X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: טרור במשפחה - דרושה תוכנית חרום אסטרטגית מצעד הקהילה הלהט"בית - אקסהיביזיוניזם? חרדים על המפה ולקינוח רב אשכולות
▪  ▪  ▪
מעטה מסתוריות [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

טרור במשפחה
למרבה הצער רצח בתוך המשפחה הפך כבר לחלק בלתי נפרד כמעט מהכרוניקה הפלילית. דפוס התגובה הציבורית והתקשורתית מוּכר: זעזוע, הנושא עולה לראש הכותרות, שומעים דעות מומחים. וזהו. אחרי יום אחד בלבד הדם מטואטא מתחת לשטיח, והכל שוב שב לשיגרה.
נכון, רצח מצמרר לא מצטלם טוב ולא די פיקנטי כמו למשל, חקירות ראש הממשלה ורעייתו, סיפור שנמרח כבר חודשים בעיתונות. אולם אתם קולטים? מתבצע טרור (חייבים לקרוא לילד בשמו) בתוך המשפחה, שהיה צריך לזעזע את אמות הסיפים במדינה ולהדיר שינה מהרשויות הנוגעות בדבר.
אסור שהנושא ירד מסדר היום. צריכה להיות תוכנית חרום אסטרטגית רב מערכתית לטיפול בנושא, כדי למנוע את הרצח הבא. לא הכל פוליטיקה ורייטינג.
מצעד הבושה
בניגוד לכללי התקינות הפוליטית הגאה, גם אני מצטרפת לכל אותם מרימֵי גבה, בתמיהה הקלאסית: איזו מין גאווה יש במצעד של הקהילה הלהט"בית, שכל כולה התערטלות פורנוגרפית ואירוטית פומבית, ריקה מכל ערך, בתחום שהצינעה יפה לו.
נכון, כל אדם הוא בעל ערך, מכוח בריאתו בצלמו של אלוקים. דווקא משום כך ערכו בא לידי ביטוי בעשייה חיובית, במידות תרומיות, בנתינה, בעשיית חסד ובעזרה לזולת. אבל בהתערטלות פומבית? האם אין כאן נטייה נפשית לאקסהיביזיוניזם?
לא לדוספוביה
דומה שאי-אפשר להתעלם מהמהפכה שחלה בציבור החרדי בעשור האחרון, בתחום השתלבותו המקצועית, הכלכלית והחברתית בחברה הישראלית. זאת תוך שמירת ייחודו המגזרי והקפדה ללא פשרות על ההלכה היהודית.
בניגוד לדעות הקדומות, השולטות עדיין בציבור הרחב גם בשנות האלפיים על החרדים החשוכים, ראוי אפוא להסיר מהקהילה את מעטה המסתוריות, בצד תדמיתה המאיימת כביכול על הציבור, וּלנפץ סטיגמות, מיתוסים וסטראוטיפים הקיימים לגביה, תוך הצגתה באור הריאלי הנכון. אז מי אמר דוספוביה?
יתר על כן, ראוי לזכור שהאכלוס החרדי בערים (בית שמש) ובשכונות (קריית היובל בירושלים) תרם גם למיגור הפשיעה בהן ולצמצומה. זוהי אפוא תרומתו החברתית של הציבור החרדי, בצד עשרות ארגוני חסד שהקים לרווחת החברה.
רב אשכולות
מעֵבר למסע גאוגרפי והיסטורי דומה שזו לא רק העיר הליברלית ללא הפסקה, השוקקת גם בתי כנסת, אלא לא פחות דמות האשכולות של הרב לאו, הידוע גם כאיש שיח מרתק. הרב, שהגיע לגבורות, פרש מהרבנות הממלכתית.
בצד היותו איש הלכה, הרב לאו מצטיין בפתיחותו, בהשכלתו הרחבה, בנועם הליכותיו ובשיחותיו המעניינות. האיש ללא ספק מגלם את מאמר חז"ל, שנאמר על תלמידי חכמים, כי גם שיחת חולין שלו תורה היא.
השילוב הייחודי הזה, תורה ודרך ארץ של הרב, הוא שהפך אותו לאיש הראוי כל כך לכהן כרב העיר תל אביב, מִשרה שהייתה תפורה עליו ככפפה ליד, אשר מקובל על כל גוני הקשת הציבורית החילונית והדתית. מה הפלא שהוא זכה לאמון הציבור בכהונתו השנייה בעיר, לאחר פסק הזמן שנטל כרב ראשי לישראל, ושהוא נחשב לידידו הטוב של ראש העירייה, רון חולדאי.
אין ספק שההיסטוריה של חייו היא במידה רבה ההיסטוריה של תל אביב, שעימה הוא כל כך מזוהה ואותה הוא כל כך אוהב ומאיר לה פנים. והיא כמובן מחזירה לו אהבה וחיוך גדול. כל הכבוד!
אז מי אמר שרב חרדי לא יכול להיות רב ראשי? הרב לאו כמשל.

תאריך:  20/06/2017   |   עודכן:  20/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
לכאורה יגידו הקוראים, נו אז אישרה, הרי צריך לתת להם 'משהו'... ובכן אם ה'משהו' הזה הוא בניית עיר גדולה, על פתחו המזרחי של השרון, על מפתנו של כביש 6, אסור היה לתת להם ובמיוחד לא על מגש של כסף, כפי שעשתה עכשיו הממשלה
רפי לאופרט
הכרעות מצפוניות הן מבחן אולטימטיבי עם מחיר אישי שחייבים להיות מוכנים לשלמו במציאות קונפליקטואלית; לא ניתן לפסוח על שתי הסעיפים
יוסף קנדלקר
קח לך מאה שקלים לחודש בממוצע, כפול שנים עשר חודשי עבודה כפול מאה אלף עובדים, והנה לכם מוסדות שצריך לקיים, תפקידים שצריך לסדר, ובניינים שלמים שמישהו צריך פעם לבקר בהם
עמי דור-און
בשידורי החדשות בגלי צה"ל נוהגים להשתמש בתואר "גברת" לגבי שרה נתניהו. זו בהחלט גישה מכובדת, אבל ראוי להפעיל גזירה שווה על כולן ולהצמיד את התואר המכובד לכל הנשים המוזכרות בשידור; אבל לא רק לנשים מגיע הכבוד. בהחלט ראוי להתחיל לכנות את הגברים בתואר "מר"
עו"ד אלי דסה
חומרתם של כאבים לרוב אינה משפיעה על אחוזי הנכות ועל הפיצוי שיינתן בגינם. התחום אומנם מתפתח בשנים האחרונות, אך עדיין אינו נותן מענה לכל המקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il