X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

"מחיר" הזהירות

קריסת מגה רק המחישה שוב לעוסקים בתחום, שהסתאבות, ניפוח מנגנונים וביטחון עצמי הם מתכון בדוק לכישלון, אולם מכאן ועד למחירים מופקעים ויקרים המרחק גדול. במילים אחרות אנחנו משלמים את "מחיר הזהירות" של הרשתות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הקרב המתמשך על רכישת רשת מגה, רק ממחיש את העובדה, שעסקי המזון של שנת 2016 אינם כה גרועים, שקיים הרבה כסף אצל השחקנים הראשיים, תוסיפו לזה גם את הדוחות המשופרים של הרשתות ותקבלו את מה שאנו טוענים מזה זמן, שאין ממש תחרות בשוק זה, אלא תחרות קלה או "תחרות לייט".
נכון, קריסת מגה רק המחישה שוב לעוסקים בתחום, שהסתאבות, ניפוח מנגנונים וביטחון עצמי הם מתכון בדוק לכישלון. אולם מכאן ועד למחירים מופקעים ויקרים המרחק גדול. במילים אחרות אנחנו משלמים את "מחיר הזהירות" של הרשתות.
על פני השטח, כאילו יש תחרות על כמה עשרות מוצרים, בהם עגבנייה, מלפפון ובצל, אולם בשאר המוצרים, נראה שהציבור אדיש למחירים "שכאילו הוסדרו" על-ידי הרשתות הגדולות. מתי באמת רואים את התחרות במלוא עוצמתה? לצערי, רק כאשר נכנס שחקן חדש לשכונה, תרתי משמע.
רוצים דוגמה בבקשה...
רשת מחסני השוק, פתחה חנות חדשה במודיעין במקום החנות המדשדשת של מגה ויצאה המבצעי מחיר חדים לקראת יום העצמאות. לפתע קיבלו מספר מוצרים "מראה וצורה חדשים" לפתע ראית שאפשר גם אחרת.
רוצים גם דוגמאות ...בבקשה:
דגני בוקר "פיבר 1" ב-10 שקלים במקום 20 שקלים בחנויות המוזלות עד 25 שקלים באחרות.
12 בקבוקי מים מינרלים, 500 מ"ל - ב-10 שקלים כולל הפיקדון.
4 סלטים מוכנים של שמיר במשקל של 250 גרם ב-10 שקלים.
מחירים אחרים, מחירים של תחרות ולא ההתיישרות הקיימת של הרשתות כמו שופרסל, רמי לוי יינות ביתן ויוחננוף - על רף המחיר בינוני-גבוה, כאשר אנו משלמים את מחיר הסיכון.
הרשתות הקיימות שבעות ומדושנות ודרושים שחקנים חדשים אשר יראו לנו גם מחירים אחרים ולא רק "מוצרים חדשים" תחת עטיפה אחרת של מותג פרטי במחיר אשר משרת העיקר את בעלי הרשת ולא את ציבור הלקוחות.
הרווח הגולמי שהציגה שופרסל ברמה של 26% רק מרמז על זה שישנם לא מעט מוצרים שם, אשר מחיר הקנייה שלהם מוכפל ולעיתים יותר, דבר שמראה שמה שבאמת חשוב לרשת זה להרוויח כסף והרבה ולא בדיוק לתת את "השירות" הטוב ביותר.

תאריך:  16/05/2016   |   עודכן:  18/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גלילי
אף מדינה באירופה לא איבדה שעת שינה אחת בלילה בגלל שלוקחים להם את שכניהם היהודים    למה? כי פשוט לא היה אכפת להם!
יהודה דרורי
"מחנה" זה מצב זמני ומכאן ברור ש "המחנה הציוני", נוטה כיום להיות אפיזודה זמנית וחולפת בפוליטיקה הישראלית, ממש כמו מפלגות אחרות אצלנו שהיו ונעלמו, מ"אחדות העבודה", מפ"ם, ד"ש ורפ"י, ועד ה"מזרחי", "הציונים הכלליים", ה"ליברלים" "התחיה" ו"מולדת כאשר אידאולוגיות מתמוטטות, או מתפצלות או שהיחסים בין הבכירים קורסים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדוע התעכב רבנו בחיי בהוצאת ספרו "חובת הלבבות?    מה קורא בבית העם?    משואה לתקומה    המסע המיוחד לפולין    העם עם הגולן?    רווחי ההוצאה לפועל    ולקינוח פסוקו
ראובן לייב
111 שנים בדיוק אחרי שיצאה לראשונה מחיפה - תצא ממנה בחודש אוקטובר הקרוב מהדורתה המחודשת, אך הפעם, בשל מגבלות אסטרטגיות, במסלול מקוצר יותר מבעבר, ותגיע בסופו של דבר עד ירדן, במקום עד לסוריה מקודם
שמעון גרובר
כספי החוסכים בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל מופקרים בשוק ההון    מהיכן יגיעו הכספים לתשלום הדיבידנדים? מה הבעיה?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il