X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: משב רוח מרענן בבחירות המקומיות מי הפסיק תחבורה ציבורית בשבת? ולקינוח שניים אוחזים בעוגה
▪  ▪  ▪
עזר ויצמן [צילום: פלאש 90]

רוח חדשה
זוכרים שהיו פה בחירות לפני שבוע? כן כן, והן אפילו הביאו עימן משב רוח מרענן וכמה הפתעות וּבשורות טובות. מעֵבר לכך שלראשונה בהיסטוריה של ירושלים נבחר ראש עיר מזרחי, היינו עדים לכך שוותיקים פינו מקומם לצעירים מהם, והרוח הדמוקרטית גברה על הבחירה השמרנית. כך בנהריה וּבחיפה. לכך נוסף הכוח הנשי העולה ברשויות מקומיות שונות. כך בחיפה עינת רותם קאליש, שגברה על יהב הוותיק. כך בבית שמש נבחרה עליזה בלוך המיתולוגית (בהפרש קולות קטן ממשה אבוטבול) וכך בירוחם וּביהוד.
יתר על כן, בבחירות המקומיות האלה העם החליט "מושחתים נמאסתם", וּבעט אותם החוצה. זה קרה לצור בראשון לציון, לזינגר ברמת גן, באשקלון ואיך לא ליוסי בכר, עוזרו של יורם לחיאני המושחת, העונד על מצחו אות קלון, בבת ים.
בין לבין נשבר המיתוס שהחרדים נגד נשים. להזכירכם קליש הייתה המועמדת המובהקת של דגל התורה, וגם בבלוך תמכו לא מעט חרדים.
מי המנצח, אתם שואלים? ללא ספק העם, שידע בעד מי לבחור, ותוך כך הצביע ברגליו למען עקרונות חשובים וּלמען חדשנות.
עייזר כנגד חילולי השבת
הידעתם בזכות מי הפסיקה התחבורה הציבורית בשבת? עוד לא ניחשתם? היה זה שר התחבורה, עזר ויצמן, בכבודו וּבעצמו, שאחראי לכך.
תשמעו סיפור:
הרב אדלר, רבה של ירושלים, הוטרד מאוד מהעובדה שהתחבורה הציבורית פועלת בשבת. שוב ושוב הוא פנה לעייזר בבקשה שבתוקף תפקידו המיניסטריאלי יורה על השבתת האוטובוסים בשבת. אולם כל פניותיו עלו בתוהו ונפלו על אוזניים אטומות. השר היה נחרץ בהחלטתו, שהדבר בלתי אפשרי.
הרב אדלר לא הרים ידיים, והחליט לפנות לערוץ הרגשי של השר. ביחד עם העסקן האגודאי, משה פורוש, הוא ניגש שוב לשר. וכה אמרו השניים (הטובים, על-פי המסורת, מן האחד):
ידוע לנו שמוצאו של סבו החרדי של השר הוא מפינסק. האומנם?
אכן כן, אישר השר.
ובכן, הוסיפו, בפורטם על המיתר הרגשי - מוזיקלי, בארץ סבו של השר התגורר רבי אהרן קרלין, הפייטן הנודע שחיבר והלחין את הזֶמר המפורסם לשבת קודש בשֵם "קה אכסוף נועם שבת". והרב אדלר ועמיתו פצחו בשיר המרומם נפש, שהוא התגלמות השכינה והנשמה היתֵרה, המרטיט כל לב יהודי.
מתברר שֶמה שלא עשו מַכְבְּשֵׁי הלחץ והשיכנוּעים השכליים הבלתי פוסקים, עשה שיר מרַגש לשולחן שבת, עִם קורטוב של נוסטלגיה. דמעות חמות החלו לזלוג מעיניו של השר. וּמיָד התרצה והבטיח להורות על השבתת האוטובוסים בשבת. והשאר היסטוריה.
מי צריך לשלם?
תשמעו סוגיה מעניינת: אמו של תינוק רך, שזה עתה נכנס לבריתו של אברהם אבינו, הזמינה מאישה אחת לכבוד הברית עוגות מיוחדות בטעמן וריחניות, ושילמה מראש בכרטיס אשראי. אולם, ראו זה פלא, העוגות לא הגיעו ליעדן.
לאחר בירור התברר שהעוגות הגיעו לטקס ברית שנחוג באולם סמוך.
השאלה היא מי צריך לשאת באחריות לפאשלה?
וכך השבתי: לעניות דעתי המזמינה שלא קיבלה את העוגות, ולא נהנתה מהן כלל, צריכה לקבל את מְלוֹא ההֶחזר הכספי. אולם השאלה היא מי צריך לשלם? - האם האופה עצמה, ששלחה את העוגות לכתובת שגוייה או בעלי הברית השנייה, שנהנו מהעוגות? אולם כאן עולה השאלה, האם הם ידעו שהעוגות לא שייכות להם, שאז התשלום מוטל עליהם, ואולי הם חשבו שזו מתנת בעלי האולם? (ואכן גם סוגיה זו היה עליהם לברר). מכל מקום נראה לי שעיקר האחריות מוטלת על האופה שלא ציינה את שמה של בעלת הברית, ובכך גרמה לטעות הבלתי נסבלת. משום כך בעיקרון התשלום מוטל עליה.
מה דעתכם? מי הפוסק שיָרים את הכפפה?

תאריך:  25/11/2018   |   עודכן:  25/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - חיפוש, כיבוי צופי, לא הגיעו ומה לעשות במפרסמי סודות ביטחוניים
רפי לאופרט
אין פתרון מיידי לבעיית עזה. הפתרון האמיתי הוא עזה מפורזת ואוטונומית בפיקוח ישראלי-מצרי. את עזה יש לבודד מאיו"ש ולטפל בה בנפרד באמצעות החלשה מתמדת של חמאס, עידוד הגירה החוצה והתוויית קווים מנחים לתוכנית אוטונומיה עתידית
עמי דור-און
מסיפורי אלף לילה ולילה: בעיני האח הבכור הנסיך אל-אדין נראתה סכנת אבדן השליטה מוחשית ביותר לכן החליט, על-פי עצת השד הנורא שיצא ממנורת הקסמים, לשלוף את תופי המלחמה הצפויה ולהפחיד עד מוות את אחיו הצעיר שואף השלטון ואת צוות חכמיו; התרגיל המתוחכם הצליח. "בני בום" וחבר מרעיו נבהלו והחליטו במהירות לסגת מן הרעיון לכבוש את השלטון
יובל לובנשטיין
מסוע קצר מונע מהכנסה של מוצרים רבים לקוו, דבר שמחייב אותנו להעמיס מוצר על מוצר, שלא פעם נופל וגם נשבר, מחייב אותנו לטעון את הסרט מספר רב של פעמים וגורם לנו לחלק את הזמן בין מילוי הסל לפריקת העגלה
יובל לובנשטיין
חגיגת הקניות באה ממש בזמן לרשתות האופנה, אשר מזג-האוויר עד-כה, לא שיחק לידן וניצלו את המצב לסלוק עודפי סחורה ו/או סחורה שזזה לאט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il