X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל יש אופטימיות בכל הקשור לסיכומים בין הנשיא טראמפ לנשיא פוטין על הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה. הדברים שאמרו שני המנהיגים במסיבת העיתונאים המשותפת צריכים להדאיג את אירן שמתכננת להפוך את רמת הגולן לחזית נוספת נגד ישראל
▪  ▪  ▪
פגישת טראמפ-םוטין [צילום: אלכסנדר זמליינצ'נקו, AP]

עדיין לא ברור מה בדיוק סוכם בין הנשיא טראמפ לבין הנשיא פוטין לגבי הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה שמדאיגה מאוד את ישראל, אך בדרג המדיני בישראל יש אופטימיות ושביעות רצון מההצהרות של שני המנהיגים במסיבת העיתונאים המשותפת.
לכך יש להוסיף את הדברים שאמר הנשיא טראמפ בראיון לשון הניטי ששודר ברשת "פוקס" ב-16 ביולי: "במהלך הפגישה סיכמנו הרבה נושאים, הרבה סיכומים טובים מאוד לישראל, פוטין מאמין בישראל, הוא מעריץ אמיתי של ביבי, הוא עזר לו רבות, ימשיך לעשות זאת, וזה מצויין לכולנו".
הנשיא פוטין הדגיש בהצהרתו את הצורך לשמור על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974, מדובר באחד "הקווים האדומים" שקבעה ישראל לקראת השתלטותו של צבא סוריה על דרום המדינה והתפרסותו בגבול עם ישראל וזה בהחלט מקור לאופטימיות מכיוון שרוסיה הינה בעלת הבית האמיתית בסוריה.
נושא ביטחונה של ישראל היווה חלק חשוב בפגישה, באירן בוודאי מודאגים מהסיכומים בין שני המנהיגים אשר לא פירטו בדיוק מה סוכם בינהם בכל הקשור לסוריה, הם גם לא התייחסו בדבריהם לדרישה הישראלית להביא לסיום את הנוכחות הצבאית של אירן בסוריה.
סימני השאלה עדיין גדולים, ישראל בודאי תקבל עידכון מממשל טראמפ לגבי תוצאות הפגישה, עצם העובדה כי שני מנהיגי המעצמות, שאחת מהן שולטת באופן מעשי בסוריה, עוסקים בפגישתם בשמירה על ביטחון ישראל ומגלים הבנה לצרכיה הביטחוניים הינה חשובה.
לנשיא סוריה יש אינטרס גדול לשמור על היציבות בסוריה ולחזק את שלטונו של הנשיא בשאר אסד,הצבא הסורי ישלים בקרוב את השתלטותו על דרום המדינה, עדיין נותר כיס התנגדות גדול של המורדים באזור אדליב, אך המגמה של רוסיה היא להביא לסיום מהיר של מלחמת האזרחים ולהתחיל בשיקומה של סוריה וביסוס שלטונו של אסד, מתיחות והסלמה באזור הגבול עם ישראל ברמת הגולן פוגעת באינטרסים של רוסיה וסביר להניח שהנשיא פוטין רוצה למנוע זאת ולכן הוא מקבל את העמדה הישראלית בדבר יישום הסכם הפרדת הכוחות משנת 1974.
גם נושא הפליטים הסורים עלה בפגישת הפסגה,הנשיא פוטין הדגיש בדבריו את הצורך "לעזור למדינות השכנות בכל הקשור לנושא הפליטים, דבר שיפחית את הלחץ על מדינות אירופה", נראה כי נשיא רוסיה התכוון לטורקיה שמארחת בשטחה 3.5 מיליון פליטים סורים ולא לירדן או ללבנון.
האם הושגו הבנות בנושא הזה בין רוסיה לארה"ב? עדיין לא ברור. עוד משפט שאמר הנשיא טראמפ צריך להדאיג את ההנהגה האירנית, הנשיא אמריקני אמר: "סיכמנו עם רוסיה שלא נאפשר לאירן להפיק תועלת מהתבוסה של דאעש בסוריה", הוא לא פירט והנשיא פוטין התעלם מהדברים אך לא הכחישם.
קשה מאוד להאמין שבעקבות פגישת הפסגה ינטוש הנשיא הרוסי את בת בריתו אירן ויקבל את העמדה האמריקנית-ישראלית בנושא הסורי, עם זאת לרוסיה יש אינטרסים משלה, שקודמים לאינטרסים של אירן, ולכן לא מן הנמנע שהנשיא פוטין עשה "עסקה" כלשהי עם הנשיא טראמפ,אולי "עסקה" בקשר להסרת או הקלת הסנקציות על רוסיה בתמורה לויתורים בנושא הסורי.
הדברים יתבררו בהמשך, בסוף החודש אמור להתקיים בטהרן פסגה משולשת בהשתתפות הנשיא רוחאני, הנשיא פוטין והנשיא ארדואן שבוודאי תשפוך אור נוסף על הסיכומים בפגישת טראמפ-פוטין, בכל מקרה כפי שהדברים נראים כרגע אירן תתקשה מאוד לקדם את תוכניתה להפוך את רמת הגולן הסורי לחזית חדשה מול ישראל.
ההערכה בישראל היא כי נרקמות הבנות בין ארה"ב לסוריה בדבר הרחקת הנוכחות הצבאית האירנית מהגבול עם ישראל ברמת הגולן במקביל להסגת הכוחות האמריקנים מסוריה.
עם זאת בירושלים מודאגים מהאפשרות שארה"ב תסיג את כל כוחותיה מסוריה, דבר שעלול להתפרש כאקט של חולשה ועזיבתה של ארה"ב את המזרח התיכון.

תאריך:  17/07/2018   |   עודכן:  17/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשורה טובה לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סתם שאלה
אלטע קאקער  |  17/07/18 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עמי דור-און
אירן זוחלת לעבר גבול ישראל והסיבה לכך צריכה להיות ברורה: התגרות שמטרתה לגרור את צה"ל למלחמה, להצטרף לפעילות החמאס ולהצית אש גם ביישובי הצפון
עומר כרמון
רוסיה דרשה מאירן לשלוח נציג בכיר למוסקבה בעת ששהה בעיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו    התקיים מו"מ עקיף בין ירושלים לטהרן כדי למצוא פתרון לשאלת הנוכחות האירנית בסוריה    אירן נכנעה לכמה מהדרישות האמריקניות וביקשה מפוטין להעביר ביום שני לטראמפ את נכונותה להגיע להסכם בנושא הגרעין
עומר כרמון
שר הנפט האירני תוקף את השמרנים שמנעו ממנו לחתום על עסקת נפט בימי אובמה ▪ הפרלמנט הודיע על הקמת ועדת חרום ▪ שרי ממשלה במסע במדינות באסיה: "העולם לא יסתדר בלי הנפט שלנו"
רונן א' כהן
הדבר המעניין ביותר במקרה הזה הוא לראות את הדיון הפנימי באירן עצמה לשאלת הנושא הגרעיני וכיצד יש להתמודד מול ארה"ב    הוויכוח הפנימי הזה כבר צבר קילומטרז' בעבר, אך בלחץ השמרנים הודחק הצידה כדי לייצר חזית תודעתית אחת של אירן מול ארה"ב
בצלאל לביא
רק לפני חודשים ספורים היו טראמפ וקים מאיימים ומחרפים במלים בוטות איש את רעהו    איש הטילים הקטן, כינה אותו טראמפ, זקן סנילי, הגיב קים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il