X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין זו הפעם הראשונה שפיגוע רצחני, נוסח זה של סוף השבוע, עלול היה להתפתח, בסופו של דבר, לפיגוע אסטרטגי איום ונורא - לא רק בזירה הבינלאומית והערבית, אלא גם בתוככי מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
מגנוטמרים בכניסה להר-הבית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כבר מזמן הר-הבית הוא חבית חומר-נפץ-דליק. עוד מתקופת המאורעות שלפני הקמת המדינה שימש האתר הקדוש כמוקד לשלהוב-יצרים לערבים ולהסתה פרועה לאלימות כנגד היישוב היהודי, שזמם כביכול להחריב את אל-אקצה - המסגד הקדוש שבתחום הר-הבית.
האמת ניתנת להיאמר כי אין זו הפעם הראשונה שפיגוע רצחני בו, נוסח זה של סוף השבוע, עלול היה להתפתח לפיגוע אסטרטגי נורא, ולא רק בזירה הבינלאומית והערבית, אלא גם בתוככיך מדינת ישראל. אחרי ככלות יש לזכור, שאין מקום רגיש יותר, מבחינה מדינית ודתית כאחד, שאצורה בו לבה רותחת כל כך.
ובהקשר לכך נזכיר כאן רק, לכל מי ששכח, את אותו מקרה שבו הוצת לפני 48 שנים (ב-21 באוגוסט 1969) מסגד אל-אקצה בידי מייקל רוהן, צעיר אוסטרלי-נוצרי תימהוני. האמת ניתנת להיאמר שרק כפסע היה אז במעשה הזה מהתנגשות חמורה עם עולם האיסלאם, שראה בכך לא פחות מקונספירציה ישראלית.
עלילת-דם
כך או אחרת, צריך להודות שבמרוצת השנים הוכיחה ישראל שהיא אכן מסוגלת להיות אפוטרופסית- אחראית על האתר הקדוש, והיא אף הצליחה, מספר פעמים, לסכל פיגועים קשים מצידנו, כשאנשי מחתרת יהודיים תיכננו לפוצץ את המסגדים על ההר.
אלא שכל זה אינו מונע מהפלשתינים להמשיך ולהתנכל ליוזמת האבטחה הישראלית על המקומות הקדושים. כל מטרתם בכך היא אחת: לעורר בעולם מהומת-אלוהים, ולהצית תוך כדי כך את האש הגדולה, שתשרוף כל סיכוי לרגיעה הדדית.
הרקע לכל העניין הנדון נעוץ בעלילת הדם משכבר הימים שהגה המופתי הירושלמי, חאג' אמין אל חוסייני. על-פי העלילה שטפל האימאם, מתכוונים היהודים להשתלט על מסגדי הר-הבית ולהקים על חורבותיהם את בית המקדש השלישי. הזמן, מסתבר, עשה את שלו, והעלילה של חוסייני הפכה לאחד הגורמים העיקריים לגלי הטרור.
עכשיו מזינה העלילה הזו גם את ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, הקורא לפלשתינים להקריב קורבנות בנפש כדי להגן על כבודו של אל-אקצה. אלא שהמרצע יצא מהשק, באשר הדברים אמורים בפלג המשתייך לתנועת האחים המוסלמים בכלל ולארגון החמאס בפרט - פלג, שהוצא זה מכבר מהחוק.
תאריך:  17/07/2017   |   עודכן:  17/07/2017
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האש היוצאת מהר-הבית
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
בגלל האיוולת והבורות של הציונו
קורןנאוה טבריה   |  19/07/17 03:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
תובנות מאירות לשמח לבב אנוש    מעיין חיים חכמת חיים    נקום בבוקר, נאמר מודה אני, נאמר ברכות השחר, נאמר "כן" לחיים, נאמר "כן" לבני אדם
דרור אידר
חלק מהארגונים הישראלים שסורוס תורם להם הוא לגיטימי, אך בחשבון אחרון ארגונים אחרים שסורוס מממן, פועלים לדה-לגיטימציה של ישראל בעולם ולשינוי הגדרתה כמדינה יהודית
יוסף אליעז
סקירה של מערכת היחסים בישראל בין הדת היהודית בכלל, לבין הדת במדינת ישראל וההתפתחויות האחרונות על-רקע יחסי דת ומדינה בהיסטוריה בכלל ובמזרח התיכון בפרט
אורי גנני
האם כשבימים אלה מכוונים למדינת ישראל כ-200,000 רקטות וטילים, האם לא ראוי שהנושא ייחקר לעומק, לפחות כפי שנחקרת כיום "פרשת הצוללות"?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - השקה, עימות, התקדם, גונבים וגיהצו את הגלים    שבוע טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il