X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעולות צבאיות בלבד או פתרונות של טרנספר כפי שהציע לפני מספר ימים רב כלשהו מן התנחלויות, אלא הזיות, במקרה הטוב המלחמה בטרור אינה יכולה להיות רק צבאית
▪  ▪  ▪
בן ישי. עם כל הכבוד [צילום: לע"מ]
מה נשתנה?
מסבירים לנו שהרמדאן זו הזדמנות מצוינת לבצע פיגועים. גם ההסתה בקרב הערבים אינה פוסקת. הכל נכון ומדויק, אלא שזה היה נכון ומדויק גם בפעמים הקודמות כשסיפרו לנו. אז מה נשתנה?

ארבעה אזרחים תמימים נטבחו בתל אביב, אחרים פצועים קשה. בוקה ומבולקה באחד מאזורי הבילוי ההומים בתל אביב. גם המשדרים האין-סופיים בכל כלי התקשורת חוזרים אל מסלולם הרגיל בימים כאלה. דברת ועוד דברת, הערכות ועוד הערכות. אף אחד אינו יודע בוודאות מה קרה. העיקר השידור ולא המהות. פרשנים ומומחים מסבירים מה היה, להערכתם, ומה צריך לעשות. מציעים לחמש יותר אזרחים, להגביר את השמירה, לנייד כוחות מכאן לשם. באולפני הטלוויזיה מוזעקים מיד אותם אנשים שגם בפעם הקודמת הסבירו מה היה ומה צריך לעשות, ובכל זאת עוד פיגוע רצחני.
מה התועלת בדיון על הטקטיקה? איפה נעלם הדיון על האסטרטגיה? מסבירים לנו שהרמדאן זו הזדמנות מצוינת לבצע פיגועים. גם ההסתה בקרב הערבים אינה פוסקת. הכל נכון ומדויק, אלא שזה היה נכון ומדויק גם בפעמים הקודמות כשסיפרו לנו. אז מה נשתנה? היכן המדיניות הכוללת למלחמה בטרור? כך רון בן ישי, הכתב הצבאי הוותיק והמנוסה שאני מעריך מאוד: "הטבח בשרונה אינו הפעם הראשונה שפלשתינים מהשטחים מבצעים פיגוע באמצעות נשק חם או מטענים. גם בגל הטרור הזה היו פיגועים שביצעו פלשתינים מנועי כניסה של השב"כ שהגיעו עד גוש-דן. אבל בפיגוע הנוכחי אפשר להבחין בתכנון ובהכנות "מקצועיים" יותר, אף שלפי כל הסימנים השניים אינם חברי ארגון כלשהו וגם לא ביצעו את הפיגוע בשם ארגון אלא ביוזמה עצמית - בדומה לרוב הפיגועים בגל הטרור הנוכחי". יסלח לי הפרשן המכובד אך איני מבין את קביעותיו. לפי דבריו, אין זו הפעם הראשונה שמנועי כניסה מבצעים פיגוע. יש להבחין בתכנון והכנות מקצועיים (אגב, מעניין שהמילה מקצועיים מופיעה במירכאות, יען כי אין מקצועיות ממש למרות שנהרגו ארבעה ונפגעו עוד כ-20), אך אין השתייכות ארגונית. ואני שואל, מדוע זה כה חשוב אם יש השתייכות ארגונית או לאו? התוצאה היא אותה תוצאה.
אין חדירות
נושא "מנועי הכניסה" הוא נושא שחוק עד דק. כל מי שנוסע בכביש 6 יכול להבחין בקלות רבה בעשרות כלי רכב האוספים ערבים מן השטחים, מנועי כניסה. גדר הביטחון פרוצה לחלוטין וכל המבקש להיכנס לישראל יכול לעשות זאת בקלות רבה. מעסיקים ישראלים דואגים להבאתם של השב"חים לישראל לעבודה. טוב למעסיקים וטוב לשב"חים שאין להם ממה להתפרנס.
מי שלא השלים את בניית גדר ההפרדה אינו יכול להלין אל חדירה אל תחומי ישראל. עובדה היא שבאותם המקומות בהם קיימת גדר, אין חדירות. מי שהחליט שבגדר לא תושלם חייב לספק תשובות ענייניות ולא דברי תעמולה זולים.
לדאבון הלב, גל הטרור יימשך כי בגל הטרור הנוכחי הצעירים הם המובלים את הרצחנות. אין להם מה להפסיד. הם הגיעו למסקנה שאין להם עתיד, אין להם כל תקווה לחיים סבירים. לו הח"מ היה אומר זאת, מילא, אך אומרים זאת כל ראשי מערכות הביטחון למיניהם.
פעולות צבאיות בלבד או פתרונות של טרנספר כפי שהציע לפני מספר ימים רב כלשהו מן התנחלויות, אלא הזיות, במקרה הטוב. המלחמה בטרור אינה יכולה להיות רק צבאית. מי שמשלה את עצמו שפעולות צבאיות יביאו לפתרון, מוזמן להביט אחורנית אל ההיסטוריה של ישראל. הבון טון הוא לתקוף את הסכמי אוסלו. עברו עשרות שנים מאז וממשלות "לאומיות" שלטו ושולטות בישראל. טרור היה לפני אוסלו וממשיך אחר אוסלו. האם ההיקש הוא שאין להיכנס לתהליך מדיני? התשובה היא לא רבתי.
אובדן חיי אדם הוא נורא. האכזריות של הטרוריסטים בלתי נסבלת. סביר גם שבעיית הטרור המשתולל לא תיפתר באחת. עם זאת, ללא שילוב של פעילות צבאית, מודיעינית יחד עם פעילות מדינית, אין כל סיכוי ממשי להקטין את גל הטרור הנוכחי.

תאריך:  13/06/2016   |   עודכן:  13/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור נמשך
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אוסלו 1 שזרק פרס לבאר 40 חכמים
ב.ל  |  13/06/16 21:00
2
הטרור קיים 67 שנים ומאז פשע או
קורןנאוה טבריה  |  14/06/16 05:55
3
למה שלא ימשך וגם יתגבר אם רון
סניל  |  14/06/16 08:11
4
יש שמאלנים יש 'כובשים'=יש'כובש
קורןנאוה טבריה  |  14/06/16 12:31
5
הטרור לפני אוסלו ואחרי אוסלו
אהוד פרלסמן  |  15/06/16 23:30
 
- רוזנברג אכן לא חושב בהגיון,
צודק וטועה.  |  19/06/16 12:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
ני מבין את האליל הסגול שלך, שכדי להמשיך בשיגרת הנהנתנות המטורפת שלו "לא חשב על זה"    אבל אתה? ולא. אין כאן שום קטע של "להחזיר", יש פה רק קטע של "להפריד"
יעקב שטרכר
רוב חברי הממשלה הגיעו לתפקידם ללא ניסיון ניהולי קודם    והדבר מתבטא ביכולתם להניע מהלכים הפשוטים ביותר
עילי צוף
על גרביים, אומץ לב ודמוקרטיה    בגלל שלא נשאר לי כמעט כלום לעשות, אז החלטתי להפתיע את החברה שלי, ובגלל שנשאר לי קצת כסף אחרי ל"ג בעומר ועוד מעט יהיה החג של העוגות, אז תקשרתי לחברה שלי והזמנתי אותה לבוא ולהיות איתי ולאכול עוגת גבינה מאוד איכותית
איתמר לוין
חוברת תדמית מלוקקת של הרבנות הראשית חושפת גאווה לצד מגלומניה, הסתרה שיטתית של האמת, נפוטיזם רחב ידיים ובעיקר את ההשתלטות החרדית על הרבנות
נחמן פביאן
בריטניה: להיות או לא להיות באיחוד האירופי    בריטניה, שכלכלתה היא השלישית באירופה ומהחשובות בעולם, משתייכת לאיחוד האירופי מזה 42 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il