|
1 |
|
|
איתן, אתה מבקש משר החינוך ומשרת התרבות שיסתייגו מתמיכתם בארגון , שהוציא רשימה שחורה של סופרים ומשוררים , בהם כלולה גם רונית מטלון, זו דרישה שאתה יכול לכתוב אותה רק על הקרח . אומנם שרת הצרבות הוציאה מנשר בו היא מהללת את הסופרת רונית מטלון, כי זה מה שכתבו לה , מבלי שהיא זכרה בכלל במי מדובר . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דרישה מיותרת |
|
|
|
|
|
האפליה הגזעית שהונהגה במערכת החינוך הייתה פרי הביאושים
של שלטון הסמול אלה אנשי הפסבדו תרבות המתפארים בקריאת צכוב אלה היו הגזענים המתועבים ששלטו במדינה ואתם יורשיהם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב .ל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קבע פגישה ברמת השרון ,הפרעאנק מבת ים הגיע לפגישה מוקדם החנה את הרכב כדי להמתין לפגישה צוך 2 דקות נגשו אחיו שני שוטרים פרעאנקים כמובן וביקשו מהפרעאנק לזוז מהמקום למה זה מפריע לתושבים בסביבה מיותר לציין שהתושבים משכט=ונת שיקום רמת השרון אשכנזים מהשואה אין להם אוכל הם שכחו לחגוג בר מצווה ואין להם איך לחמם את הבריכה בבית בחורף.
מדינה אשכנזית חילונית גזענית בוגדנית ואנטישמית המדינה היחידה ביקום עד היום שאדם שבגד במדינה בשעת חירום אודי אדיב לא רק שלא נתלה על עץ הוא מלמד את הילדים שלנו באוניברסיטה הפתוחה בקורס שחובה לקחת. אם רק היינו שואלים שאלות על חלאות המין האנושי מהגטאות כמו שמכנה אותם הסופר יוסף ברנר היינו מבינים איפה נפלנו ואיזה אסון הם מביאים עלינו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בבר |
|
|
2 |
|
|
חבל מאד שבתוכנית הלימודים של משרד החינוך שולב רק הסיפור "אח קטן: מתוך קובץ הסיפורים של רונית מטלון "זרים בבית".
אני ממליץ בחום על הנובלה "גלו את פניה" ועל הרומן "קול צעדינו". התלמידים הניגשים לבגרות בספרות עברית יקבלו מתנה יפה ממשרד החינוך, אם ייענו לבקשה זו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה.. |
|
|
|
|
|
היא לא הסכימה ללכת בתלם שהמפאיניקים קבעו ובמקום להיות תופרת או זבנית בשוק היא נעשתה קצינה בכירה בצה"ל ובניגוד להפניות ולציפיות של הסמול "הנאור: היא למדה באקדמיה והגיעה להיות שרת התרבות שלא כמו הגב' מטלון היא לא הצטרפה למקהלה של הסמול ויש לה דעה עצמאית משלה ואת זה קלינסקי הנאור קורא צכוב ידוע אינו מסוגל לסבול אינו מסוגל לעכל שמרוקאית יפה וחכמה תעלה ותתעלה מעליו אלף מונים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב .ל |
|
|
|
|
|
אני כשרת תרבות מעריצה את הסגנון , ההתנסחות, ״ התכנים והניתוחים המעמיקים״ של המגיב ב.ל ובאותה הזדמנות אני מודה לו על ״גבהי הלשו״ , שהוא ועמיתו מגיב וותיק מפגינים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אנ מירי רגב |
|
|
|
|
|
אני תת אלוף במילואים מרים רגב מעריצה את שגב לשונו של המגיב ב.ל . מי ייתן וכל ישראל יהיו ב.ל . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תת אלוף רגב |
|
|
3 |
|
|
איתן, בתקופת שלטון מפא"י היה קיטלוג אוטומטי של יוצאי עדות המזרח לבתי הספר התעשייתים , כשהמקסימום זה פחחות לבנים ותפירה לבנות.
היום כבר כמעט אין מקום לקיטלוג האוטומיטי. לכן מי שצריך לבקש סליחה זו התפיסה המפא"ינקית ששלטה במשרד החינוך.
כל זה אינו מפחית במאומה מהחשכה המקרתיסטית שהביאו לנו שר החינוך הנוכחי בהוציאו את הספר "גדר חיה" מתוכנית הלימודים ויחד עם שרת התרבות תמך ברשימה השחורה, בה כלולה רונית מטלון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה. |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
אפילו במערכת החרדית היום מקטלגים בנות מעדות המזרח לבתי ספר פחות יוקרתיים, ומנהיגי ש״ס ,המדברים על מהפכה ספרדית ,שולחים את ילדיהם לבתי ספר וישיבות אשכנזיות, כי יש להם את התג של יוקרתיות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ש״ס |
|
|
6 |
|
|
אזי איתן הקומוניסט והלהקה הקומוניסטית/שמאלנית חייבת לבקש סליחה מעם ישראל על הנזק הבלתי הפיך שגרמו למדינה בהזיותייהם האבדניות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
7 |
|
|
רונית מטלון עם כל בני השכבה הופנתה לבית הספר המקיף ביהוד, אחד מבתי הספר המצטיינים בארץ.
בית הספר הזה ברובו היה של תלמידים לא אשכנזים ולא מבוססים והתלמידים הללו התחלקו בין כל המגמות מהעיונית האליטיסטית ועד למסלולים המקצועיים.
התלמידים בכל המסלולים היו בני כל העדות מתושבי גני תקווה, יהוד, אור יהודה ואחרים.
רונית מטלון הופנתה למסלול שלא נראה לה ועל כן הלכה ללמוד בבית ספר תיכון אליטיסטי בפתח תקווה והתקבלה ללא שום קושי.
הדברים אינם מעידים על שום אפליה או מגמתיות אלא סתם על טעות או על טפשות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
הירונמוס מדבר על טעות טיפשית , שהיתה בהפניית רונית מטלון למסלול המקצועי בבבית הספר ביהוד. מהטעות הטיפשית הזו סבל דור שלם של בני עדות המזרח.
מבוקשה לעבור למסלול העיוני ביהוד לא נענה.
בתי ספר אליטיסטי בפתח תקווה ??????????????????.
היו בתקופתה שלושה בתי ספר תיכוניים עם מגמות עיוניות .
1) תיכון "ישורון" (ממלכתי דתי). 2) הגמנסייה "אחד העם". 3) בית הספר תיכון "ברנר" בשכונת עין דגנים.
אף לא אחד מהם הוא אלטיסטי. פשוט בשלושתם היתה מגמה עיונית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
להירונימוס. |
|
|
|
|
|
תלמידי בית הספר העממי בגני תקווה הופנו כולם למקיף ביהוד, רבים מהם למגמה העיונית, בלי שום קשר למוצא העדתי שרובו ככולו היה לא אשכנזי. מנהלת בית הספר בגני תקווה באותו זמן היתה שולמית מינס, מחנכת דגולה, בעצמה לא אשכנזיה והיא בחיים לא היתה מפלה מישהו על בסיס עדתי.
הן ברנר והן אחד העם היו תיכונים עיוניים (ולא בתי ספר מקיפים רבי מסלולים כמו ביהוד) שקיבלו אך ורק תלמידים למגמות בגרות עיונית או ספרותית, או ריאלית או ביולוגית.
עד אמצע שנות השבעים היו להם קריטריוני קבלה קשים ואליטיסטיים כולל מבחני כניסה. מי שלא התקבל הלך ללמוד בבית ספר עמל.
רונית מטלון לא התקבלה למגמה העיונית ביהוד וכן התקבלה בפתח תקווה (אני לא בטוח כרגע אם באחד העם או בברנר) כי כנראה היה להם יותר שכל מאשר לאלה שביהוד שלא הבחינו ביכולות האדירות שלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
בית הספר ביהוד התעקש שמטלון תהיה במסלול המקצועי .
בית הספר ביהוד קבע נחרצות , שמסלול עיוני יהיה כשלון עבור התלמידה מטלון.
בית הספר התיכון בפ"ת פתח את שעריו לילדה מטלון, שליוותה אותה ברכת מנהל בית הספר ביהוד, שככישלון ממתין לה בבחירה שהיא עושה ,,,,,,,,,,,,,,.
השאלה כמה ילדים נפלו בגלל הקביעות מי יופנה למגמה מקצועית ומי לא.
השאלה האם היו הרבה כמו רונית מטלון, שהתעקשו.
אי אפשר לברוח מהמסקנה , שרבים מהנופלים שהגיעו רק למסלולים המקצועיים היו בעיקר מעדות המזרח.
בית ספר מקיף יהוד , שהתברך במורים יועצים ובהנהלה מסודרת התעקש, שילדה אחת חייבת להיות בחינוך המקצועי. הילדה הזו ניצחה את המערכת כל הדרך לפרופסורה.
השאלה היא מה עלה בגורלם של ילדים רבים, שלא נלחמו נגד המערכת וגורלם נחרץ לאכלס את המגמות המקצועיות, שברובם היו ילדי עדות המזרח.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
להירונמוס |
|
|
|
|
|
אני בסך הכל הוספתי את העובדות הנוגעות לרונית מטלון, כל השאר כמובן ראוי לדיון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
בית הספר המקיף ביהוד היה מאד אליטיסטי .
המגמות העיוניות היו מיועדות רק לאלו , שהמערכת היתה בטוחה , שהם יספקו ציוני בגרות גבוהים במיוחד, כי האלטיסטיות של יהוד חתרה להיות בית הספר התיכון עם אחוז הגבוה ביותר של תלמידים שהצליחו בבגרות .
כל מי שנראה למערכת , שלא יספק את הסחורה של מצוינות בבחינות הבגרות הופנה לשפע המסלולים המקצועיים , ושם היה ריכוז גבוה של עדות המזרח וביניהם גם “המצריה״ הבת של ״המצרים״ מטלון רונית, שהחליטה לא לשתוק ולהילחם נגד המערכת הסלקטיבית. סלקציה שהפנתה בעיקר מזרחיים למסלולים המקצועיים .
אין הבדל בין בית ספר אחד העם בפתח תקווה, שלא קיבל כל תלמיד מבית הספר פיק״א או מנווה עוז , כי הוא היה עיוני, ובין המחסומים של המקיף ביהוד לתלמידים רבים, שרצו ללמוד במגמות העיוניות ונמנע מהם , כמו מרונית מטלון . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טעותו של הירונומו |
|
|
8 |
|
|
העובדה שאדם הוא בעל כישורים אומנותיים מסוימים, לא הופכת אותו לצודק בדעותיו הפוליטיות. ידועים אנשי רוח במערב (כמו הסופרים ארתור קסטלר, אנדרי ג'יד,ועוד רבים אחרים) שתמכו בשנות ה-50 של המאה הקודמת ברעיונות הקומוניסטים ובבריה"מ עד שהתפכחו. הסופר הצרפתי סלין היה אנטישמי ידוע. האם הם צדקו רק בגלל שהם היו אנשי רוח מוכשרים? רונית מטלון ז"ל היתה מהחבורה של קלינסקי, כלומר שמאל רדיקאלי ואנטי ישראלי. נכתב שהיא עודדה את בנותיה לעזוב את מדינת ישראל. האם אחת כזאת צריכה להיות סמל חינוכי לילדי ישראל? לדעתי-לא! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אביטל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הגברת מטלון כמו הרבה מבני עדות המזרח שנפגעו מהגזענות של הסמול הישראלי (שלטון מפאי)ומהר מאוד הבינו על איזה צד מרוחה החמאה וכך עשתה הגברת מטלון כשהתחברה לסמול הישראלי אחרת מי היה שומע עליה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב .ל |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
אלמלא קשרה קשרים רבי משמעות עם חובב הכתבניות המתחילות מנחם פרי היתה זוכה למספר קוראים כמו מספר המצביעים למרצ. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנחם שרי |
|
|
10 |
|
|
תיכון מקיף יהוד פגע לא רק ברונית מטלון . למקיף נאות היה מנהל מאד כריזמטי וריכוזי . לתיכון מקיף יהוד היה חשוב למלא את המסלולים המקצועיים. בני עדות המזרח , בני משפחות של עולים חדשים היו מאגר נוח לאכלוס המגמות המקצועיות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מקיף יהוד |
|
|
11 |
|
|
בפתח תקווה היה בית ספר עמל , שריכז את הילדים משעריה, מחנה יהודה , מעברת עמישב ועוד ילדים שדבקה בהם החותמת המזרחית .
לתיכון אחד העם הגיעו האשכנזים בעיקר .מבית הספר פיק״א.
לתיכון ברנר הגיעו האשכנזים בעיקר מבית הספר הס .
והמזרחיים הגיעו לרשת עמל . גם לישורון הדתי הגיעו בעיקר ילדים אשכנזים מנצח ישראל .
ולמרות הקיפוח הגלוי ילדה אחת בתמיכת הוריה מגני תקווה הצליחה להתגבר על המערכת של המקיף ביהוד ולעבור לתיכון בפתח תקווה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למען הדיוק |
|
|
|
|
|
תלמידי אחד העם התנקזו מבתי הספר בקריית מטלון, רמת ורבר, נווה עוז, פיק"א, כפר גנים, יד לבנים, קרול וסלומון. מי שלא התקבל לשם עקב השגים לא מספיקים ובכל זאת רצה ללמוד בעיוני התקבל בסמינר שיין בלי שום בעיה.
לטעון שכל אלה היו אשכנזים זה סתם שקר מטופש |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
12 |
|
|
הסופר יוסף חיים ברנר – (מגדולי המשפיעים על דעת הקהל בישוב היהודי המתחדש בארץ)
1. ( שואה משמיים עמ` 79) "אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה… מעולם לא היינו אומה יוצרת, תמיד חייו חיי צוענים וכלבים. מה אתם רוצים מהאנטישמים? מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו? את חזון השנאה והבוז לישראל! היהודים הם צוענים, זוהמה, רפש וניוול, ביצה סרוחה, לא אדם, כלבים פצועים".
2. (כנ"ל) "עמי אירופה למרות שחנקו אותנו ללא רחם כמו שחונקים דבר נתעב, ראויים הם לכבוד. איננו בני אדם כלל. הנה. רוק הפה. כל אוצר רוחנו יתוש מת. האם לא יציפו עכשיו את רחובותינו פרצופים ידועים מכל הגטאות, חלאת המין האנושי?"
3. "הן עם של יהודים אין בעולם. הן הגלות, סוף-סוף, יכול יכלה לנו. אין כבר עם. יש בהולים מטומטמים ומפולגי תורה בליטא, טיפשים ופראים בפולניה, הדיוטים ונבזים בגליציה, נרקבים ומעלי באשה בהונגריה ורומניה, גסים וכהים באנגליה ובאמריקה, שנוררים ומזוהמים בפלשתינה, צבועים - אנוסים ודשנים - כרסנים בגרמניה ובפרנציה ובאיטליה, וכולם, כולם ספחת הם לעצמם ולעם אשר בתוכם הם יושבים, אבל לא עם. (פנקס קטן) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תקראו ותקיאו |
|
|
|
|
|
אילו באמת היית קורא את ברנר היית מלחך את עפר רגליו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
13 |
|
|
ילדי גני תקווה שהגיעו יחד עם רונית מטלון לבית הספר המקיף ביהוד לא הופנו לכיתות העיוניות . בשנתון של מטלון הם היו קבוצה קטנה שהופנתה רק למגמות המקצועיות.
מנהל בית הספר, למרות היותו נושא את התואר ד"ר במדעי החינוך, הוא נהג בשרירות לב , בהפנותו את ילדי גני תקווה הישר למגמות המקצועיות.
כשם שבבתי ספר תיכוניים עיוניים ברחבי הארץ לא פעם הפעילו מחסומי בחינות לקבלת תלמידים, כך אותם מחסומים הפעיל ד"ר יו'זי משולם לגבי המגמות העיוניות במקיף יהוד, וזאת כמי שהיה חשוב לו ,שהמגמות העיוניות תהיינה בטופ של תוצאות מבחני הבגרות הארציים.
כך "קבר" יוז'י משולם תלמידים רבים במגמות מקצועיות, כשהיה נראה לו, שהם לא יסייעו לו שיהוד יהיה בית ספר מס' 1 בהצלחה במחני הבגרות.
הילדה רונית מטלון בסיוע אם מסורה אמרה לא גדול לד"ר יוז'י משולם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד"ר יוזי משולם |
|
|
|
|
|
הדוקטור יוסף משולם הנהיג בית ספר אליטיסטי מצד אחד ומקום מפלט למזרחיים מצד שני . כניסה למגמות העיוניות חייבה להתגבר על מחסומים רבים, כי לדיקטטור דוקטור משולם היה חשוב , שתלמידיו יהיו הראשונים בסולם המצטיינים בבחינות הבגרות, לכן הכין רזרבה גדולה של מסלולים מקצועיים , ובשריר ותקבע מי לתפירה, מי עוזרת ללבורנט,( רונית מטלון) , מי לפחות ומי למכונאות רכב . רק אחרי תקופת משולם, המסלולים המקצועיים זכו למעמד יוקרתי .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסף משולם |
|
|
|
|
|
הימים האפלים במקיף יהוד היו במיוחד לילדי גני תקווה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
hיהוד |
|
|
|
|
|
אלה לא היו ימים אלה שנים ארוכות של שלטון סמול גזעני ובזוי שאת שרידיו המנוונים אנו רואים במוצ"ש ברוטשילד |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב .ל |
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
כותב ברל כצנלסון:"היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף שכזה? שכלי ונפשי?...שכל מה שעושה אויב עמם ממלא את ליבם רגש הערצה והתמכרות? וכאן בא"י ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו...אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מיני רנגטים ודגנרטים,
כל עוד אפשר שיבוא ילד לא"י ויטריפו עליו את דעתו - עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאליסטית בנאצים הפלשתינאים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח - אל ידע מצפונינו שקט".
('אל מול פני המערכה').
רונית מטלון היא הילדה שהשמאל הסוציאליסטי הטריף עליה, אידאולוגית, את דעתה! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
|
|
|
אני ממליץ למגיבה לקרוא את כתבי ברל כצלנסון , מבלי שהיא תשלב בציטוטים מילים משלה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיבה הטברינית |
|
|
16 |
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
18 |
|
|
היה הגיון חינוכי במבנה של בתי ספר מקיפים , אך היתה דיקטטורה חינוכית בלתי נסלחת בימיו של ד״ר משולם. בימיה של רונית מטלון משום מה כל ילדי גני תקווה הופנו למגמות המקצועיות . מאוויו של תלמיד לא באו בחשבון בשיח בין המנהל ( הד״ר) , שיודע מה טוב לתלמיד, והתלמיד חייב לקבל בצייתנות ובהכנעה את הדיקטט של הדוקטור המנהל, שהיה סלקטיבי באופן קיצוני באפשרות הכניסה למגמות העיוניות והיה נדיב כלפי המגמות המקצועיות .
יצר התחרות הנחה את דוקטור משולם . הוא היהי חייב שתלמידיו ישיגו את המקום הראשון בציוני הבגרות. הטרגדיה שהרבה בתי ספר מקיפים בארץ הלכו בדרכו של דוקטור משולם וכך קרה,גם אם זה נראה הוצאת שד מהבקבוק קיפוח לא צודק ולא מוסרי בעיקר של בני עדות המזרח , שהופנו לרוב אוטומטית למגמות המקצועיות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כישלון חינוכי |
|