X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם כעסתם על הפקידים בדואר השכונתי על כך שהחבילה שהזמנתם באתר הקניות המועדף עליכם עדיין לא הגיעה – יהודה קונפורטס מציע שתבקשו סליחה ומסביר מה הוא המקור האמיתי לבעיה בעיכוב החבילות, כפי שעלתה בדוח מבקר המדינה האחרון
▪  ▪  ▪
הדואר בא היום.. [צילום: משה שי/פלאש 90]
6 מיליארד שקל
"יש עוד ליקויים שהמבקר מצא בנושא זה שכולם מובילים למסקנה העצובה: מדינת ישראל, שממוקמת בין 15 המדינות המובילות בעולם מבחינת כמות הקניות בחו"ל, אינה ערוכה לתת מענה לוגיסטי ורגולטורי לגידול ההולך ומתעצם של הקניות אונליין, שנאמדות בכ-6 מיליארד שקל ב-2016. לא בגלל שמדינת ישראל לא יכולה לטפל, היא פשוט לא מתאמצת ליישם טכנולוגיה וכלים שעומדים לרשותה, כדי להוריד את יוקר המחיה בארץ ולהגביר התייעלות, שאינה פוגעת באף אחד, להפך".

דוח מבקר המדינה שפורסם השבוע (יום ב', 22.10.18) כלל פרק שעוסק באחת הבעיות היותר כאובות של הכלכלה בישראל: החסמים הביורוקרטים והטכנולוגים שמעכבים תחרות חופשית ובעיקר הולכים נגד הזרם ויוצרים עיוותים מעצבנים. הכוונה היא לחבילות שמכילות את המוצרים שאנו מזמינים אונליין, שכל ישראלי מזמין, 36 פעמים בשנה, על-פי נתוני המבקר.
עד עכשיו נהנינו להפנות אצבע מאשימה כלפי דואר ישראל וזה אפילו הפך לפולקלור. אתמול חשף המבקר שהסיבה לעיכובים היא לא רק אצלם, אלא היא טכנולוגית. מסתבר, על-פי הדוח, שכנראה בגלל חילוקי דעות עם העובדים, שלוחת המכס בבית המיון החדש של הדואר במודיעין אינה מתפקדת ומרבית העובדים עדיין ממשיכים לעבוד בתל אביב. למה? ככה.
נשלחים במשאיות לבית המיון הישן בתל אביב
מאחר שחלק מהמוצרים שיש בתוך המשלוחים המגיעים מהאתרים הפופולריים צריכים לעבור בדיקות שונות כגון רישיון יבוא, מיסים שונים, הם נשלחים במשאיות לבית המיון הישן בתל אביב, שם הם עוברים את כל הבדיקות, ואחר כך הם מוחזרים במשאיות למודיעין ומשם ממשיכים הלאה, או לחלופין נשלחים מתל אביב. זאת, בשעה שבבית המיון יש מערכת מחשוב חדשה וחכמה ביותר שיודעת לסרוק את המוצרים, לבצע את כל התהליכים הרגולטורים הנדרשים ולשחרר את החבילות בפרק זמן קצר.
אבל זה לא קורה. ואתם? אלו שקניתם את המוצרים במחיר הכי זול שיכול להיות, ניצחתם את התחרות אבל הפסדתם בקרב על התייעלות, על שימוש נכון בטכנולוגיה כדי להוריד חסמי ייבוא, להגביר תחרות ובכלל לעשות לנו את החיים קלים יותר.
ועובדי הדואר? הם משיבים לכם כי הם לא יודעים מה קרה לחבילה והם לא משקרים. כי פשוט אין להם נתונים. איש לא דואג לעדכן אותם. אז בפעם הבאה שאתם פוגשים בהם בקשו מהם סליחה אם כעסתם עליהם.
ואם זה לא מספיק, הנה משהו ששר האוצר משה כחלון, כדאי שיקרא: מאחר שמרבית החבילות (99% אחוז על-פי המבקר) מגיעות דרך שירות הדואר שלנו, יש סיכוי סביר שחלק מהן מצליחות להסתנן ישירות ללקוחות מבלי שיחייבו אותן במס. הסיבה, לא תאמינו, גם היא בגלל מחשבים - איזו בושה.
מסתבר שהמכס מקבל מידע על חבילות שמגיעות לארץ רק דרך חבילות השילוח ושם הוא יוכל לתפקד ואילו על יתר החבילות אין מידע. המבקר מסביר זאת בלשונו היבשה ואומר בדוח כי "מערכת המחשב המרכזית "שער עולמי" של רשות המיסים, שעלתה בקול תרועה וששון בינואר השנה, אמורה לתת מענה גם ליבוא האישי, בין היתר באמצעות אתרי אונליין, לא מתפקדת במלואה, וכרגע היא מטפלת ביבוא המסחרי בלבד".
ישראל אינה ערוכה לתת מענה לוגיסטי ורגולטורי לגידול בקניות אונליין
יש עוד ליקויים שהמבקר מצא בנושא זה שכולם מובילים למסקנה העצובה: מדינת ישראל, שממוקמת בין 15 המדינות המובילות בעולם מבחינת כמות הקניות בחו"ל, אינה ערוכה לתת מענה לוגיסטי ורגולטורי לגידול ההולך ומתעצם של הקניות אונליין, שנאמדות בכ-6 מיליארד שקל ב-2016. לא בגלל שמדינת ישראל לא יכולה לטפל, היא פשוט לא מתאמצת ליישם טכנולוגיה וכלים שעומדים לרשותה, כדי להוריד את יוקר המחיה בארץ ולהגביר התייעלות, שאינה פוגעת באף אחד, להפך.
בשבוע הבא, יתקיים במרכז הכנסים לאגו, כנס של אנשים ומחשבים "קמעונות בהפרעה" והוא יעסוק באתגרי תעשיית הקמעונות, בישראל כמו בעולם, שמשנה את פניה באופן דרמתי בגלל חדירה מטלטלת של טכנולוגיות חדשות לזירה העסקית.
המוטיב העיקרי במהפכה זו, שיבוא לידי ביטוי בכנס, הוא דגש על חווית השירות. בישראל יש לא מעט חברות הזנק שנהנות מסיוע המדינה, המפתחות פתרונות לתחום הריטייל ומייצאות אותו לכל העולם.
מסתבר שמודיעין, ירושלים או כל עיר אחרת בארץ היא מחוץ לתחום החדשנות הישראלית, ואת מה שאנו מוכרים לגויים, אנחנו עושים הכל כדי לא ליישם כאן.
ביום חמישי הקרוב, ישיקו במרכז פרס לשלום את מרכז החדשנות של ישראל, חלום ישן של מייסד המרכז שמעון פרס ז"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו יארח שם, בין היתר, את ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא ובכירים אחרים. יש לקוות שג'ק מא, מייסד החברה לא קרא את דוח המבקר ולא נחשף לביזיון שקורה עם החבילות שמזמינים בין היתר לקוחותיו בישראל. אוי לה לבושה.

תאריך:  24/10/2018   |   עודכן:  24/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החדשנות שמשבשת את הקמעונות אונליין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הקשישים עדיין אינם מורגלים לטכנולוגיה השימושית והמשוכללת ומתקשים ביותר להתמודד עימה    לחיצה על ה"עכבר" ועל המקשים המתאימים היא למעלה מכוחם המצוי
אפרים הלפרין
הדיווחים על תקיפות מיניות על-ידי דן מרגלית לא שוככים, דן מרגלית לא מתעמת ציבורית עם העדויות הקשות והמזעזעות, חובה על הציבור ללמוד לקח
עמי דור-און
במהלך שנות קיומו של חוזה השלום עם ירדן נהגה ישראל, כמחווה של רצון טוב, להזרים לממלכה הירדנית, בעיקר בשנים ברוכות מים, כמויות שעלו בהרבה על מה שנקבע בחוזה המקורי
רועי אורן
שיטות אלו ואחרות עשויות למנוע את הרצח הבא, אך בגלל שלרוב חברי הממשלה אין רגישות חברתית (ובגלל שמדובר גם באוכלוסייה ערבית), אני לא רואה מישהו מרים את הכפפה, מה שעשוי להוליד את הרצח הבא בזמן הקרוב
רחלי בן-צור
'כשאני רוצה להיות ממש בהלם, אני קורא פסיקות של בית המשפט העליון בישראל... ונוכח שבית המשפט שלי לא כזה גרוע אחרי הכל" (אנטונין גרגורי סקאליה, שופט בית המשפט העליון בארה"ב 1986 - 2016) אנטונין גרגורי סקאליה 1936-2016
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il