X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוד גלוי הוא שיוקר המחיה בישראל הוא מעל הממוצע ב-OECD הדבר נובע מכך שבמשק קטן כשלנו קשה לפתח תחרות של שוק חופשי
▪  ▪  ▪
משק מלווה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

"נייצא ונחיה" הייתה הסיסמה השלטת לפני כ-30 שנה. ישראל האינפלציונית בתחילת שנות ה-80 הייתה לווה לא אטרקטיבית בשוק מטבע החוץ. מאז קום המדינה היה המשק הישראלי מה שמוגדר "משק לווה". המצב אך החריף אחר מלחמת יום הכפורים כאשר מחירי הנפט האמירו וישראל נחשבה ל"אשמה" באינפלציה של הוצאות ששטפה את העולם המערבי.
בנקים ישראלים התקשו לנצל קווי אשראי שהיו להם אצל עמיתיהם בעולם, שלא לדבר אל הגדלתם. הנוסעים לחו"ל שלמו מס נסיעות והיו רשאים לקחת עמם הקצבות מטבע חוץ של מאות דולרים בודדות. עם קום המדינה ההקצבה עמדה על 10 דולרים. ברור שהשוק השחור חגג. כדי להקטין את הגרעון המסחרי של ישראל נעשו מאמצים לעודד את היצוא ולצמצם את היבוא.
כל זה הוא נחלת העבר. אומת הסטרט אפ שינתה את התמונה. ממשק לווה הפכנו להיות משק מלווה. העולם חייב לישראל כ-115 מיליארד דולר. כל זה פרי יתרות מצטברות בחשבון השוטף של מאזן התשלומים.
סוד גלוי הוא שיוקר המחיה בישראל הוא מעל הממוצע ב-OECD. הדבר נובע מכך שבמשק קטן כשלנו קשה לפתח תחרות של שוק חופשי. יבואנים יצרו בלעדיות על מוצריהם ומונעים תחרות. עתה עם הגידול במספר התושבים שהגיע לכ-8.75 מיליון עדיין לא הצליחו להסיר את חסמי השוק. תעיד על כך העובדה שהיבוא האישי עולה ופורח תוך השארת רווחיותו למוכרים זרים. אין ספק שיש כאן כשל שוק.
על המדינה להתערב על-ידי עידוד יבואנים חדשים לייבא ולהתחרות. כמו שבעבר זכו היצואנים למימון זול של משלוחי הייצוא ניתן להוזיל את עלות הייבוא על-ידי הוזלת המימון, עמלות הבנקים על טפול בסח"ח, זירוז והוזלת תעריפי הטפול של מכון התקנים ועוד. עצם הידיעה שזוהי מדיניות הממשלה תגרום לכך שהיבואנים הקיימים יבינו שהתחרות בדרך.
בעבר יבואנים היו מעין גורם שלילי יש לשנות את המצב כך שפער המחירים בין ישראל לחו"ל יצטמצם.
תאריך:  01/10/2017   |   עודכן:  01/10/2017
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ניבא ונחיה
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
חביבי, אתה באיחור של 50 שנה?
אלטע קאקער  |  2/10/17 01:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
החינמון של אדלסון הפך לעיתון ככל העיתונים עם נטייה אידיאולוגית ימינה, אך איננו מחדש תוכן משמעותי ועדיין לא הצליח להיות כתב-עת משפיע הנותן את הטון בעולם התקשורת ובחצר הפוליטית; מעניין מה יהיה גורלו של החינמון אחרי שאדלסון ילך לעולמו - ואנו מאחלים לו אישית עד 120. האם יורשיו שאיש אינו יודע בוודאות מיהם, ימשיכו את קיום העיתון בנתיב החינמי, או שיחליטו להתמקד בעסקים יצרני הכנסה מכובדת ולא בתעשיית הפסדים
אפרים הלפרין
הם לא הצליחו להפיל את נתניהו בבחירות, אז התנפלו על אשתו, בנו, כלבת המשפחה, וגם כאשר בזאת כשלו, הוסיפו את אביה של רעייתו עליו השלום    ושוב עולה כוחו של נתניהו אז הם חוזרים עם אחיו יוני, שנפל באנטבה, ועם אביו בן ציון שנפטר לפני מספר שנים
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מתווך בין ההנהגה החדשה של חמאס למשטר הסורי להשגת פיוס לאחר נתק של שש שנים. מאחורי המהלך עומדת אירן אשר פועלת להחזיר את חמאס ל "ציר ההתנגדות"
בעז שפירא
המחשבה על העוול, על גודל הזוועה, על האכזריות, על העדר האנושיות, על ההשפלה ועל המצוקה והסבל (להם אין שיעור) שנגרמו למשפחות ובעיקר להורים, כל אלה אסור שייתנו לנו מנוח
גיא חסון
הרבה נכתב וסופר על המלחמה ההיא, מלחמה של גיבורים    לוחמי השריון מוצאים עצמם בין לילה ניצבים אל מול כוחות סוריים ומצריים שתוקפים את מדינת ישראל    השריון, שזוכה להערכה חסרת תקדים במלחמת ששת הימים, מוצא עצמו ניצב בחזית הלחימה אל מול נחילי האויב האכזריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il