X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך קובע המכון לדמוקרטיה בדוח השנתי שלו על בסיס מדדים בינלאומיים הוא מפריך בצורה חותכת את דיבורי ההבל השקריים על קץ הדמוקרטיה בישראל
▪  ▪  ▪
המכון לדמוקרטיה צילום: פלאש 90]

המכון לדמוקרטיה מפרסם מאז שנת 2003 את "מדד הדמוקרטיה" לקראת סוף כל שנה, ומגיש את הדוח לנשיא המדינה בחגיגיות רבה. להבדיל, למשל, מרבים מדוחות העוני (שעל-פי האחרון שבהם יוצא שאחוז הילדים העניים אצלנו גבוה מאלו שבמדינות כמו סודן) שאיני נותן בהם אמון כהוא זה - "מדד הדמוקרטיה" של המכון הוא בעיני אמין לחלוטין. לא מעטים, בעיקר בימין, נוהגים להדגיש כי במכון לדמוקרטיה קשה למצוא דמוקרטיה, מכיוון שאנשיו ידועים בגישתם השלילית לממשלות הימין. ואולי דווקא בשל כך צריך להיות עניין מיוחד במסקנות הדוח כאשר הוא עורך השוואה בין מדדי הדמוקרטיה בישראל למדדים ינלאומיים. וזאת למה?
בשנים האחרונות אנו שומעים חדשים לבקרים טענות קשות כי הדמוקרטיה בישראל נהרסה; פעמים זה מגיע עד כדי נהי ובכי על הדמוקרטיה היפה שהייתה לנו, ועכשיו איננה עוד, ואת מקומה תופסת עריצות, רחמנא ליצלן. כמעט אין חוק, תקנה, דיבור ואמירה, פעמים של פוליטיקאים יושבי קרנות, שאינם זוכים לזעקות שבר על חורבן הדמוקרטיה. כל אירוע פעוט, כמו פיטורי מורה, זוכה מיידית להוקעה כפגיעה חמורה מאין כמותה בדמוקרטיה. ישנם אפילו כתבי תקשורת שדומה כי כל רשימה שלהם נכתבת מתוך בנינה החרב והעזוב של הדמוקרטיה ז"ל.
אז בואו ונראה מה המצב של הדמוקרטיה שלנו בהשוואה למדדים בינלאומיים של מכוני מחקר מכובדים ב-חו"ל על-פי 12 ממדים. לפי מסקנת מחברי הדוח "התמונה הכללית של הדמוקרטיה בישראל אינה גרועה, אבל יש מקום רב לשיפור". ניכנס לפרוט התמונה הכללית כדי להבין יותר טוב מה זה נקרא "לא גרועה":
חיה ותוססת
ב-ששה מדדים (השתתפות פוליטית,, תפקוד הממשלה, שלטון החוק, תפיסת השחיתות, איכות הרגולציה והפיתוח האנושי ) ממוקמת ישראל ברבעון הראשון העליון של האיכות.
בארבעה מדדים ( (זכויות פוליטיות ואזרחיות,חופש עיתונות, ייצוג ואחריות, וסיכון פוליטי ) ישראל מדורגת ברבעון השני של האיכות, כלומר עדיין במחצית העליונה של מדרגי האיכות של המדדים העולמיים.
בשני מדדים "מצבה של ישראל פחות מעודד", כלשון הדוח והיא ממוקמת במחצית התחתונה של המדרגים: הזכויות האזרחיות והיציבות הפוליטית והיעדר אלימות וטרור. ולא רק זה, בהשוואה לשנה שעברה (2015 ) מצב הדמוקרטיה השתפר. הוא השתפר בשמונה מתוך שנים עשר המדדים, בשלושה נשאר אותו דבר, ורק באחד ירד: חופש העיתונות שירד מציון 70 לציון 68.
כלומר, כדאי להירגע! אין אצלנו "ניצני פאשיזם", ביטוי שהפך לחביב אצל אחדים, והדמוקרטיה שלנו אינה חרבה והרוסה. היא חיה ותוססת, ונמצאת במקום טוב באמצע ברשימת המדינות הדמוקרטיות המעטות בעולמנו. אז למה זועקים אצלנו מרה על חורבן הדמוקרטיה? זה מזקיק כבר רשימה נפרדת.
ועוד שלושה מימצאים בדוח שראוי להדגישם:
האחד, הרוב המכריע של היהודים והערבים מגדיר את מצבם האישי כטוב. את המצב הכללי מגדירים 40 אחוזים כ"ככה ככה", 36.5 מגדירים כטוב ורק 23 אחוזים מגדירים אותו כ"רע". אלו האחרונים הם כנראה הקולניים ביותר. השני, רוב היהודים בכל הקשת הפוליטית גאים להיות ישראלים ( השמאל הכי פחות- רק 65.5 לעומת 90 אחוזים במרכז. השלישי, 83 אחוזים מהדרוזים גאים להיות ישראלים.
מה להגיד, טובה ארצנו מברלין של המילקי.
תאריך:  21/12/2016   |   עודכן:  21/12/2016
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הדמוקרטיה בישראל במצב "לא גרוע"
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
ישראל הפכה לדמוקרטית ב-1977
מגיב ותיק  |  22/12/16 01:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
התעקשות חלוצי עמונה להישאר על ההר מפיחה בנו תקווה שהמהפכה הציונית לא גוועה    ההליכה על הסף, תוך דיאלוג עם הממשלה, והפשרה שבאה בעקבותיה, מלמדות על בגרות
איתן קלינסקי
מן הראוי להקשיב לדבריו של אלי אללוף - "אני מודאג מתדמית הכנסת... וקורא לחברי הכנסת, שקיבלו תקציב מאושר על-ידי ועדת הכספים לוותר על התקציב האישי"
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ יבצע בימים הקרובים עשרות מינויים במוסדות תנועת פתח ויחליף את ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים. מדובר במהלך נוסף לביסוס שלטונו ומתנגדיו טוענים כי הפך לדיקטטור מושלם
ישראל רוזן
אני מבין אם רבה של צפת והמחוז מנקה אורווה בעיר המקובלים ומטהר לכלא 'רב' שסרח    אני מבין בקושי את המנדט שלו להחרים רב בי"ח בצפון שסרח, שאנשי צפת נזקקים לשירותו
יוסי בלום הלוי
החלטתי להציג את האמת העובדתית על התיישבות זו בכלל ויש"ע בפרט - כתשובה לשקרים ולעיוותים שהוצגו ע"י רביב דרוקר וברוך קרא שכינו אותם "כלא חוקיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il