X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן לפיקוח והגבלת ההוצאות האסטרונומיות של כספי ציבור, בהגנה על אותם חשודים ונאשמים בשחיתות, ובמקביל לדאוג לסיוע משפטי הוגן ותמיכה בחושפי השחיתות, במאבקם הסיזיפי מול אותם גופים בעלי כוח ומשאבים בלתי מוגבלים
▪  ▪  ▪
פרקליטי הצמרת מרוויחים [צילום: פלאש 90]

כשמדובר בהתמודדות בין חושפי שחיתות לבין חשודים ומורשעים בשחיתות, מסתבר במקרים רבים, שהמאבק של אותם אבירי היושר, שמוכנים להקריב את כל עולמם למען הצדק והיושר, רק מתחיל.
במדינות רבות בעולם המערבי, חושפי שחיתות זוכים להגנה סיוע ומימון, במאבקם לחשיפת האמת הצדק וביעור השחיתות בחברה. זה אינטרס מובהק בכל חברה שומרת חוק וצדק.
מה קורה בישראל? במקרים רבים, מדובר בשערורייה של ממש, במיוחד בחברות ובמונופולים ציבוריים, כאשר חושף השחיתות לא רק שמוצא עצמו מנודה ונירדף בארגון, על "שהעז" לחשוף שחיתות, מסתבר שמלחמת דוד מול גוליית רק מתחילה מבחינתו. זאת כשהארגון שולח יד עמוקה לתקציב "הגנה משפטית" כמעט ללא הגבלה, על החשוד בשחיתות. כשמנגד עומד חושף השחיתות כמעט ללא אמצעים ומשאבים למאבק ארוך ומתיש.
אם היה מדובר בחברות וארגונים פרטיים ניחא, אבל כשמדובר בחברות ומונופולים שהציבור מממן, ומבזבזות מאות אלפי שקלים, ולעיתים אף מיליונים מהקופה הציבורית, בהוצאות הגנה על אותם חשודים בשחיתות, ללא כל בקרה ופיקוח, זו הפקרות של ממש.
חמור מכך, בכל חברה או ארגון ציבור, בוודאי בארגונים גדולים, קיימת מחלקה משפטית, יועצים משפטים, שזה בדיוק תפקידם ושמקבלים משכורת בין היתר כדי להעניק ליווי משפטי וייעוץ, כולל במקרים של צורך בהגנה משפטית, לעובדים שסרחו ו/או חשודים בשחיתות, וכמובן בפיקוח הדירקטוריון.
מה קורה בפועל? במקרים רבים מזדרזים המנהלים באותם חברות לשכור משרדי עורכי דין חיצוניים ויקרים, למאבק המשפטי והתשת חושף השחיתות, כאשר כמעט כל האמצעים והמשאבים כשרים.
אותו חושף שחיתות מוצא עצמו כמעט בודד במאבק, ואילמלא עמותות מתנדבים כמו עמותת "עוגן", שעומדים לצידו של חושף השחיתות, ומנסים לסייע לו משפטית ומנטלית, אותם חושפי שחיתות היו לבד לחלוטין במאבק מול המושחתים, כי המדינה למרבה הצער והאבסורד, לא בצד שיסייע לחושף השחיתות.
הגיע הזמן לעשות סוף לאנרכיה וההפקרות הזאת, ולביזבוז חסר פרופורציה ופיקוח של כספי ציבור, בהוצאות משפטיות על מי שנחשד בשחיתות באותם חברות ציבוריות, כשבמקרים רבים מדובר במנהלים הבכירים ביותר, ראשי מועצות, עיריות וכדומה.
לא ייתכן שהיד לא תרעד למי שמאשר תשלום שערורייתי של 2,000 שקלים לשעה(!), לפרקליט צמרת שנישכר ע"י אותם חברות, מבלי לעשות חשבון כשמדובר בכספי ציבור, זו שחיתות בפני עצמה.
הגיע הזמן לפיקוח והגבלת ההוצאות האסטרונומיות של כספי ציבור, בהגנה על אותם חשודים ונאשמים בשחיתות, ובמקביל לדאוג לסיוע משפטי הוגן ותמיכה בחושפי השחיתות, במאבקם הסיזיפי מול אותם גופים בעלי כוח ומשאבים בלתי מוגבלים. רק כך אולי נרתיע את המושחתים, ונעודד את חושפי השחיתות, אבירי היושר. זה אינטרס עליון מובהק של כולנו, לחיזוק היושר והמוסר בחברה בישראל.

הכותב הוא יועץ ומומחה לתקשורת ויחסי ציבור, ודובר עמותת "עוגן".
תאריך:  05/04/2016   |   עודכן:  05/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביזבוז כספי ציבור ע"י חשודים בשחיתות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם אנחנו רוצים !
שוקי משעול  |  6/04/16 18:58
 
- לשוקי משעול
מוטי קפלן  |  7/04/16 01:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הבעיה המרכזית היא בכשל מבני, מוסרי ומנהיגותי ממושכים, לבנות מערכת כלכלית-חברתית שבה העקרון המוביל הוא קשר חד-ערכי וחד-משמעי בין תפוקה לתמורה
הרב אליהו קאופמן
זו הפעם השנייה שחקירות פליליות נפתחות נגד איש הציבור היחיד במדינת ישראל ששב לכהן ציבורית באותו תפקיד לאחר שנתפס בקלקלתו. אבל לרבנים מש"ס - עטורי הזקן והפאות, זה עדיין לא מספיק ברור שיד ה' הייתה בדבר, ובפעם השנייה
מתי דוד
גל של שינויים ומשברים כלכליים, חברתיים ופוליטיים העוברים על ארה"ב, גרמו לדעיכתה של ההגמוניה העולמית האמריקנית במשמרת של הנשיא אובמה. גל של כישלונות צבאיים ומדיניים של ארה"ב הגיעו לשיאם בתקופת שמונה שנות כהונתו של אובמה, בתוספת תמורות דמוגרפיות ופוליטיות פנימיות    גורמים מדיניים מכחישים את הדברים ואומרים כי אין כל הצעה כזו
אריה גל
עכשיו בהיסטוריה של מדינת ישראל גם יירשם באותיות זהב, כי בזכותו של חייל פשוט אחד אוהד "לה פמיליה", ימני שרוף שחדרו טובע כולו בצעיפים צהובים, בזכותו, מעכשיו גם הערבים בישראל, ואפילו אם ניסו לרצוח יהודים, ואפילו אם הצליחו, בזכותו יזכו מעכשיו תמיד ל"ניטרול" בצורה הכי מתונה והכי הומאנית שתיתכן
גיא חזן
שנת 2016 נפתחה בסערה שלילית כאשר המדדים הראשיים בעולם ירדו חדות    החל בסוף פברואר המדדים החלו לתקן את הירידות מתחילת השנה בעליות חדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il