X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרופ' אסא כשר חיבר קוד אתי למרצים באקדמיה שעיקרו מתן סייגים למרצים בעת שהם מעבירים שיעור ומשלבים בו את דעותיהם האישיות הפוליטיות. מה יותר הגיוני מכך שהמרצה ישמור את דעותיו הפוליטיות לעצמו ויתרכז במהלך השיעור בחומר הנלמד?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לא ברור לי על מה יצא הקצף של גדולים באקדמיה כמו גם על כמה בכירים בפוליטיקה ואפילו נשיא המדינה מעד ונפל בבור. פרופ' אסא כשר חיבר קוד אתי למרצים באקדמיה שעיקרו מתן סייגים למרצים בעת שהם מעבירים שיעור ומשלבים בו את דעותיהם האישיות הפוליטיות. מה יותר הגיוני מכך שהמרצה ישמור את דעותיו הפוליטיות לעצמו ויתרכז במהלך השיעור בחומר הנלמד? בקוד התייחסות גם למקצועות שבהם עירוב הפוליטי נדרש יותר כמו תקשורת, מדע המדינה ועוד וגם אז סביר והגיוני שהמרצים יביאו דוגמאות שונות מהחיים בצורה מאוזנת. למעלה מעשר שנים העברתי שיעורים באוניברסיטה ותמיד נזהרתי כמו מאש להביע את עמדותיי האישיות. נכון הוא שלימדתי מקצועות מדויקים ועדיין גם אני נדרשתי לדוגמאות מחיי היום יום ואם ממש לא הייתה ברירה דאגתי לאיזון בין העמדות וזאת מתוך התחשבות וכבוד לציבור הסטודנטים שעמד מולי.
סטודנטים באוניברסיטה תלויים במרצה, הוא הדמות הדומיננטית בשיעור וגם בעתידם במהלך שנות לימודיהם. יצירת אי-נוחות אצל הסטודנטים מדעות המושמעות שאינן מסכימים אתן ואין ביכולתם למחות נגדם באופן מעשי אינה ראויה. הדברים שונים מהחלפת דעות בשיח חברי בו לכולם יש זכות זהה.
אני חווה תופעות דומות לא רק באקדמיה כאשר במפגש חברים לעתים יש רוב לדעה מסוימת ולא מכבדת את הזולת וקשה לעתים להיות כל הזמן במגננה. כאשר הדברים קורים במסגרת שאינה שוויונית הדברים חמורים פי כמה.
עיקר הבעיה לדעתי היא עירוב של המרצים בין החופש האקדמי לחקור לבין החופש של המרצה להביע דעות פוליטיות בשיעור. איש לא פוגע בחופש האקדמי אבל בהחלט החופש שלוקחים לעצמם חלק מהמרצים החורג מגבולות המחקר שלהם מקומם. בחלק מהחוגים "החופש האקדמי" הזה מוביל להשמצת המדינה ומוסדותיה, חבירה להחרמות כנגד המדינה ומוסדות המחקר שלה ובעיקר הוא בדרך כלל מכוון לצד אחד של המפה. אנשי השמאל כל כך משוכנעים בצדקת דרכם עד שאינם מסוגלים לראות עד כמה מעשיהם פסולים.
מעבר לכל יש כאן התנהגות שיטתית ההפוכה מחופש אקדמי בהשמעת דעה. מרצים רבים כולל נשיא אוניברסיטת חיפה תוקפים את פרופ' אסא כשר בדרך המהווה היפוך לעמדתם ההצהרתית. אין בהם שמץ של חופש אקדמי וכיבוד עמדתו של הזולת. לתחושתם בגלל שפוגעים בציפור נפשם הם מרשים לעצמם לתקוף כל מי שחושב אחרת מעמדתם, היכן החופש האקדמי? עד כמה טחו עיניהם מראות?
זו תופעה החוזרת שוב ושוב, אני זוכר כיצד השר פורז שהיה שר הפנים החליט לא לקיים את החוק ולא לאכוף את איסור פתיחת בתי עסק בשבת. כאשר נשאל על כך אמר שהחוק אינו הגיוני והוא מתנגד לו. בפני השר הייתה אפשרות להוביל לשינוי תהליך חקיקה אבל הוא העדיף פשוט לא לקיים את החוק, האם יש אבסורד גדול מזה?
יש חשיבות שהחופש האקדמי ישמר אבל החופש נטלו לעמם החוקרים לשלב את עמדתם הפוליטית במהלך הלימודים יאסר. מרצה שיוצא כנגד המדינה ומחרים את מוסדותיה אינו יכול לשרת בה וליהנות ממנעמיה. אדרבה יתכבד ויצא החוצה ויזרוק אבנים בכל כוחו..

תאריך:  12/06/2017   |   עודכן:  12/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לתוקפים את הקוד האתי, טלו קורה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע יש צורך
אבנר צפוני  |  12/06/17 11:25
 
- למה
שמ  |  12/06/17 17:05
 
- כי אנחנו משלמים על זה
הג'וקר  |  12/06/17 17:59
 
- לשמ והג'וקר-
אבנר צפוני  |  13/06/17 06:16
2
ומהו נושא פוליטי???
אחד העם  |  13/06/17 00:45
3
למגיני הקוד האתי: אתם תמימים
אהוד פרלסמן  |  14/06/17 01:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בסוף השבוע האחרון הלך לעולמו ד"ר פרידריך ריכנשטיין, יקיר העיר תל אביב, שזכה להגיע לגיל 112, כשמאחוריו פעילות ענפה בתחום השיפוט והעיתונות
גד גזית
עניינו המרכזי של ד"ר מיכה גודמן בספרו, אמור להתמקד בחמישים השנים האחרונות שבין 1967 ל-2017 כשההיפותזה שמציע הכותב, מדברת על מלכוד שנקלענו אל תוכו בעקבות כבושי מלחמת ששת הימים    אלא שגודמן נזקק "משום מה" לחפש את הסיבות עוד מאה שנה קודם מסביבות 1917 וזה לא במקרה!
יצחק מאיר
עולם הדעת הוא חופשי    שום אוניברסיטה אינה אוניברסיטה אם אין במוריה מורים חתרנים הקוראים תגר על מוסכמות, מדעיות, חברתיות, פילוסופיות, ועוד    לא רק האוניברסיטה, גם עולם הישיבות אינו סובל מעצם מהותו הטלת קוד אתי מגבוה
יוני בן-מנחם
למרות המשבר בין קטר למדינות ערב מסתבר כי בקטר ממשיכים לפעול פעילי טרור בכירים ומוסדות המממנים את ארגוני הטרור. הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול כדי לגרשם מדוחא אחרת יתפרש הדבר כחולשה ומדינות אחרות יחקו את קטר
אורי שרגיל
גם דברים טובים המתרחשים בחיים הם תוצאה של התמכרות    מדובר באותה תופעה המסתכמת בשתי מילים: תת-תזונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il