זה קורה כמעט בכל קנייה ולבטח קורה גם לכם לפחות פעם/פעמיים בחודש, כאשר אתם עומדים בקופה והקופאי מנסה להעביר בסקנר/קורא הברקודים, את המוצר המבורקד וללא הצלחה, דבר המעכב את התור ודורש מהקופאי להקליד באופן ידני את הספרות הכמעט בלתי נראות, פעולה שלפעמים מתארכת בשל הקלדה שגוייה - בקיצור דבר מעצבן ומיותר.
ישנן מספר סיבות להישנות המקרה ובהם, מיקום בעייתי של הברקוד, בדרך-כלל בקיפול האריזה או בתפר, הדבקת תווית מחיר לצרכן על הברקוד, ברקוד קטן מדי שלא עובר את הקורא. לקורא התמים אולי נראית תקלה זו פעוטה, אולם במכפלה של המקרים בכמות הקופות והלקוחות, מקבלים עיכוב זמן מהותי.
אם ניקח בחשבון שישנן בישראל כ-20,000 קופות רושמות וזמן העיכוב למוצר שהברקוד שלו לא תקין הוא רק 10 שניות ונניח שהמקרה קורה לפחות שלוש פעמים לכל קופה ביום, נקבל עיכוב מעצבן ומיותר של 17 שעות לפעולה פשוטה זו אשר עם רק תשומת לב פעוטה, ניתן יהיה לשפר נושא פעוט זה לרווחת כולנו.
ניתן למנוע הישנות המקרה אם תקפיד רשת השיווק לפני הכניסה את המוצר לרשת, להעביר את המוצר בסקנר ובאם יש תקלה ניתן יהיה למנוע אותה לפני "המפגש על רצפת המכירה" ובתור לחשבון וכמובן חינוך והטמעה של נוהלי תימחור סחורה באופן נאות.