X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השואה היא של כולנו, של כל העם היהודי מי שמנסה להפריד לא מבין מה זה עם ישראל, לא מכיר בייחודו של העם הזה ברגע שנפגע חלק מן העם זה נוגע לכולנו
▪  ▪  ▪
מדברים שואה [צילום: דודי שמואל/פלאש 90]

בבית הספר בו למדתי בילדותי צויין יום השואה בטקס רב רושם ועצב. נקראו דקלומים, שרו שירים וכולנו התחברנו וכאבנו את השואה שקרתה לעמנו, לנו, באירופה, אף שהורי באו בכלל מצפון אפריקה. לא הייתה שואה שלהם או של מישהו מסוים. זו הייתה שואה של העם היהודי וכולנו הבנו, התחברנו וכאבנו.
שרנו באדיקות ובדמעות את "אחים בעיירת שריפה" קראנו את "בעיר ההריגה" של ביאליק ולמדנו על האסון הנורא הזה שקרה לעם ישראל. לנו. לא לאשכנזים. לנו, לא לחילוניים. לכולנו.
היום אני יודעת שזה הרבה יותר מזה. דור שני לפליטי השואה בגר והם מספרים על קשיים, על חוויות קשות מן הבית, על זיכרונות וסיוטים של הורים, על אובדן סבים, סבתות, דודים ודודות. על משפחה שגדלה מחצי ענף אם כי צמחה לעץ מפואר. כי ילדיהם של פליטי השואה, אותם "דור שני" חוו חוויות קשות שחרכו את נשמתם והם נושאים את הכוויות האלה עד היום.
וכך כתבה שוש רהב, דור שני לשואה: "כשנולדתי, הפכתי להיות נושאת חותם לא רק לכל משפחתי שנכחדה בשואה כמו כל בני הדור השני (והשלישי). תמונתו של אביה של אימי ז"ל, הייתה כל השנים עדות אילמת להרצחו עם כיפה ותפילין על ידיו בתפילת שחרית. משאית ענקית עצרה בפתח ביתם והובילה את הוריה של אימי ז"ל למישרפות ותאי גזים.
להגיד "סבא" "סבתא" זו מתנה ענקית לחיים. כשאני שומעת את המילים האלה פעמים הרבה בדקה מנכדיי, אני שמחה וכואבת כאחד, כי להיות נושאת חותם זו זכות ושייכות אך זו גם אחריות, כאב בלתי פוסק ותחושת יתמות ארוכת ימים, במיוחד לאחר שגם ההורים שלי - שורדי שואה - כבר אינם. עבורי, אין יום זיכרון לשואה ולגבורה. זה כל השנה. כל החיים".
וסיפוריהם חשובים על-מנת לזכור ולא לשכוח!
החרדים והשואה
מי שמכיר ספרות חרדית יודע שברובה היא מדברת על השואה. על דור ראשון, על דור שני ועל דור שלישי. אז איך קרה שיש תחושה בציבור שזה לא מעניין אותם? שהוציאו עצמם מכלל ישראל האבל ונזכר ביום זה? והאמת שזה מעניין. בהחלט. אך הם נגד ציון היום המיוחד הזה בתאריך הזה ועל הטקסים המיוחדים בים זה.
חרדים מציינים ימי זיכרון אחרת. ועל כן הוויכוח אם לעמוד בצפירה או לא. אבל היום יש פסיקת הלכה שיש לעמוד! מתוך כבוד לציבור שמבטא בזה את הזדהותו וכאבו. ובאמת, הם עומדים בצפירה. ובזמן נסיעה באוטובוס הנהג עוצר והכל עומדים בדומייה מכבדת.
מה אמר דרעי? אינני יודעת למה אמר מה שאמר. אבל אין ספק שלא היה צריך לומר. לפעמים צריך לשתוק. "חכמים היזהרו בדבריכם". השואה נוגעת לכל העם היהודי באשר הוא. בביתכם עשו כרצונכם. אך אם מצויין יום זה כיום זיכרון, על כולם לנהוג בכבוד וביראת כבוד לזיכרון הזה. לזכור ולא לשכוח את הרצח הנורא שישה מיליון יהודים!
יהיה זכרם ברוך.

תאריך:  24/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
של מי השואה הזאת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ברוכה השבה
את חסרה  |  24/04/17 11:05
2
המדינה הפרידה ההכרה בין ספרדים
מנתח  |  24/04/17 12:56
3
שישה מיליון!
בת ישראל  |  24/04/17 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
חיים שטנגר
בשנות ה-40 החלו להגיע לארץ התמונות והידיעות הקשות על הסבל שעברו היהודים באירופה, ועל כך שהגרמנים הכריחו את היהודים לענוד טלאי צהוב בצורת מגן דוד שיבדיל בין היהודים לשאר האזרחים. האירועים האלה גרמו לשחקנים, ובעיקר ליוסל'ה מרימוביץ', לפנות לראשי האגודה כדי לבקש שחולצות המשחק הכחולות יוחלפו לצהובות, כאות הזדהות עם יהדות אירופה
מירב ארד
עד כה נאלצו יהודי התפוצות להגיע לטקסים מאורגנים, ואף לוותר על ההנצחה במידה ולא התקיים טקס בקרבתם    המיזם המנגיש את הצפירה נולד מתוך צורך וקושי של הקהילות היהודיות להנציח את ימי הזיכרון בשעה שהעולם סביבם ממשיך כרגיל
שמחה סיאני
כשהבחין בי, ניגש אליי, ליטף את לחיי ואמר לאבי (שמואל ז"ל) שנשא אותי בחיקו: 'איזה ילד יפה'    מבט מהורהר עלה בעיניו והוא שאל: 'קיטז אני ארע קופילו?' (בן כמה בנך?)    'בן ארבע', ענה לו אבי
מנחם רהט
איך מסבירה קשת ההגות האורתודוקסית את פשר השואה    הירהורים אמוניים ליום הזיכרון    היו שהסיקו בעקבות הקטסטרופה ש"השמים ריקים: אין אלוקים"
יצחק מאיר
אני נצר לדורות הרבה, מי ימנה, כמוני כנער או הנערה, שייחדו את יהדותם בעמידת גבורה עילאית בכל גלויות ישראל בכל שנות הלחץ והעינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il