X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי תפיסת עולמו של נתניהו חובתנו היחידה היא להמשיך לדבר עוד ועוד על הרצון בחידוש המו"מ לקראת השלום שכולנו שואפים להשיגו בכל מאודנו. ובינתיים? המסקנה הסופית ברורה: לא יתקיים כל מו"מ תכליתי, לא ייחתם הסכם שלום, ירושלים לא תחולק, ההתנחלויות לא יפונו, וכמובן - לא תמומש כל תביעה ל"זכות שיבה"
▪  ▪  ▪
נתניהו. איש של מילים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אדם של מילים. הרבה מילים. מילים כתובות, מלים מדוברות, מילים המופרחות לאוויר העולם בכישרון רטורי לא מבוטל. אבל כל מי שקורא בעיון את המלים הנובעות מבית היוצר התעשייתי של נתניהו, צפוי להפתעה רבה. מתוך ניתוח יסודי של ים המלים עולה בבירור, כי למרות ההצהרות על הרצון העז ב"שלום" כוונת נתניהו האמתית איננה להגיע להסדר של קבע עם נציגי הרשות הפלשתינית, אלא רק "לבדוק" אם ניתן להגיע להסכם.
ואלה המלים המכובסות שכתב ראש הממשלה באיגרת לציבור הישראלי שפורסמה לא מכבר באתר ראש הממשלה המדווח בנאמנות על כל מלה היוצאת מפיו, אם בישיבות ממשלה אם בכל מקום אחר. לפעמים זה בגלל מנהרות החמאס מרצועת עזה, לעתים בטענה שבעקבות הכאילו-השלמה בין הפתח לחמאס ברור שאי-אפשר לנהל מו"מ עם ארגון טרור. תירוצים לא חסרים.
וכה כתב אשף המלים נתניהו: "אני מאמין שחשוב שמדינת ישראל תיכנס לתהליך מדיני שיימשך לפחות תשעה חודשים במטרה לבדוק האם ניתן להגיע בזמן זה להסכם עם הפלשתינים. בתשעת החודשים הקרובים נבחן אם יש מולנו גורם פלשתיני הרוצה כמונו בסיום אמתי של הסכסוך". תשעה חודשים חלפו ואינם, אך תמיד נמצאה תואנה כלשהי שלא לקפוץ למים של חידוש המו"מ.
נתניהו אדם רציני ועקבי והוא מאמין במלים שלו. זו האמת וכך הוא פירט אותה בהודעה הרשמית מטעמו. "לבדוק", "לבחון". אלה המלים הפורמליות. אך מבין השיטין של המלים האלה צצה עובדה מביכה משהו. נתניהו מבטיח בכתובים כי "אם נצליח להשיג הסדר שלום כזה אביא אותו למשאל עם".
"הסדר שלום כזה?" - על איזה "כזה" הוא מדבר?. מנין צץ פתאום ה"שלום" הזה שקשה מאוד להאמין שניתן להגיע אליו במסגרת הזמן המוגבלת שהציב לו ראש הממשלה. לנתניהו פתרונים.
במשאל עם, אם אכן יתקיים על-פי חוק יסוד חדש שיחוקק בכנסת, לא תוצג שאלה על "הסכם שלום", מדוע לא? כיוון שסוגיית הליבה של הסכסוך הישראלי-פלשתיני - התביעה הפלשתינית למימוש "זכות השיבה" - לעולם לא תוכל להיות מקובלת על ישראל. שהרי אין מחלוקת על כך שאם יחזרו לתחומי הקו הירוק כל הפליטים שנעקרו מבתיהם ב-1948 ועודם חיים כיום, כולל יורשיהם, צאצאיהם ובני צאצאיהם - מדינת ישראל תחדל להתקיים.
מה אם כך הסיבה שנתניהו מדבר מעת לעת על מהלך של חידוש המו"מ? כיוון שראש הממשלה הוא אדם רציונאלי ופוליטיקאי מנוסה, יש כנראה סיבה אחרת לדיבורים על תחיית המתים התקשורתית של המו"מ. מה בדיוק הסיבה הנסתרת הזו - את זאת אולי נלמד לדעת בעתיד. כרגע אפשר רק להעריך במידה רבה של סבירות, כי במקרה הנדון אין אנו עוסקים בחידוש המו"מ אלא במשחק פוקר פלשתיני-ישראלי מול יריב רב עוצמה - ארה"ב. וההימור במשחק הזה פשוט. בסופו של מסע "בדיקה" ואחרי שהנשיא טראמפ ילמד את רזי הרזים של הסכסוך, מי יהיה זה שעליו תטיל ארה"ב את אשמת הכישלון, עלינו או עליהם. מסיבה זו קל מאוד יהיה להגיע אל המסקנה הסופית: לא יתקיים כל מו"מ תכליתי, לא ייחתם הסכם שלום, ירושלים לא תחולק, התנחלויות לא יפונו, וכמובן לא תמומש כל תביעה ל"זכות שיבה".
בקיצור ולעניין אפשר לומר: על-פי תפיסת עולמו של נתניהו חובתנו היחידה היא להמשיך ולדבר, עוד ועוד. מוכרחים להמשיך לדבר על הרצון בחידוש המו"מ ועל כך שאסור להפסיק לנגן את נעימת השלום. ועד אז? או שהפריץ ימות או שהשור ימות, ובינתיים אנו מרוויחים זמן ואפשר להמשיך ולטייל במרחבי הגלובוס ולדבר על השלום שכולנו שואפים להשיגו בכל מאודנו.

תאריך:  08/11/2017   |   עודכן:  08/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסור להפסיק לנגן את נעימת השלום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יפה עושה נתניהו בנתונים הקיימי
ב_שמואל  |  8/11/17 15:02
2
הבעיה איננה הנעימה אלא המילים ל"ת
רפי לאופרט  |  8/11/17 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מתנגדת להפעלת מעבר רפיח על-פי הסכם המעברים משנת 2005 שמאפשר לישראל לפקח במצלמות מרחוק על תנועת הנוסעים במעבר. למרות מגרעות הסכם הפיוס, פתיחת מעבר רפיח על-פי הסכם המעברים עשויה לסייע לישראל ולרש"פ לצמצם את פעילות הטרור ברצועה
יוני בן-מנחם
בתנועת חמאס מאשימים את יו"ר הרש"פ בנקיטת סחבת בנושא הפיוס ובהחרפת המצב ההומניטרי ברצועה. בחמאס נשמעים קולות לחדש את טרור הבודדים בגדה כדי להבאיש את ריחו של עבאס בעיני ישראל ולהביא להחלפתו
מתי דוד
"האביב הערבי", המרד בסוריה והג'יהאד של "המדינה האיסלאמית", האיצו את תהליך הדעיכה של הקהילות הנוצריות במדינות ערב    גברו הרדיפות האישיות והפגיעות בכנסיות נוצריות, במנזרים, בבתי עברות ובבתי ספר
אליקים העצני
אולי שמתם לב, שבמתקפה הפלשתינית על הצהרת בלפור אין זכר ל"כיבוש"    הם אינם כועסים על בלפור בגלל יצהר וקרית ארבע, הפשע שלו מתחיל בתל אביב ומקיף את הארץ כולה, עד הגרגיר האחרון
יוני בן-מנחם
הדרך לפיוס מלא עמוסה בעיכובים וחתחתים, ברחוב הפלשתיני לא מרגישים בפיוס, הסנקציות שהוטלו על רצועת עזה לא בוטלו והתחושה היא כי הפיוס קיים בדיווחי אמצעי התקשורת בלבד. לוח הזמנים מתקדם בינתיים כפי שסוכם מכיוון שהדבר תואם את התוכנית של חמאס להקים את המודל השלטוני של יחיזבאללה בלבנון גם ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il