X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשאלת השאלה תפקידו של מי לדאוג לקשישים אלו. הביטוח הלאומי במתכונתו הנוכחית אינו הפתרון מאחר שכשמו כן הוא תוכנית ביטוח, ולכן הוא חל באופן שווה על כלל האוכלוסייה, מבלי להבדיל בין עשיר לעני. ולכן דרושות דרכים אחרות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

במדינת ישראל מתרחש תהליך של הזדקנות האוכלוסייה כאשר תוחלת החיים עולה במקביל ומביאה יותר ויותר תושבים למעמד של זקנים. הרכב האוכלוסייה הוא כזה שהרבה מאוד תושבים הגיעו לארץ כשהם כבר בגילאים מתקדמים לא יכלו להשתלב בעבודה שיש עמה שכר קבוע והפרשות לקופת פנסיה ו/או גמל.
כל זמן שמדובר בפשוטי העם אזי אין קול ואין עונה, הביטוח הלאומי אחת מיצירות הפאר הסוציאליות מקשה את ליבו ובנגוד לתפקידו מחפש גנבים ולא כיצד מקלים על הקשישים הזקוקים לו כמו אויר לנשימה.
צרכי קשישים אלו בדרך כלל מעטים הם ומסתכמים באוכל תרופות מגורים אישפוז וטיפול רפואי, הנושאים הקשורים בטיפול רפואי מכוסים על-ידי חוק הבריאות מרחיק הלכת שחוקק במדינה, אלא שצורכי היום יום כמו מזון כביסה ועזרה אינם מכוסים.
הנושא עלה לכותרות עם מותו של מלחין בחסד נחום היימן, הסתבר שבמהלך חייו היה הולל לא קטן, ביזבז את כספו לרוח על סיגריות ומשקאות חריפים, עד שנותר חסר אמצעים בערוב ימיו. לעזרתו התגייס ראש המועצה של בית אריה שדאג לו למגורים ולאמצעי ניוד ותמיכה כספית ועל-ידי כך שרד איכשהו.
אולם נשאלת השאלה תפקידו של מי לדאוג לקשישים אלו. הביטוח הלאומי במתכונתו הנוכחית אינו הפתרון מאחר שכשמו כן הוא תוכנית ביטוח, ולכן הוא חל באופן שווה על כלל האוכלוסייה, מבלי להבדיל בין עשיר לעני. ולכן דרושות דרכים אחרות.
ראשית צריכים הילדים לתמוך בהוריהם, ומאחר שלכולם יש בוודאי גם משפחות משלהם צריך להגביל את מידת התמיכה שלהם. שנית צריך לשנות את הקצאת כספי הביטוח הלאומי כך שדמי הביטוח יכללו פרומיל לטובת פתרון נקודתי של זכאים חסרי אמצעים, הדרך הבאה לדוגמה במקרה של נחצה ואמנים אחרים היא להפריש מתמלוגי אמי שלהם חלק מסוים לטובת קופת פנסיה שתפתח רק בהגיע הגימלאי לגיל הפנסיה, כנהוג אצל עובדים בשכר.
עם חקיקת החוק לגמלאות כלל ארצי צריך לחייב גם כאלה להפריש כסף לטובת הגימלא. בנוסף לאוכלוסייה שהגיעה אחרי גיל 60 צריכה המדינה במסגרת סל הקליטה להפריש מדי שנה כספים לקרן פנסיה שתועמד לרשות העולה עם הגיעו לגיל של 70 +,רק על-ידי פתרון כולל ניתן יהיה להתגבר על הפרשות המזעזעות שאנו חוזים בהם מידי פעם בפעם, ולפתור בצורה הומנית את הבעיה.
תאריך:  28/08/2016   |   עודכן:  28/08/2016
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
לאן יפנו בני ה-80+
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
קשישים
בן עמי  |  28/08/16 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
בראש הקפיטולציות הישראליות, סטייל 2016, עומד כמובן הר-הבית, שאפילו למרגלותיו ישראל ביטלה בניית גישה לשער המוגרבים בגלל ווטו ירדני. ממלכת ירדן מחזיקה בהר תחת גלימת ה"ווקף" כאלף מאנשיה, חלקם חיילים ואנשי ביטחון וחלקם בעלי מקצוע, כי כל העבודות בהר הן באחריותה הבלעדית ואפילו שמירת הסדר ע"י משטרת ישראל נעשית בליוויים הצמוד
יהודית ישראל
ניסיון לערוך בויקיפדיה העברית נחסם בברוטאליות והותיר את העורך האנונימי המום ותוהה. המטרה שלו הייתה להוסיף הערה אודות ההשלכות העקיפות של פרשת הירי במחבל בחברון על המערכת הפוליטית בישראל – השלכות שכוללות בין השאר את התפטרותו של שר הביטחון יעלון ומינוי ליברמן במקומו. התוצאה – הוא נתקל ב'חזית הסירוב' הויקיפדית ונהדף על ידם באגרסיביות רבה. כל העריכות שלו נדחו ונמחקו. מדוע? לא ברור. האם מדובר בהטיה פוליטית? ניסיון הסתרה? אגו? הכל יחד? שפטו בעצמכם
אהוד פרלסמן
מדדי הצמיחה של ישראל בעשרים השנים האחרונות מושווים לאלה של מדינות המערב המובילות. מיקומה של ישראל בראש הטבלה מסביר מדוע שיעור הירידה מהארץ הצטמצם בתקופה זו ב-60%
יובל לובנשטיין
תנובה, אשר מאבדת נתחי שוק, החליטה לבצע הורדת מחיר עמוקה במוצרי הבסיס שלה, על-מנת לחסום התרחבות של המתחרים. רואים ירידה חדה במחיר החלב, הקוטג' והגבינה הלבנה, אך מדוע לא רואים גם ירידה במחיר המעדנים?
יעקב שטרכר
קשה להבחין בעיוותים השונים הכרוכים בפעילויות כלכליות בעיקר בסקטור הציבורי. במאמר יובאו מספר דוגמאות הממחישות את הנעשה לעיתים קרובות מידי בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il