X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטורו בידיעות אחרונות מראיין יגאל סרנה את פרופסור יוסי שיין מאוניברסיטת תל אביב ומגלה לנו פרטים מאלפים על מסקנותיו המלומדת של הפרופסור הנכבד הרבה יותר מאלפים הפרטים שסרנה לא מספר לנו
▪  ▪  ▪
סרנה. מה אמר [צילום: פלאש 90]

יגאל סרנה והפרופסור יוסי שיין נפגשו בבניין נפתלי (בבדיקה מסתבר שמדובר בבניין של מדעי החברה באוניברסיטת ת"א). יגאל סרנה שהוא "ידיד משכבר הימים" של ביבי נתניהו, פותח בשאלת המפתח אותה הוא מציג לקוראים כך "אם אנו בליבה של הפיכה משטרית? שאלתי את שיין. הוא מומחה בעל שם המחלק את זמנו בין אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטת ג'ורג'טאון בארצות-הברית. חדרו קטן ומבולגן ושולחנו זירת תוהו ובוהו מאורגן. שאלתי זאת כי אני חש שאנו נמצאים בגלישה מדמוקרטיה מכורסמת אל מין דיקטטורה מהזן שאליו גולשות רוסיה וטורקיה, שהחל מדיכוי ההפיכה אינה עוד דמוקרטיה". תשובתו של הפרופסור שיין מורידה קצת את גובה הלהבה שהצית סרנה בראשם של הקוראים, אך היא אינה מכבה את האש. שיין מתייחס למצב הפוליטי/חברתי בישראל ומסכם ואומר "בכן דמוקרטיה היא אכן לא רק פרוצדורה של בחירות. היא גם מהות, היא פרקטיקה של חירויות. היא תחרות אמת בין שלטון לאופוזיציה ובחירות נשנות. אחרת גם צפון-קוריאה היא דמוקרטיה. כך, למשל, אם יהיה מונופול תקשורתי של השלטון כמו שביבי רוצה, ישראל כבר לא תהיה דמוקרטיה. אם המדינה תפעיל את הצבא כזרוע אזרחית, זו לא דמוקרטיה".
בסיום מביא סרנה את דעתו של שין בנוגע לחקירות של ראש הממשלה ואומר: "אם המשטרה לא תחקור את נתניהו כראוי, כי הוא שולט בה או בראשיה, זו כבר לא דמוקרטיה".
התמיכה בשרון והחברות בקדימה
חיפוש קצר באינטרנט מעלה את הדברים הבאים אותם אמר הפרופסור יוסי שיין כאשר הצטרף למפלגת קדימה, וכאשר הוא לא הסתיר את האפשרות שבכוונתו אף להפוך לגורם פוליטי מוביל במפלגה, ואז הוא אמר: "ברור לחלוטין שהמפלגה ששרון ייסד יצרה מסגרת חדשה ובריאה, וביקשה לשקף הוויה פוליטית ריאליסטית ופטריוטית, נטולת תסביכים היסטוריים ואידיאולוגיים הנעוצים ביריבויות שבטיות. קדימה היוותה ניסיון להתמודד בצורה פרגמטית עם בעיות החברה הישראלית של ימינו, בהתבסס על העיקרון של 'לקחת את גורלנו בידינו'. שרון יועד להוביל את החזון הזה ואני חושב שציפי לבני היא הדמות שיכולה להמשיך את החזון הלאה. היום אנחנו נמצאים בצומת קריטי המחייב את חיזוק המרכז הישראלי בסוגיות של זהות המדינה והדמוקרטיה הישראלית. כיום במרכז המפה הפוליטית נותר ואקום, שאני מקווה שקדימה תנקז אותה לתוכו ותזרים דם חדש שיוכל להוות אלטרנטיבה לממשלת נתניהו".
אז מי דיבר עם סרנה? במי השתמש סרנה על-מנת להעלות את הגיגיו בקשר לאובדן הדמוקרטיה, האם עם הפרופסור שיין או עם הפוליטיקאי האופוזיציונר משכבר בימים שיין? האם מי שהעלה על נס את צמד המילים "שרון/דמוקרטיה" היה הפרופסור שין? האם היה זה הפוליטיקאי שיין? ובמקרה של נתניהו מי דיבר, הפוליטיקאי? הפרופסור?
העדר תום לב והעדר גילוי נאות
עם פרופסורים באוניברסיטה הפסקנו להתווכח, אצל רבים מהם הגבול בין עמדתם הפוליטית ובין דעתם המקצועית הוא לגמרי מטושטש.
אבל רבבק עיתונאים, לעיתונאים יש תקנון אתיקה, לעיתונאים יש כללי אתיקה שהם מעבר לתקנון הכתוב. והראשון שבהם הוא דיווח אמת, וכאשר מתארים את הפרופסור כבעל תפקיד באוניברסיטה ולא מפרטים באותיות אדומות עם גופן 45 BOLD + UNDERLINE את ההשתייכות הפוליטיות שלו, את הנאמנות הפוליטית שלו ואת הפאר עד כדי הערצה שלו לשלטן שרון וזאת כאשר כולנו כבר יודעים ששרון אותרג על-ידי מערכת אכיפת החוק ועל-ידי העיתונות של סרנה וחבריו עקב הסיבוב החד שמאלה שעבר עליו, אזי הופכים את העיתונות לעיתונות זבל.
וברור לכל כי השמטת פרט כה מרכזי וכה מהותי תוך התעלמות מהחובה המוסרית והאתית לפחות להדגישו באורח בולט במיוחד, על-ידי עיתונאי מוביל, נגועה בהעדר תום לב, נגועה בחוסר גילוי נאות ואם צריכים אנו לחפש את הסכנות האורבות לחברה בישראל הרי שעיקרן נובע מעיתונות עקומה שכזו.
כלב השמירה חולה אנוש
עיתונות היא כלב שמירה של החברה. אחרי הממשלה, אחרי הכנסת, אחרי בית המשפט כאשר כבר עברנו את כל הגדרות והמשוכות שם אמור לשבת דרוך כלב השמירה שלנו, השלב האחרון לפני כניסה לשדה מוקשים אשר ממנו יוצאים רק בנס.
ואצלנו כלב השמירה חולה אנוש, הוא מבלבל קשות בין עמדות אישיות לבין אמת ותום לב, השומר שלנו תוקף אותנו בזעם במטרה לקרוע לנו את הצורה, במקום לשמור עלינו.
מזלנו שהציבור הוא מאוד בוגר ומבין את התמונה, מזלנו שהציבור לא אוכל את הלוקשים שמנסים להאכיל אותו מכל עבר, ובהשקעות ענק.

תאריך:  16/08/2016   |   עודכן:  17/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרנה - אזעקת שוא
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
עיתונאי מוביל? סרנה?
יוא"ב  |  16/08/16 15:05
2
אפשר להגיד
באום  |  16/08/16 22:17
 
- תרבות ההתנשאות והזלזול
ה.א  |  17/08/16 02:36
3
הגמל שיין ודבשת צה"ל בהתנתקות
אהוד פרלסמן  |  17/08/16 05:49
4
יגאל סרנה סובל מטראומה קשה
נחשון  |  17/08/16 20:52
5
גם זרזיר יכול להעביר קול העורב
עורב וזרזיר  |  18/08/16 02:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
לנוכח מיעוט הזמן שנותר עד לבחירות בארה"ב, צריך לחתור להוסיף להסכם סעיף שיאפשר בחינה מחדש שלו בעוד שנה או שנתיים, במטרה להגיע להסדרים של שת"פים במקום להסדר של סיוע חד-צדדי
יצחק מאיר
יש לי רק אזרחות אחת    והיא ישראלית. אין לי כל עמידה מול הקלפי האמריקנית    ואני כותב    אני כותב כי מכל ההצעות הביזריות שעלו עד הנה במערכת הבחירות
איתן קלינסקי
אי-אפשר היה שלא לחוש בקול הייחודי של במבי, קול ייחודי של אישה דתייה אורתודוכסית המרבה לכתוב בעיתוני הימין "נקודה" ו"מקור ראשון"
שמעון זיו
גל הירש הוא מלח הארץ שבחר להקדיש עצמו למדינה, אוהב מדינה בכל רמח אבריו ושסה גידיו שנפצע מסלע שגילגלו עליו מפגעים פלשתינים עד כדי כך שהפך לנכה ב-96% אולם סירב להרים ידים ולהכנע לפציעה החמורה
אליקים העצני
בהר-הבית הקפיטולציה היא לטובת ירדן    השלטון האפקטיבי נמסר ללמעלה מאלף מאנשיה, ביניהם כמה מאות חיילים ירדנים    הם שולטים בנוסף על 'שמירת הסד"ר גם בבנייה, בשיפוץ ובאחזקה, הכל במסגרת ה"ווקף" הירדני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il