוצר והאריזה למחיר), אלא ליצרנים וליבואנים, אשר מציגים את מוצריהם לצד "המוצרים הרגילים", באריזות מוקטנות "ובמצעים מרעישים".
רוצים דוגמה?...בבקשה!
בחודשים האחרונים החלו להופיע ברשתות המזון, אריזות של פסטה במשקל של 400 גר (לצד האריזות הסטנדרטיות של 500 גר), נכון משקל האריזה מצוין על האריזה, אך לא צוין בהבלטה אריזה מוקטנת!, כאשר אותו יבואן מייבא גם אריזה סטנדרטית.
הקטנת האריזה במוצרי הפסטה, מאפשרת לרשת למכור 5 יחידות ב-10 שקלים ולחרוג מהתחרות בתחום של 3-4 יחידות ב-10 שקלים. הקטנת האריזות "והתאמתם למחיר" אינה מסתכמת בפסטה, אלא קורית גם בשמנים, שם מוצאים אריזות של 920 מ"ל במקום 1000 מ"ל - 1 ליטר, בחטיפים, בשימורים, בעיקר של טונה, סרדינים ואנשובי בתבלינים ובפירות יבשים, שם חוגג הבלגן ובגדול. שימורי הטונה, קטנים משנה ושנה ונראה שבקצב הזה הם יגיעו לגודל של מטבע 10 שקלים.
מדפי התבלינים הארוזים מכילים מגוון רחב של תבלינים המבחר משקלים, כאשר לעיתים קיימים הבדלים של עשרות גרמים במשקל הנקי, אפילו בין אריזות שנראות דומות.
נכון יאמרו המלעיזים, שקיים מחיר ליחידת משקל שך 100 גר, דבר אשר אמור למנוע תופעה זו, אלא שכיתוב המחיר על גבי מדבקה זו קטן מידי, לעיתים לא מופיע וקיימים גם מקרים שחישוב המחיר אינו נכון (פעם מחשבים לפי משקל ברוטו ופעם לפני נטו).
על גבי מדפי הפירות היבשים "קיימת ממש חגיגה"- כל יצרן, אורז את המוצרים כראות עיניו, אחד אורז את השקדים החתוכים, במשקל של 100 גר האחר במשקל של 80, 70 גר - כיד הדמיון!.
מדוע אין הנחיות ברורות בנושא!.
מדוע הרגולטור לא מוציא הנחיות למשקלים קבועים לצד הוראת שעה שמי שלא אורז במשקל לפי ההנחיה מחויב לשים על המוצר שלו מדבקה בגודל (שיקבע בהנחיה ובצבע בולט) שמוצר זה ארוז במידה השונה מההנחיה.
בדרך זו - כל אורז יבחר את המשקל המתאים לו ובטוח שכולם למעט חריגים, יתכנסו בסופו של דבר למשקל אחיד וברור ולא ישאירו את שדה הקרב לצרכן ולאחריותו הבלעדית.
חשבתם שרק הצרכנים מתבלבלים? ממש לא ...והנה סיפור אמיתי מלפני שבועיים ברשת יוחננוף, שם הציגו ליד הקופות שילוט גדול כולל תמונה צבעונית של אגוזי מלך במשקל 170 . בפועל הציעו ללקוחות את המוצר במשקל של 150 גר.
עכשיו, ממש רגע לפני מבול הקניות לחג, משימה זו קשה שבעתיים, ונדרשת יותר תשומת לב לקנות את המוצר הנכון ולא תמיד את המוצר עם "האריזה הריקה".

תאריך:  24/03/2016   |   עודכן:  24/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הונאת האריזות "הריקות"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה
שמ  |  24/03/16 09:14
2
מדינת אליטות
אהרון שחר  |  25/03/16 22:18
3
אריזות
dedi  |  5/04/16 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל שלוש
כלבים הם חיות המסגלות הרגלים בהדרגתיות, וכל שינוי או גירוי דומיננטי התוקף אותם במהירות ובהפתעה, מפחיד אותם וגורם להם למצוקה קשה בה מופעלים כל חושיהם לטובת התגובה האינסטינקטיבית הקדומה - "הילחם או ברח"
ראובן לייב
הן מהוות, אומנם, חלק בלתי נפרד משמחת הפורים, אבל מזלילתן אורבת סכנה של עודף-קלוריות שאין לזלזל בו. לד"ר יסמין חיו, העומדת בראש רשת ארצית לירידה במשקל, יש עצה איך בכל זאת ניתן ליהנות מהבצק החגיגי, מבלי להסתכן בעליה במשקל.
אריאל י. לוין
מה באמת מסתתר מאחורי הג'יהאד של דאעש, המעורבות הרוסית בסוריה, המאבק הטורקי נגד הכורדים, הטרור המוסלמי ופעילותו של "שוברים שתיקה"
שלמה אבינר
אנשים רבים כבר מפחדים להתבטא, מחשש שיבצעו בהם לינץ' אינטרנטי, על-ידי הוצאת דבריהם מהקשרים, "ולך תוכיח שאין לך אחות"
יוני בן-מנחם
מתקפת הטרור בבריסל היא נקמה של דאעש על התקפות מדינות המערב על מעוזיו בסוריה, עירק ולוב. דאעש עדיין מעמיד בראש סדר העדיפויות שלו את הפלת המשטרים הערבים אך הוא מרחיב את חזית הטרור שלו באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il