X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא רק ויכוח רעיוני או פוליטי אלא שההכרזה של טראמפ בנויה על טקטיקה זמנית ולטווח קצר מאוד
▪  ▪  ▪
הצהרת טראמפ [צילום: אלכס ברנדון/AP]

מעבר לכל הויכוחים הרעיוניים והפוליטיים, על הכרזתו של נשיא ארה"ב על ירושלים - כבירת מדינת ישראל, והעברת השגרירות האמריקנית לעיר, הרי שישנה עוד נקודה שממשלת הימין, בגיבויו של לווינה אבי גבאי - יו"ר מפלגת העבודה, שכחה. הנקודה הזו איננה כלל רעיונית אלא מאוד אופרטיבית עם מבט קצר לעתיד. מבט קצר שגם מתנגדי ההכרזה לא שמים עליו דגש. הנקודה הזו עלולה להתפוצץ כבר בקדנציה הקרובה של הנשיא האמריקני ולהותיר את ישראל - בהנהגת הימין הישראלי, "ללא מכנסים" פוליטיות ודיפלומטיות.
מצבו העגום של הנשיא האמריקני בארה"ב ובעולם
טראמפ איננו מתעסק רק בענייני ישראל והמזה"ת אלא גם בענייני ארה"ב והעולם כולו. שם דווקא לא מוחאים לו כפיים. לא במקרה רוסיה התחזקה פוליטית מאז עליית טראמפ לשלטון בארה"ב - ולא רק משום שהאחרון חפץ לחיות עימה בשלום עולמי. טראמפ מעורר עצבים אצל האירופים, במזרח הרחוק ובתוך ארה"ב שלו. הוא נתפס כנשיא מבולבל שגם האמריקנים אינם נותנים לו את הכוח לשלוט עליהם באמת, וכך גם העולם מעריך אותו פחות. הצפון קוריאנים הרימו ראש, הרוסים זכו בגזרת סוריה - עירק, הסינים משתלטים מסחרית, האירנים חזרו לקו המרוץ הגרעיני ובאירופה כבר לא עורכים חשבון לארה"ב - במיוחד בריטניה, גרמניה וצרפת. על כך שהרפובליקנים לא יתמכו בטראמפ לקדנציה שנייה זה ברור, אבל לא מעט רפובליקנים ודמוקרטים גם יחד סבורים כי האיש הזה לא יסיים אפילו את הקדנציה הנוכחית שלו, כנשיא ארה"ב. בשוק המניות היו קוראים למניה של טראמפ בשם "למוכרים בלבד", ועל המניה הזו מהמרת לא רק ממשלת נתניהו אלא גם יו"רי מפלגות העבודה ו"יש עתיד".
קנה קש רצוץ
מסתבר שהליכוד ולוויניו לא עלו על רכב חדיש ובטוח שיסיע אותם ליעדם הנחוץ אלא שזהו רק טראמפ לנקודה מוגבלת בזמן ובקמ"ש. אילו נשיאים כריגן, פורד, קרטר, קלינטון ובוש היו מצהירים את מה שהצהיר טראמפ, אזי, היה לישראל על מה לחגוג. הנשיאים הללו לא רק שהיו משענת בטוחה בימי כהונתם - בארה"ב ובעולם כולו, אלא שגם בפרישתם הם נותרו בעלי כוח השפעה. אבל לא כך עם טראמפ. ביום שטראמפ יחזור לעסקיו המשגשגים ולחיק משפחתו האוהבת הרי שמי שיבוא אחריו יצטרך להתנער מכל מה שטראמפ חידש - כדי שארה"ב תחזור למרומי הטבלה הפוליטית והעוצמתית בעולם. אחד מהדברים הראשונים שיעשה כל נשיא שיבוא במקום טראמפ - וגם אם יהיה זה הרפובליקני הימני ביותר, הוא לבטל את החד-צדדיות לטובת ישראל מול הפלשתינים ולהחזיר את מדינות המזה"ת לכיס האמריקני, מהכיס הרוסי. והדבר הראשון שאותו נשיא יעשה בעניין הזה יהיה להורות לשגרירות ארה"ב בירושלים להזמין הובלה דחופה בחזרה לת"א, או אולי לרמת גן הסמוכה. אבל כדי לחזק את הצעד הפרו ערבי והפרו פלשתיני הרי שאותו נשיא יצטרך גם להחזיר את הקפאת ההתנחלויות, את הבקשה למדינה פלשתינית, את ההוראה לחדש את פרוק ההתנחלויות - כבימי שרון העליזים, ולרסק את ישראל פוליטית. כך לא רק הערבים יירגעו אלא גם האירנים, הסינים ואפילו האירופים.
זה בדיוק כמו שיהודי יתפוס טראמפ מירושלים לעפולה אבל ירד ב"קסבה" של רמאללה ויחכה לטראמפ הבא...

תאריך:  10/12/2017   |   עודכן:  10/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה רק טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פעם בקורס ניווט הגעתי לקצה השב
ב_שמואל  |  11/12/17 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
עומר כרמון
באזור הסחר החדש בין האיחוד האירופי ליפן חברות כלכלות האחראיות ל-30 אחוזים מהתוצר העולמי    האיחוד האירופי יפתח את שווקיו בפני תעשיית הרכב היפנית ויפן תסיר חסמים על ייבוא מוצרי חקלאות    יפן תאפשר לחברות אירופיות להתמודד במכרזים
עומר כרמון
דינה פאוול הייתה הלא יהודיה היחידה בצוות הממשל האמריקני שניסה לקדם את תהליך השלום    רק בראשית השבוע אמר עליה חתנו של הנשיא: "יש לנו צוות שבו שלושה יהודים אורתודוכסים (ג'ייסון גרינבלט, דייויד פרידמן וג'ארד קושניר) ומצריה קופטית אחת. היא מדברת ערבית ומאוד עוזרת לנו"
זוהר בן-אשר
מבחינתה של מדינת ישראל לא צריך נשיא אמריקני כדי שירושלים תהייה בירת ישראל. גם כאשר הקונגרס האמריקני הכיר בירושלים כבירת ישראל ב-1995 זה לא שינה את המציאות. לעומת זה, תו המחיר שיגיש טראמפ לממשלת ישראל עלול להיות גדול מיכולותיה של ממשלת ביבי לשלמו
עומר כרמון
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהצהיר כי בניגוד לקודמיו החליט לא להאריך בששה חודשים נוספים את הצו הדוחה את העברת שגרירות ארה"ב בישראל, חתם שוב על הצו, "בשל נימוקי ביטחון לאומי"    בכיר אמריקני: "העברת השגרירות עשויה לקחת שנים"
עומר כרמון
מטה ארגוני המקדש: "הכרת אומות העולם בשלטון ישראל בירושלים הוא צעד היסטורי גדול, שמקרב את בניין המקדש בהר-הבית. כיבוי האורות המוסלמים בהר-הבית לאחר הנאום, מסמל זאת בצורה סימבולית נכונה ביותר"    מזכ"ל אש"ף: "הקיצונים הם המנצחים היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il