X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה ההבדל בין כל הכתות המרובות של הנצרות והאיסלאם לבין הרפורמים שלנו? התשובה פשוטה, לרפורמים שלנו אין המשך
▪  ▪  ▪
אנחנו יהודים [צילום: ז'אווד'ראס/פלאש 90]
שיקום
כל מי שיצא לאורך הדורות מתוך המסגרת המסורתית ונותר בחיים – שיקום, בבקשה... נדמה לי שנותרו כמה שומרונים באחד הבניינים בבת-ים.

תראו כותרת שהתפרסמה השבוע בעיתון יומי נפוץ: "בן כספית: טבילה באפלה: איך כת קיצונית השתלטה על היהדות בישראל". בגוף הדברים תמצאו בין השאר את המשפטים הבאים: "הכנסת אישרה את "חוק המקוואות".
"מדובר באירוע חשוב לא פחות, ואולי יותר, משאר תופעות הארדואניזציה המואצת המתפשטת במקומותינו. מעבר לעובדה שהוא מוציא אל מחוץ לגדר את רוב רובו של העם היהודי ומעניק, שוב, מונופול מוחלט לחרדים הקיצוניים שלא יירגעו עד שלא יבריחו מאתנו מיליוני יהודים שתמיכתם חיונית לקיומנו, החוק הזה מדגים את הקלות הבלתי נסבלת שבה מתרפסת הממלכתיות הישראלית בפני כמה זרמים קיצוניים שפשוט אוחזים בה במקום רגיש ומכשכשים בגופה באמצעות זנבם... עשר שנים מתנהל דיון סביב הסוגיה האם מתגיירים בגיורים שאינם אורתודוקסיים יוכלו לטבול במקוואות ציבוריים בישראל...".
בביטאונו הדו שבועי של סופר נידח, אהוד בן-עזר שכתב בזמנו החופשי את 'המחצבה' והכין שם מלאי עצום של אבנים כדי להשליכן בבוא העת, מופיעה השבוע המודעה הבאה:
קריאה לכל היהודים הקונסרבטיבים והרפורמים בארה"ב: הפסיקו כל תמיכה כלכלית וציבורית במדינת ישראל עד אשר תסיר הכנסת את הכתם הנפשע והמנוול של איסור טבילה במקוואות בישראל ליהודיות וליהודים הנמנים על הזרמים שלכם. זו בושה וחרפה לעם היהודי שגורמים החארות האלה המתקראים אורתודוכסים ובא לנו להקיא מהם!
דברים אלה חמורים ולא ניתן להשאירם בלי תגובה שקולה ומאוזנת, כלהלן:
כותב בן כספית שהחוק (של כת קיצונית משתלטת) מוציא אל מחוץ לגדר את רוב רובו של העם היהודי. החוק, אם תעיינו בו, מכוון אך ורק כלפי אלה שאינם יהודים - להלן גויים. איש לא הוציא אותם מחוץ לגדר. מלכתחילה, הם שייכים למועדון אחר ולא למועדון היהודי, ולכן אינם רשאים לטבול במקוואות 'פולחניים' של יהודים. למה שלא ילכו לבריכה העירונית? זה מונופול מוחלט של חרדים? מעל אלפים חמש מאות שנה ההלכה היהודית נשמרת על-ידי העם היהודי בכל תפוצותיו. זה בהחלט מונופול עצום, רב-ממדים ומכובד. יש להדגיש עקרון בעל משמעות וחשיבות: יהדות אינה יהודי זה או אחר. את מי 'מבריחה' ההלכה היהודית המפחידה עד אימה ושקשוק רגלים? ברחבי אמריקה פרוסים מועדונים רבים (בתוכם גם בתי תפילה) של יהודים-רפורמים. אמריקה מלאה גם במועדונים נוצריים אחרים כמו של ישועים, פרבוסלביים, אנגליקניים, קתולים, אוונגליסטים, פרוטסטנטים, בפטיסטים, פוריטנים, קלוויניסטים, קוויקרים עוד כמה וכמה על אחת כמה וכמה. גם באיסלאם קמו מועדונים בעלי צביון שונה זה מזה עד כדי שנאה הדדית נמרצת: סונים, שיעים, אחים מוסלמים, ווהאבים, חמאס וחיזבאללה.
שבת מנוחה נכונה
מה ההבדל בין כל הכתות המרובות של הנצרות והאיסלאם לבין הרפורמים שלנו? התשובה פשוטה, לרפורמים שלנו אין המשך. ההורים הרפורמים הנאורים והמכובדים הם יהודים, ילדיהם בספק - והם מתחתנים בגויים, הנכדים כבר מעבר לגדר. הם לא יהודים וגם אינם רפורמים. זו תנועה ללא עתיד. ויש עוד הבדל משמעותי ועקרוני. כל הכתות באיסלאם ובנצרות משתדלות בכל כוחן לבדל עצמן זו מזו. הרפורמים שלנו מנסים להתמזג בזרם המרכזי והראשי ולהנהיג אותו כרצונם. גם הנוצרים טענו וטוענים בלהט כי הם היהודים האמיתיים ולכן המציאו לעצמם את יום א' כשבת מנוחה נכונה. מרצונם, בלי לחץ של אינקוויזיציה כלשהי. כרגע התבוללות היהודים באמריקה היא בשיעור כ-50% והיא לא עוצרת בעליה. הסופרים בן ובן-עזר יכולים לטעון שזו אינה התבוללות אלה גירוש יזום ו'רצח עם' נפשע וכולו באחריות זדונם של החרדים. בסוף התהליך, שיבוא בקרוב, לא יהיו יהודים-רפורמים באמריקה כי הצאצאים, כאמור, כבר נעלמו מעבר לשקיעה ולאופק האירועים.
להלן עוד תופעה מרשימה שצריך לעמוד עליה. גם ביהדות יש כתות - והן שונאות זו את זו שנאה עזה. יש יהודים ספרדיים, אשכנזים, קווקזים, חבשים ותימנים. אבל למרות השנאה המתועדת להפליא (ראה, בין השאר, גרבוז ואורשר), יש לכולנו בית כנסת אחד הפועל במתכונת אחידה מזה אלפי שנים, לפי ההלכה היהודית. כל מי שיצא לאורך הדורות מתוך המסגרת המסורתית ונותר בחיים – שיקום, בבקשה... נדמה לי שנותרו כמה שומרונים באחד הבניינים בבת-ים. את אלה שיצאו או נפלטו מתוכנו ניתן להשוות לענפי עץ שבורים שמישהו שתל באדמה והישקה עד כלות כוחותיו. האם היכו או יכו שורש?
אין גיורים ש'אינם אורתודוקסים' ביהדות - כי אין גיורים שאינם לפי ההלכה. אין כל סיבה שהמדינה הנדיבה שלנו לא תבנה לכל האזרחים הגויים, המאוכזבים מאפקט ה'גיור רפורמי', מקוואות כרצונם, אם זו הבעיה העקרונית של הסופרים המזדעקים בן ובן-עזר. כי את ההלכה היהודית של העם היהודי לא ניתן להם לכופף לטובת קוניונקטורה מזדמנת. בל נשכח, הנוצרים הנאורים שיצאו מתוכנו בשם הרפורמה הנחוצה – רצחו ושרפו אותנו גם בשם הליברליות המתקדמת.
הסופר הנידח (מי הדיח אותו?) בן-עזר סבור שיהודים יכולים ומסוגלים להיחשב בכל מצב יהודים, גם אם הם שייכים לזרמים אחרים. זה נכון. יהודי הוא יהודי גם אם הוא קומוניסט, בולשביק, פשיסט, מניקוריסט, רוצח או נואף. יהודי יכול להיות כל מה שהוא שואף להיות על פני האדמה - אפילו אתאיסט מוסמך ומדופלם. גם אם הוא משתמד ונצמד מרצונו לצלב או לסהר – הוא יהודי. אבל שום כת, קהילה, זרם ציבורי או תנועה דתית אינם יכולים לגייר אדם ולעשותו יהודי שלא על-פי ההלכה היהודית. באשר לרפורמים – אם ברצונם ל'התאבד', כפי שהם אכן עושים באמריקה – זו זכותם. יש היום המון זכויות שמתעופפות באוויר וגם הזכות לאבד את זהותך בתוכן. אבל אנחנו יהודים ונשאר יהודים. 'החארות האלה המתקראים אורתודוכסים' – הם אנחנו, עם ישראל.
אם הייתי עומד לפני אחד מהסופרים או שניהם יחדיו, הייתי שואל אותם בנימוס, כדלקמן: אתם נימולים, אני מניח, אבל מי הכריח אתכם באופן אישי למול את ילדיכם? האם עשה זאת איזה חרדן קיצוני או מישהו שהשתלט בכוח הזרוע והיד החזקה על היהדות, ארדואניסט כלשהו? ישנן תופעות שפשוט קשה גם לסופרים ברוכי כשרון לתרץ.

תאריך:  09/08/2016   |   עודכן:  09/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן כספית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן כאוס לבן כעס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רפורמים הורסיםאת המשפחה כדמו"י
ע_הראל  |  11/08/16 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
קצב דיבר בשבח ראש הממשלה ופיאר את הדמוקרטיה תוך שהוא מצדיק את ראש הממשלה ומגן עליו אגב הדגשה שההחלטה היא חוקית    לתושבים המתוסכלים מגישתו ומדבריו הציע לפנות לבית המשפט תוך שהוא קובע: "לי יש אמון בבית המשפט הישראלי, יש לי אמון"!
מנחם רהט
צה"ל בשלו: אף שרוב הציבור מסתייג ממשפט הראווה של אלאור אזריה, תימשך המדיניות הטהרנית של הפרקליטות הצבאית, לאחר שבאחד ממוקדיה הבכירים, הוצב משפטן המזוהה עם השמאל הקיצוני, שוחר זכויות הטרוריסטים
KPMG סומך חייקין
הטיוטה כוללת הצעות בתחומים רבים, ביניהם הצעות הנוגעות לדיני המס השונים. מטבע הדברים חלק מהנושאים שפורטו לא ייכללו בהצעת החוק וחלקם יעברו שינויים מהותיים אך מצאנו לנכון להציגם כעת שכן חלק מהצעות החקיקה הנ"ל מסמלות את הלכי הרוח כנושאים שעולים מעת לעת בדיונים מול רשויות המס
אליקים העצני
נתניהו הוא הראשון שהעז להתעמת חזיתית עם הדרקון הזה, לשחרר את המיקרופון הממלכתי מלפיתת הפלדה שלו, לשים קץ לשיטת "חבר מביא חבר" - חבר לקליקה וחבר להשקפת עולם, מרביתם מן המטריקס של גל"צ וממחוזות מר"צ ושמאלה. במאבק הזה ראוי נתניהו לגיבוי מלא של כל נאמן לארץ ישראל
שמעון זיו
יש מדינות שעדיין לא הפנימו כי המשחקים באו לקרב ולא להרחיק, באו בשלום, והלחימה היא רק על כר הדשא והמזרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il