X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות שמאחורי המדפים

מתי תפסיקו להתרים בסופר

האם אנו לא תורמים מספיק? האם שיעור המס הישיר בישראל נמוך? או חלילה שיעור המע"מ? או האם אין מספיק אגרות, קנסות, היטלים ורישיונות למיניהם? האם חופש הפרט הפך למושג ערטילאי בלבד? ואם לא בא לי לתרום למשל?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לא עובר יום שלא שואלים אותך בקופה את השאלה - האם אדוני רוצה לתרום לארגון כזה? לעמותה כזו או אחרת? לעיתים באותו יום קורה שאנו נשאלים יותר מפעם אחת לנושא!. מדוע להעמיד אותנו כל פעם באי נעימות, שמה קמצנים, רעים וקפוצי ידיים אנו? מדוע צריכים אנו לעבור כול פעם את משוכת ההתרמה הזאת?
נדמה לרגע כאילו מנהג החלוקה לא נשכח מליבות היהודים בציון. רגע - האם אנו לא תורמים מספיק? האם שיעור המס הישיר בישראל נמוך? או חלילה שיעור המע"מ? או האם אין מספיק אגרות, קנסות, היטלים ורישיונות למיניהם? מדוע למשל בעלי מסעדות מסוימים מאפשרים לכול מיני אנשים להציע את מרכולתם לנו בעת אירוע, בילוי או סעודה? האם חופש הפרט הפך למושג ערטילאי בלבד? ואם לא בא לי לתרום למשל? מדוע להעמיד אותי במבוכה ועוד ליד אנשים הקרובים לי ואו העומדים בתור לקופה?
האם לא שמנו לב, שבמו ידינו אנו מסירים במעשה התרומה את האחריות לטיפול בנזקקים מהמדינה ואו מהרשויות המוסמכות? כמובן שיש הבדל גדול בין תרומה ברשות הרבים, להתרמה אצלנו בבית, שכן בבית אנו ברשות עצמנו וחופש הפרט שלנו נשמר. מדוע בעצם לעודד את הסרת האחריות מהממשלה? האם היא לא גובת מספיק כסף מאיתנו?
ריבוי העמותות מביא לתופעות הרות אסון בטווח הארוך, שכן מעודדים גופים וטייקונים להיכנס לנישה זאת כמושיעי העם, דבר אשר עולה להם כסף קטן ועוד מנוכה ממס הכנסה ומנגד זה נותן להם איזה סוג של לגיטימציה לעשוק אותנו יותר.
במקביל זה מסיר את האחריות מהגופים אשר תפקידם לתמוך ולסייע לחלשים. כול אמירה שאין כסף אינה במקום, שהרי מזמן אנו יודעים שכסף קיים, אך הוא לא מנותב למקומות הראויים, למשל להורדת מס חברות וסבסוד ריבית לטייקונים (כן אלה שעוזרים לפעמים קצת לאחרים והרבה יותר לעצמם).
מתי יגיע היום שהצרכנים "יפסיקו לתרום כסף קטן, אשר מנציח בעיה גדולה, עגומה ועצובה, המחייבת את הממשלה להשקיע כסף גדול?!"

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
רמ"י רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרזים רבים לבנייה בישובים ערבים, אך בפרסום כבר נאמר שיהודים אינם יכולים להשתתף בהם (אם מישהו בכל זאת מעוניין) אבל אינה מגבילה ערבים להשתתף במכרזים לבנייה בישובים יהודים. וכך השכונה החדשה בעפולה העומדת להיבנות תהיה ע"פ תוצאות המכרז ב'כשרות' ערבית למהדרין
רו"ח אושר קידר
בסופו של יום, מדינת ישראל לא תראה שקל מהטלת המס על ענקי האינטרנט: מס הכנסה לא ייגבה בגלל האמנות למניעת כפל מס, ומע"מ יקוזז בידי בעלי העסקים שישלמו אותו
איתן הרשקו
היא בהחלט הביאה את זה על עצמה בהתנהלות העסקית וכן בהתנהלות התקשורתית אשר בנתה אותה אבל גם הורסת אותה היום. ליבי ליבי עם כל הקונים שקיפחו את כספם והונו אותם ונותרו לדאבוני ללא כסף
עו"ד ליאור נוימן
רשות המיסים מציעה פרשנות חדשנית למונח "מוסד קבע", ותצטרך להתמודד לא רק עם ענקי האינטרנט הבינלאומיים, אלא גם עם המדינות בהן הם רשומים
רועי אורן
הגיע הזמן שתלמידי ישראל ייחשפו לתרבות העשירה של יהדות המזרח,ובתום תהליך זה הם יחליטו במה הם רוצים להעמיק אם בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il