X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את המדרגה השביעית, בחוץ, שרק עד אליה הותר ליהודים להגיע במשך כ-700 שנה, פוצץ שר הביטחון
▪  ▪  ▪
אסורה ליהודים [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

יוני 67', מערת המכפלה בחברון
את המדרגה השביעית, בחוץ, שרק עד אליה הותר ליהודים להגיע במשך כ-700 שנה, פוצץ שר הביטחון. גם ב-19 השנים הקודמות לא הייתה בשימוש, מפני שחברון, כמו יתר "הגדה המערבית", הייתה אסורה ליהודים בפקודת הכובש הירדני. אחרי הניצחון הותר ליהודים (ולנוצרים) לבקר במערה כתיירים, בשעות קבועות. מפתחות "המסגד" הוחזרו לווקף המוסלמי.
יוני 67', בית העלמין היהודי העתיק
אין מצבות, לא ניכר היכן קבורים נרצחי תרפ'ט. גידולי גפנים וירקות מעורבבים עם גרמי עצמות מתים מבצבצים פה ושם. השלטון הישראלי אינו משקם. חידוש הקבורה היהודית לא בא בחשבון.
יוני 67', אתר הרובע היהודי ובית הכנסת "אברהם אבינו"
שוק חקלאי, קמעונאי וסיטוני. בשטח בית כנסת - בית שימוש ציבורי. בבניין סמוך שבתקרתו מגולפות מנורות, דיר צאן שצואתו שטוחה לייבוש באתר בית הכנסת. בעל העדר מציג היתר צבאי ובו ציון מפורש: "אתר אברהם אבינו". ראש העיר, השייך ג'עברי, מציע להקים מחדש את בית הכנסת שנבנה על-ידי גולי ספרד, מוכן לשאת במחצית המימון. ממשלת ישראל דוחה.
יוני 67', "בית הדסה"
סעד יהודים וערבים, נשדד ונשרף בפוגרום של תרפ'ט. בגלל הזוועה והבלהות, גם ערבים שהתנחלו בבתי היהודים, לכאן לא נכנסו "מחמת הקולות" - אולי של הרוקח, בן-ציון גרשון הי'ד, שקצצו את אצבעותיו וניקרו את עיניו לפני שדקרו אותו למוות, של אשתו זהבה שמחצו את ראשה באלה מסומרת - נפטרה כעבור שבועיים - ושל הבת, אסתר, שנדקרה למוות אחרי עינויים? השלטונות התבקשו לאפשר את חידוש החיים היהודיים בגיא ההריגה הזה, לשווא.
קומץ היהודים שחזרו לעיר ב-1968 ועשו בה את הפסח מאנו להשלים. הם לא התפנו מן המערה בתום "שעות הביקור", התעקשו לקיים בה תפילות ובאיומי בג"ץ אילצו את השלטונות להכניס ארון קודש וספסלים. היום, המערה היא מסגד ובית כנסת - פתוחה גם ליצחק, הבן השני של האב הקדמון.
לתושבי קריית ארבע סימנו השלטונות חלקת קבורה בקריה, ונתקלו בהתנגדות. בעזרת צילומי אוויר בריטים אותרו קברי נרצחי תרפ'ט, הוצבו מצבות והוחל בשיקום. תינוק שנולד לצייר ברוך נחשון ולאשתו שרה נפטר וההורים הביאו את גווייתו מירושלים עד לכניסה לחברון, שם נחסמו על-ידי הצבא. במשך שעות עמדו אלה מול אלה עשרות תושבים יהודים וחיילי צה"ל עד שהאם, עם התינוק בזרועותיה, החלה ללכת בכיוון בית הקברות ואיש לא העז לעוצרה. בית העלמין עתיק היומין שוקם ונפתח ליהודים.
נוכח סירוב השלטון לשקם את בי"כ אברהם אבינו, האתר הפך מוקד להפגנות מלוות בתפילות ברחוב הראשי הסמוך, שהפריעו לתנועה והדאיגו את השלטונות. בתגרות עם הצבא היו פצועים ובוצעו מעצרים. בין מנהיגי המאבק היה בן-ציון טבגר ז"ל, פיסיקאי עולה חדש מרוסיה. כשאיימו להכניסו לכלא, צחק: "אני מנובוסיבירסק, במה תפחידו אותי"? היום, בית הכנסת שוחזר לתפארת וסביבו רובע יהודי פורח.
בית הדסה אוכלס ושוקק חיים, בעקבות פלישת נשים מקרית ארבע על ילדיהן למקום העזוב, ועמידתן במצור ללא שירותים, מים זורמים וחשמל, כמעט שנה. לבאים בליל שבת לעשות לנשים קידוש חיכה מארב מחבלים וששה נרצחו. רק אז התירה הממשלה ליהודים לחזור לעיר.
50 שנות כיבוש או מופת של הגשמה ציונית? על זה הוויכוח.

תאריך:  18/06/2017   |   עודכן:  18/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדרגות, 50 שנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יהודים חזרו למולדתם והקימו
מדינה עקומה  |  18/06/17 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
רגישים, אינטואיטיביים, נאמנים למשפחה ולחברים, אנשים ביתיים, אוהבים לטפל בזולת, זהירים ומחושבים בהחלטותיהם, מגוננים על הקרובים להם, משקיעים בסביבה בה הם חיים כדי לעשותה טובה יותר
ראובן לייב
ראוי לממש את צוואתו של מייסד העמותה, העיתונאי המנוח אריה אבנרי, שחרת על דגלה את המלחמה הבלתי-נלאית בשחיתות ואת הבטחתו של טוהר המידות במדינה
יוני בן-מנחם
ערוץ אל-ג'זירה הינו שופר התעמולה של שליט קטר והוא ממשיך גם בימים אלה בהסתה נגד כמה ממדינות ערב. ישראל שוקלת את סגירת משרדיו בארץ אך הנזק שייגרם מכך עלול לעלות על הרווח
רון בריימן
קיים בקרבנו ציבור צבוע החרד לחופש האקדמי, אבל החופש הראוי בעיניו הוא "חופש" מוגבל, חופש להטיף נגד "הכיבוש", אבל איסור ללמד כי ארץ ישראל היא ארץ ישראל, שיהודה ושומרון הם יהודה ושומרון ולא "שטחים" או "גדה", ושאנטישמיות היא תופעה מגונה ומסוכנת בכל מקום, כולל בארץ ישראל
עמי דור-און
רק אולמרט יודע אם עשה כל מה שנדרש על-פי החוק כדי להוציא את ספרו לאור; אך דבר אחד חשוב לזכור. האיש הזה היה ראש הממשלה של כולנו. הוא עשה מה שעשה, נשפט ונכלא. אם ועדת השחרורים תנכה שליש מתקופת מאסרו אפשר יהיה לומר שהוא ריצה את עונשו; כך או כך הגיע הזמן להפסיק לרדוף אותו ולנהוג בו במידה האנושית של הסליחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il