X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אינו מזיז, ממצא נדיר, אחרי מאה שנה והוקרה שבוע טוב
▪  ▪  ▪
עיר דוד, ירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אדיש
מודיע בהכנעה, למרות שהייתי ספורטאי, ואני חובב ספורט - לא ראיתי מעולם משחק כדורגל, למרות שבילדותי גרתי ליד מגרש של קבוצה בליגה הלאומית ("הקופסה" בנתניה עליה השלום). יתר על כן, איני מרגיש שום חֶסר. לכן, למרות כל הרעש ושפע הצפצופים, המונדיאל, אינו מזיז לי.
"לגאלת ציון"
מטבע יהודי מהשנה הרביעית למרד הגדול התגלה במסגרת "החוויה הארכיאולוגית" המוצעת לציבור בפרויקט סינון העפר בגן הלאומי עמק צורים מבית עיר דוד. על המטבע, שהוטבע בשנת 69 לספירה, ערב חורבן המקדש השני, נכתב בכתב עברי קדום: "לגאלת ציון", ומתחת לכיתוב מופיע גביע. בצדו השני נטבעו ארבעת המינים, ומעליהם "'שנה ארבע" - המסמלת את השנה הרביעית למרד היהודים ברומאים. מעט לאחר שנה זו, בשנת 70 לספירה, הוכרע המאבק עם חורבן המקדש.
"לאורך כל תקופת המרד, הטביעו היהודים מטבעות, אולם בשנה הרביעית מתוך חמש שנות המרד, ניתן לראות כי במקום הכתובת, 'חירות ציון', מופיעה על המטבעות הכתובת, 'לגאלת ציון'. ההבדל בין חרות לגאולה מבטא את השינוי בתודעה ובמציאות באותם הימים" - מסביר הארכיאולוג אלי שוקרון. לדבריו, "מטבעות, שהוטבעו בשנה השנייה ובשנה השלישית למרד, ניתן למצוא בשפע, אולם מטבעות מהשנה הרביעית - הן ממצא נדיר יותר".
המטבע נחשף ערב ימי בין המצרים בעפר, שהוצא מתעלת הניקוז בגן הלאומי עיר דוד, שעברה מתחת לרחוב הראשי של ירושלים בסוף תקופת הבית השני. לפי כתבי יוסף בן מתתיהו ולפי הממצאים הארכיאולוגיים, בתעלה זו הסתתרו אחרוני המורדים היהודיים מפני הרומאים. "ייתכן שהמטבע הזה היה מונח בכיסו של אחד מתושבי ירושלים שהסתתרו מפני הרומאים במחילות שמתחת לרחובות העיר", אומר שוקרון, "ואולי הוא התגלגל אל תעלת הניקוז בזמן שאדם שאחז בו, צעד ברחובות ירושלים לפני כאלפיים שנה".
מלך הקרב
למרות שמאז תום מלחמת העולם השנייה צומחים חדשים לבקרים מספידים לטנק, אין הרכב הקרבי המשוריין (רק"ם) מוותר על מקומו כמלך הקרב היבשתי.
לקחי המלחמות במזרח התיכון ובאפגניסטן שיפרו מאוד את הטנק ואת הרק"ם.
ראשית, כמובן, בתחום השרידות. פותחו תאי לחימה, שמאפשרים לצוות לפעול ולשרוד בסביבה עתירת מיקוש ומטענים. זה נעשה, בעיקר, על-ידי עיצוב מחדש של התא, כדי שיוכל לספוג את הלם הפיצוץ, ולהגן על שלום הלוחמים. מצד שני הוגדל מאוד משקל הרק"ם, והדבר חייב מינוע, תמסורת ומזקו"ם (מערכת זחלים, קפיצים ומרכובים) משופרים.
מגמה אחרת הנה פיתוח רק"ם אוטונומי, שיפעל ללא לוחמים על סיפונו, אלא באמצעות מערכות לשליטה מרחוק. כיוון שאינו נושא לוחמים, יוכלו מפתחי הרק"ם להפחית משמעותית את מיגון הרכב. אפשרות אחרת הנה רובוט ישלוט בטנק האוטונומי. לפיכך, צריכה להיות לו מערכת להנעה, חיישנים, מערכות ניווט, מערכות שליטה, מערכות תקשורת ומערכות נשק. הפיתוח המתקדם של כלי-טיס, של כלי-שיט ושל רכב חללי, הנהוגים מרחוק, משפיע מאוד על פיתוח רכב ועל פיתוח רק"ם אוטונומים. אלה משמשים ללחימה, לסיור, לתצפית, לתובלה, לפינוי נפגעים, לסילוק פצצות, לפריצת דרכים באזורים ממוקשים ומוכי אב"כ, לכיבוי-אש, לחילוץ נפגעים ולשיטור, והם אופניים, זחליליים וגם בעלי רגליים. האמריקנים הפעילו בעירק אלפי רובוטים לסילוק פצצות, אך גם ציידו רובוטים בצריחי מקלעים ומקלעי-רימונים.
כמאה שנה לאחר הופעתו הראשונה בקרב יבשה, הטנק משנה צורה, כדי להתאים את עצמו לאיומים, המתפתחים בקרב היבשה. בעזרת חשיבה נכונה ופיתוחים טכנולוגיים, הוא יישאר מלך הקרב - ובעיקר, בקרב המשולב.
הוקרה לטלפניות
קראו להן, 'נערות הֶלוֹ', והן היו טלפניות בחיל הקשר האמריקני במלחמת העולם הראשונה - ובעיקר, בחזית צרפת. כעת מנסים חברים בקונגרס להוקיר את פעולתן באמצעות עיטורן במדליית הזהב של הקונגרס.
עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה רכש הצבא האמריקני ציוד טלפוניה מחברת AT&T, שסיפקה גם צוותים להפעילו בצרפת. אחר כך הכשירה החברה צוותים אמריקניים לתפעל את הציוד - ובעיקר, להקים קשר טלפוני עם המפקדות הצרפתיות בזירה. בתחילה הצליחו מפעילים אמריקניים ליצור קשר טלפוני מבצעי תוך דקה; וזה לא השביע את רצונו של גנרל ג'ון פרשינג, מפקד כוח המשלוח האמריקני (AEF), שדרש קשר מבצעי תוך עשר שניות בחזית. לפיכך, ביקש ממחלקת המלחמה לגייס לכוח המשלוח טלפניות. הן גויסו במודעות בעיתונות. מתוך 7,000 שנענו למודעות, גויסו 223 טלפניות, ששלטו בצרפתית, החל מסוף מארס 1918, והיו הנשים הראשונות ששירתו בצבא האמריקני - מחוץ לתפקידי רפואה.
הצבא האמריקני התלבט לגבי מעמדן. במארס 1918 קבע היועץ המשפטי של הצבא האמריקני, כי הנשים אינן חיילות, אלא עובדות שכירות של הצבא. מאז נאבקות הטלפניות על מעמדן ועל הוקרתן. בשנת 1979 הן קיבלו את מדליות הניצחון, אך רק 33 מהטלפניות זכו להגיע למעמד הזה. באותו המעמד גם קיבלו את תעודות שחרורן מהצבא - כלומר, הוכרו כחיילות.
כשלושים שנה נמשך מאבק הטלפניות (בידי צאצאיהן והיסטוריונים). כעת מציעים הסנאטורים ג'ון טֶסטר (דמוקרט ממונטנה) ודין הלר (רפובליקן מנוואדה) לעטרן במדליית הזהב של הקונגרס). אחרי שהנשיא אובמה עיטר בשנת 2009 את המתנדבות האמריקניות לחיל-האוויר (WASP) במלחמת העולם השנייה במדליית הזהב, נסללה כנראה הדרך להוקיר גם את הטלפניות ממלחמת העולם הראשונה.

תאריך:  07/07/2018   |   עודכן:  07/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ד"ש מהמרד הגדול
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תודות
אלי רון  |  8/07/18 08:58
2
אתה מבולבל
הירונימוס  |  9/07/18 15:34
 
- ובתור מה אתה קובע את זה? ל"ת
קורא מתעניין  |  9/07/18 17:04
 
- בתור מי שמתמצא בעניין ל"ת
הירונימוס  |  10/07/18 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
שמיר מעולם לא חטא בנהנתנות, בעשייה לביתו, באגו וברדיפת פרסומת. הצניעות היא שאפיינה את הקברניט הזה, איש השב ותעשה, למען מדינת ישראל וארץ ישראל. איש של מופת
ראובן לייב
ראש הממשלה ומנהיג הליכוד חתם עם הפולנים על כתב-כניעה מביש וטיהר אותם חלקית מאחריות בהשתתפות השמדתו של העם היהודי על אדמת פולים בתקופת השואה
עמי דור-און
בפועל קיימת דרך טובה ופשוטה להשיב מנה אחת אפיים למתקפת עפיפוני האש של החמאס והיא: להיעזר בכוחות הטבע וברוחות הנושבות ביום מן הים ליבשה
נסים ישעיהו
דומני שעל הרקע הזה אפשר להבין את המחדלים הבלתי נתפסים שנמנו בתחילת רשימה זו; המנהיגות אצלנו עושה או לא עושה, לא כל כך מתוך שיקול של טובת העם לטווח ארוך אלא משיקולי תדמית (אישית ומדינתית) בטווח המיידי
אפרים הלפרין
מישהו חכם אמר לי, שההתברברות של אנשים מתחילה כאשר הם מאמינים שכוח הכבידה הפסיק לפעול עליהם    ומה מצבך משה (בוגי) יעלון? כוח הכבידה פועל עליך? הפסיק לפעול?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il