|
תאריך:
|
15/05/2016
|
|
|
עודכן:
|
15/05/2016
|
|
1 |
|
|
ושוב לצערי הרב רלוונטי שירי: שוֹפטֵי הַעָם בּ"ארֶץ צֶדֶק", שפורסם במסגרת "בלוג" שיריי סאטירה רלוונטית מפרי עטי: "באלה האח"מ ננוחם ?!" בעיתוננו NEWS1, להלן הפנייה למקור:
http:
. בתקווה שרוב מובילי הדעה בדימוס/במיל' ובעיקר אותם הפועלים במסגרת "החונטות" לכאורה/למעשה בארצנו "ירגעו וירגיעו!", אשר וינשטיין, משורר עברי ויזם חברתי (ומוסמך במינהל ציבורי/מדעי מדינה) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א. וינשטיין |
|
|
|
|
|
"ארץ צדק"?
בשלב זה אנו נוגעים בה רק בגשושיות, וגם זאת רק בקצות האצבעות.
בכדי להגיע ל"ארץ צדק" חייבים תחילה לצאת למרחב. על מספר כיוונים הצבעתי במאמר, אבל חיטוי אמיתי דרוש בכל המערכת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כאחרים ורבים גם אני הייתי תמים ונבוך שמא מקטרגים אנרכיסטים מבקשים לפגוע ברשות השופטת . לימים, פקחתי עיניים , למדתי , קראתי והקשבתי לאחרים , צללתי בנבכי פעילותה של מערכת המשפט וגיליתי שאכן הויכוח לא משפטי ( כפי שמוגדר במכוון מצד הרשות השופטת ) אלא קשור עמוק למאבקי כוח ושלטון הכוח בישראל. בעניין זה כתבתי מאמר :
facebook.com
אשמח לקבל תגובתכם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תומס |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תומס למה בפייסבוק? קיימים מין יצורים כאלה שאינם מחוברים לפייסבוק! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
? |
|
|
|
|
|
שלום תומס,
קראתי את המאמר שלך כבקשתך, ולהלן אביא מספא הערות והתרשומויות שלי מהדברים, תחילה הערות כלליות:
א. המסמך ערוך ככתב אשמה אולם ללא ביסוס עובדתי מספיק, במקום כניתוח מציאות.
ב. בניסוח הטיעונים כלפי בתי המשפט, יש יותר משמץ של עוינות וטינה, שאינם מתאימים, לדעתי, לתכלית המסמך, כפי שאני תופס אותה.
ג. אינני רואה מקום להציב את כל הערכאות השיפוטיות בקבוצה כוללת אחת, מפני ששהבעיות העקריות בכל אחת מהן שונות.
ד. במאמר שעליו הגבת, הדיון התמקד בבית המשפט העליון, שהוא במדינת ישראל שילוב של שלושה בתי משפט שונים: בית משפט לחוקה, בית משפט עליון לעירעורים ובית דין גבוה לצדק (בג"צ). הויכוח העקרוני עם בית המשפט העליון הוא בתחום תיפקודו כבית משפט לחוקה שבו הוא גם מגדיר את תחומי סמכותו – מעין גורם מחוקק, וגם פועל כרשות שיפוטית. היבטים אלה הולכים לאיבוד במאמר שלך.
ה. נושא העומס בבית המשפט, רמתו המקצועית, האידיאולוגיה שעל פיה הוא פועל, תנאי העבודה של השופטים ומעמדם בציבור – אינם מקשה אחת. במאמר אין הפרדה ומיון של הדברים כשחומרת הטיעונים מול כל נושא או אינסטנציה שונה ונובעת מגורמים שונים.
ו. המסמך מחמיר מאוד בניסוחיו עם המצב האמיתי כאשר, המצב בבתי המשפט איננו בעיה של בית המשפט אלא של משרד המשפטים, בעוד המחלוקות האידיאולוגיות נוגעות ישירות לבית המשפט העליון בלבד.
המחקר של אוניבסריטת חיפה הינו משנת 2007. אינני בטוח שהוא ישים כלשונו למצב הקיים כיום. אינני בטוח שהמתודולוגיה של המחקר נכונה, משום ששיטות ממשל שונות מקיימות גם מערכות שיפוט שונות באופיין ובמבניהן ולכך יש השלכות רבות על הממצאים. חשוב מבחינה זו על המערכת האמריקאנית, למשל, מול המערכת הישראלית.
עניין רמתם המקצועית של השופטים, תנאי שכרם, תנאי עבודתם יכולותיהם הכמותיות (הספק) ועוד על פניהם נראים סבירים אבל יש גם לא מעט מקום לשיפורים והתאמות בהם.
שאלה עקרונית לגבי בתי המשפט היא האם ראוי ששופט, במיוחד שופט עליון יבחר לתפקידו "לכל החיים"? ואם לאו, מה דינם של שופטים שסיימו קדנציה או שתיים?!
שחיתות היא סכנה בכל מערכת ציבורית, משום שהיא קשורה בחולשות אנושיות. אינני סבור שמערכת המשפט מושחתת אבל יש בוודאי שופטים שאינם מתאימים לתפקידם מסיבות אלה ואחרות. על כן ביקורת על שופטים ועל הפרקליטות היא צורך ממשי.
מול בתי המשפט אנו חייבים לשמור על איזון בין ביקורת קונסטרוקטיבית לדרך ארץ בפני הרשות השופטת, שבלעדיה לא ניתן לקיים דמוקטיה בריאה.
אסתפק בדברים אלה. אני מאמין שהם נותנים התיחסות רחבה למדי לדברים שכתבת.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
2 |
|
|
השקרית "שלטון החוק". בדמוקרטיה,מה שקיים הוא "שלטון המחוקקים" שהם נבחרי הציבור ושלוחיו. שופטי העליון הם פקידים ממונים(בד"כ בשיטת חבר מביא חבר),שתפקידם לפסוק לפי חוקים שמחוקקת הכנסת ואם יש צורך בפרשנות לחוק,הם חייבים לפרשו לפי כוונת המחוקק ולא לפי נטיות הלב שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
|
|
|
תודה על ההתיחסות, אבל אינני נופל לשום פח. השלטון הוא "שלטון החוק". שהשלטון מתנהל לפי ספר החוקים, וגם לפי החלטות פרטניות של בית המחוקקים, כשר החוק מחייב או מצדיק זאת. העקרון הבסיסי הוא שחקיקה היא פררוגטיבה של הריבון או סמכות-העל במדינה, כלומר: העם. במשטר פרלמנטרי, (ממשל באמצעות נציגים נבחרים), העם מעביר את סמכויותיו לבית המחוקקים ובמקרה שלנו לכנסת. כל השאר הוא פרשנות ואפטימיזציה של יישום העקרון.
כל רשות שלטונית במדינה, מקבלת את סמכותה, לרבות הגדרת גבולות הסמכות, מן החוק; כך גם לגבי הכנסת עצמה.
במדינה מסודרת, גם גבולות הסמכות של הכנסת מוסדרים בחוקים, ומערכת חוקים זו היא החוקה. החוקה מאושרת בהליך מיוחד, ולעיתים ישירות על ידי העם במשאל-עם.
שופטים נבחרים בהליכים שקובע החוק, ויש יותר מפתרון אחד "לבעיה", ואמורים לתפקד במסגרתו; אלה גבולות סמכותם. אין להעלות על הדעת שבהחלטות חד-צדדיות של עצמם יקבעו את גבולות סמכויותיהם נגד דעתו של הריבון, למשל.
העובדה שלישראל אין עדיין חוקה, 68 שנים אחרי שקבלה עצמאות, איננה צריכה להחשב ציון לשבח, אבל היא בוודאי גם לא סיבה להפקיע את הריבונות מן העם ולהעבירה לבית המשפט או לכל גורם אחר. אם מתחולל תהליך כזה, זהו סוף הדמוקרטיה!!!
על עקרונות אלה מתחולל כיום הויכוח הגדול, כשמאחוריו מסתתרות כוונות של קבוצות-כוח אליטיסטיות בישראל לשמר את כוחן והשפעתן בחברה הישראלית, על רקע שינויים דמוגרפיים, אידיאולוגיים ופרקטיים שמתרחשים בה ומשנים איזונים פנימיים. על כך מצביע גם תומס (המגיב הרביעי לעיל).
לאור הערות אלו, אם תחזור ותקרא את המאמר, תיווכח שהדברים הללו ברובם כלולים בו כבר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
רפי יקירי, ולמרות שאכן דייקת בהגדרתך כראוי את "שלטון החוק", נדרש לאור מצבנו הכמעט "פתלוגי" בתחום רגיש וטעון זה, להחזיר את נקודות המבט של כל אותם "בעלי העניין" מטעם/שלא מטעם, לכלל ולמסגרת הנדרשים בכל שלטון דמוקרטי תקין שהנם כידוע: "הפרדת הרשויות"!, ומאחר והסטייה הרבה מידיי "בכוונת מחוקק" של אותם "אבירי שלטון החוק" מכלל זה, נדרש להחזירם למקורות ולהעמידם בפני הצורך לפעול עפ"י "שלטון המחוקקים", שאכן כדבריך מוגדר ונכלל במסגרת "שלטון החוק"!,
בברכה, אשר וינשטיין |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א. וינשטיין |
|
|
|
|
|
אבל המציאות מראה ששופטי העליון מפרשים את המונח "שלטון החוק" כ "שלטון השופטים". אהרון ברק הפך כפיראט משפטי חוק יסוד,שנחקק בקולות 31 חברי כנסת בלבד, לחוקה בפועל ומנכס ממנו "סמכות" לפסול חוקים שחוקקה הכנסת,למרות שאין שום הסמכה מפורשת לכך בחוק עצמו. לצערי אבד הריסון של העליון ואנו אוכלים את פרות הבאושים של התנהלותו והתנהלותו ההזויה בפרשת מתווה הגז, היא דוגמה מצוינת לתהליך ההשתלטות העוינת של העליון על השלטון במדינה,מעל לנבחרי העם.
ההתבטאות ההזויה של יעלון היום וחשיפת התנהלותו הבוגדנית של דגן ז"ל בתכנית "עובדה", רק ממחישים שאנחנו בדרך לאנרכיה. בית המשפט העליון נושא לדעתי באשמה הראשית להתפתחות התהליך ההרסני של אובדן הציות לחוק ולממונים ונושאי האחריות,משום שהוא מתעלם מחוקים ברורים ומפורשים שחוקקה הכנסת. הדוגמה הבולטת היא התעלמות מחוק שחייב פסילת זועבי ובל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת בנימוק ההזוי "לא נמצאה מסה קריטית של ראיות" המחייבות פסילה. בסה"כ הלב מתרחב,שופטי העליון שמבינים בכל נושא יותר מכל מומחה לנושא, הם גם מדעני אטום !!!
אתה לא יכול להתעלם מהתהליך ההזוי של הכנסת קריטריונים אמורפיים,בלתי ניתנים בעליל לכימות,או מדידה ללב השפיטה,כמו "מידתיות","סבירות","אמת לשעתה" ושאר הבלים,שמאפשרים לשופטי בג"ץ להשליט עלינו את הדעות הפוליטיות,החברתיות,הכלכליות והאנטי דתיות שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
|
|
|
מערכת המשפט כבלתי פוליטית הוא בדיחה גרועה. באמריקה, הנשיא בוחר בעצמו את שופטי העליון בכפוף לאישור הקונגרס. כאשר בית המשפט העליון האמריקני פסק פסיקה שהביאה למינוי בוש ולא אל גור כנשיא,לא קמה שום זעקה באמריקה, למרות שהפסיקה הייתה בדיוק לפי המינויים בעליון של הנשיאים הקודמים,ארבעה רפובליקנים כנגד שלשה דמוקרטים והסיבה ברורה: ברור לאמריקנים שמערכת המשפט היא שחקן במגרש הפוליטי וכך גם אצלנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
|
|
|
מצטרף לחידודך המשמעותי והראוי: "שלטון המחוקקים" ולא "שלטון (נסיכי) החוק"!, רצ"ב עם בקשת סליחתכם על אי צניעותי, שיר רלוונטי נוסף: "חוּנטוֹת - חוֹקֵ/ן", אשר פורסם גם הוא ב"בלוג" שיריי סאטירה רלוונטית מפרי עטי: "באלה האח"מ ננוחם ?!" בעיתוננו NEWS1, להלן הפנייה למקור:
http:
. בתקווה לשינוי מהותי במציאות "חונקת" זו, אשר וינשטיין, משורר עברי ויזם חברתי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א. וינשטיין |
|
|
3 |
![](https://www.news1.co.il/img/spaceTalkback.gif) |
לדעתי |
|
באום | 15/05/16 20:47 |
|
|
העיוות בהתנהלות בית המשפט העליון כמו גם העיוות באקדמיה והתקשורת,לא נובע מרעיונות,דרכי פעולה,פירושים וערכים של אותם מוסדות אלא מעצם ראייתם את עצמם במרחב.כלומר,למי הם שייכים,למי הם צריכים לתת דין וחשבון,מי היא החברה שאליה הם מכוונים ומי בעצם מתגמל אותם.המוסדות האלה רואים עצמם כחלק מאותה איליטה שנמצאת מעבר לים ולא רואים את עצמם כחלק מהחברה הישראלית.דבר זה מתאפשר ביתר קלות כאשר התקשורת היא מהירה כברק ונסיעה לחו"ל היא עניין של מה בכך לאנשים שמרוויחים כמה עשרות אלפי שקל לחודש ויותר.אהרון ברק,שוקן,עמוס עוז או גילה אלמגור,יכולים לדבר מהיום עד מחר על ערכים,סדרי משפט,חוק וסדר,דמוקרטיה,קבלת האחר ועוד מילים יפות ונאורות אבל לא זו הסיבה שהם פועלים כפי שהם פועלים.הסיבה היא ש״המשפחה״ שלהם,החברה שלהם,החברים,דירות הנופש ואולמות ההרצאות,נמצאים שם והם הולכים ומתרחקים מהחברה הישראלית ככל שחולפות השנים.לא הייתי לוקח ברצינות שום אמירה שלהם בשום נושא כי הם לא חושבים על האינטרס שלי ואין שום סיבה שאני אשמור על האינטרס שלהם ובכלל אקשיב להם.מגיע רגע שצריך לחתוך והוא הגיע.אגב,ההיתנתקות מהאיליטות הישנות מתרחשת בכל הארצות המערב ואנחנו נמצאים למעשה בעיצומו של תהליך היסטורי חברתי שילמד בעתיד בבתי הספר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
יחד עם זאת, אליטות אינן דבר שכולו רע, ולכן אין צורך לנכר אותן או להתעלל בהן או להשמיץ אותן; טבען הוא טבע האדם, ואנשים אינם מוותרים בנקל על זכויות, הרגלים, יתרונות, מעמד, תדמית ועוד. אלא ששר ההיסטוריה חזק מהם, ודווקא המנגנונים שהם מבקשים להגן עליהם, כגון "הדמוקרטיה" (אם אין מסלפים את מהותה), מקלים על השינויים, החילופין "והרקונסטרוקציה" ההיסטורית-התפתחותית.
וגם: הבנה והתחשבות, אינם כניעה והתרפסות. חלק מהמאבק הוא על קביעת הגבולות החדשים, ועל קצב השינויים גם בהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
בהתנוונות אליטה.כי אם אליטה לא מתנוונת,אז אפשר לנהל איתה דו שיח אבל אם היא מתנוונת,אין כבר אפשרות כזו.שתי דוגמאות קלאסיות הן האליטות באנגליה והאליטות ברוסיה לקראת סוף המאה ה19.האיליטה ברוסיה היתה מנוונת לגמרי ולא רצתה אפילו להקשיב לעם.היא נמחקה באכזריות.האליטה באנגליה פעלה אחרת,הם הסכימו לשינויים מדודים עוד במאה ה18 ואפילו לפני וכך הם שרדו עד היום.האליטות בארץ מראות סימני התנוונות,אני חי בתוך האליטות האלה ואני רואה את זה יום יום והאפשרות לדו שיח הולכת ופוחתת מיום ליום.כמובן שאני לא ממליץ לקחת את הדוגמה הרוסית על מנת להוריד את האליטות האלה ואני עדיין מקווה שמשהו בכל זאת יזוז שם מלמטה כי הצעירים בבסיס הם טובים אבל כשאתה רואה ושומע את ההנהגה של האליטות אתה מזהה בדיוק את אותם סימפטומים של האליטות הרוסיות לפני מאה ומשהו שנה.התבצרות במבצרים אידיאולוגים וחברתיים,סגירת כל אפשרות למחשבה חדשה,אחיזה בקרנות המזבח, אי קבלת האחר כשיטה וחוסר התמודדות עם טענות הצד שכנגד אלא רק הטחת סיסמאות על פאשיזם,נאציזם,דמוקרטיה ודמות החברה שמיועדות להאדיר את עצמם ולהוריד את העם לדרגה של צמיתים ובורים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
חוק יסוד כבוד האדם וחרותו וגם חוק חופש העיסוק אינם מהווה חוקה, חזור א י- נ- ם מהווה חוקה. אלו שני חוקים בודדים שאינם ממפורטים דים והם חסרים.
קיומה של חוקה איננו מחייב חזור א י נ נ ו מחייב התערבות בית המשפט העליון בפסילת חוקים.
קיומה של חוקה הינו תנאי הכרחי במידה וניתנת לבית המשפט העליון הזכות לבטל חוקים.
בישראל אין חוקה לא מתקיים התנאי ההכרחי.
לא קיים חוק המסמיך את בית המשפט להתערב בחקיקת חוקים.
בית המשפט לקח לעצמו בלא כל הסכמה זכות לבטל.
אכן יש לחוקק את חוק יסוד החקיקה! הוקשי - הטרור המשפטי המשמש את בית המשפט. תובעים ממלאים תפקיד מכונן בכוחם של שופטים. אישי ציבור ופוליטקאים הפועלים שלא כפי שדעתם של שופטים נוחה, "זוכים" לתפירת תיק במיוחד מטעם הפרקליטות. טרור משפטי זה הינו מקור כוחו של בית המשפט ומקור הענות הפוליטיקאים, ביניהם חברי כנסת האמורים ליצג את הציבור - לכל חפצו של בית המשפט. בשל כך ובשל עריצותו הכללית של בית המשפט שאיננו עושה צדק אלא עולות ואי צדק יש למצא שעת כושר ולפזר את בית המשפט!
החוק אינו מתיר לבית המשפט לפסול חוקים. בדמוקרטיה לאזרחים מבחינה חוקית מותר לעשות ככל העולה על רוחם כל זמן שאינם עוברים על שום חוק. לעומת זאת לאנשי שלטון בתור שכאלה כלומר לא כאשר הם פועלים לעצמם באופן פרטי אסור לעשות כל מה שהחוק לא הסמיכם מפורשות לעשות כך. את זה בדיוק עושה בית המשפט כאשר הוא פוסל חוקים! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צרצר |
|
|
|
|
|
לנושאים הנגזרים מן המאבק הבסיסי בין תפיסה המקדמת את עליונות השופטים על פני עליונות החוק. בתגובות הקודמות כבר הרחבתי בנקודות אלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|
|
|
|
|
ראשי העליון כשאומרים להם שצריך להעלות את משקל הפוליטיקאים ולהקטין את משקל השופטים בוועדה לבחירת שופטים,או שיש לפצל את משרת היועץ המשפטי לממשלה,פקיד ממונה בעל כוח של דיקטטור. מיד מפמפמים: הרס הדמוקרטיה,הרס שלטון החוק ושאר הבלים. באנגליה היועץ המשפטי לממשלה וראש התביעה הוא חבר פרלמנט ממפלגת השלטון ! מדינה לא דמוקרטית בעליל. באמריקה הנשיא ממנה את שופטי העליון. ועוד עובדה קטנה,מי מחוקק את חוקי המדינה ששופטי העליון חייבים לכבד ? לא יאומן,פוליטיקאים ! היש פוליטיזציה גדולה מזאת של מערכת המשפט ? להעביר את החקיקה בצורה פורמלית לעליון,ממילא הם מבצעים חקיקה שיפוטית ומתעלמים מחוקים ברורים שחקקו חברי הכנסת,נבחרי הציבור ובצדק,הם פוליטיקאים ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
5 |
|
|
הריהו עיתון ידיעות אחרונות:
אני חתום על העיתון ולו רק על מנת לקיים את הכלל: "דע את אויבך".
אני מודאג משטיפת המוח שעיתון זזה מחולל בקרב ישראלים קוראי העיתון שהם מרכיב חשוב בעם.
ציבור זה, בחלקו, או ברובו, כבר עבר שטיפת מוח מסויימת ואותי זה מדאיג:
אני שופט זאת, לפי שני פרמטרים בעיתון, שהם שני מדורים. האחד: מכתבי קוראים. יש שם שונאי ישראל מובהקים.לא להאמין שאלה הם ישראלים. השני, אותו מדור הקרוי: "הסקר היומי". מובאים בו שתי דעות, בעד וכנגד. ברוב המקרים התגובות מתקבלות לפי החליל השמאלני. ואפילו אם הקוראים מגיבים לפי מה שהן חושבים שכך רוצה את תגובתם עורך העיתון, כבר עניין זה מהווה דאגה.
מסקנה: חייבים לעשות משהו כדי להקטין את כוחו של עיתון "ידיעות אחרונות". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי אבידור |
|
|
|
|
|
|
יעקב קורי
על גזענות במצרים ובישראל, אהבת המולדת והאישה, האם מקבלים שחורים למשרד החוץ, למה בחרתי ללמוד גרמנית ולא ערבית, שחיתות בעולם העסקים, כל עכבה לטובה, מה היה המניע לפרץ היצירה שלי, על הניגוד או ההשלמה בין קוסמופוליטיות ולימוד שפות לבין התערות בחברה, כור היתוך או רב תרבותיות
|
|
|
|
|
|
יהודה שלם
מדוע נכונים האינטלקטואלים שלנו ללכת שולל אחרי התעמולה של אש"ף מבית המדרש של ברית-המועצות לשעבר
|
|
|
|
|
|
דן שיאון
מאיר דגן פעל עם ממשל אובמה נגד האינטרסים של ישראל, אבל אילנה דיין לא רוצה שנבין את זה התוכניות שלה על גנדי ועל דגן אינן חושפות באופן מלא את שתי הדמויות החשובות, אלא את האג׳נדה האישית של דיין ואת הנרטיבים שברצונה להנחיל לציבור
|
|
|
|
|
|
ד"ר חיים שטנגר
ד"ר שטנגר סופד לחברו אלי לבני, שכל חייו היה אדם עצמאי בדעותיו, בדרכו האישית, הפרטית, הציבורית והפוליטית
|
|
|