אחד הנתיבים העמוסים ביותר במדינת ישראל ולבטח הרווחי ביותר, הוא כביש 6. הכביש שהוקם לאחר לא מעט חששות, מוכיח שכסף פרטי בשילוב יוזמה ממשלתית, יכול להניב פרויקטים אדירים בלוח זמנים קצר ובהצלחה עסקית לא מבוטלת לבעליו.
שמח אני שהם מרוויחים והרבה (ואפילו המון), שכן זה יעודד פרויקטי פיתוח ותשתיות נוספות בישראל, אולם מדוע לא לספק שירות נאות ללקוחות?
אין ספק שבין המפעילים ובין המדינה נחתמו הסכמים לפני כשני עשורים, שהביאו לידי ביטוי מציאות מסוימת, אולם גם אם בהסכמים אלו נפלו לכאורה מספר פגמים, או שלא ניתנו דגשים לבעיות עתידיות - תקלות אלו חייבות להיות מטופלות כעת ולא להמתין לתום חוזה ההתקשרות - כמו למשל העדר תאורה נאותה לכל אורכו של הנתיב?
מדוע ישנם חלקים בנתיב, שאין בהם עמודי תאורה כלל?! או חלקים אחרים לאורך כביש 6, אשר יש בהם עמודי תאורה לאורך הנתיב, אולם הם לא מופעלים ולא מוארים?! או לחלופין וזה הכי מעצבן ומרגיז, שהאזורים הכי מוארים הם באזור תחנות הנחות לאורך הנתיב, ודווקא בקטעים הסמוכים להם, אשר יש כבר עמודי תאורה, הם מוחשכים??!! או במילים אחרות - אין כאן בעיה של אספקת זרם, אלא פשוט חוסר נכונות, אדישות כלפי הנהגים ולכאורה גם חסכנות יתר וקמצנות.
תחנות הנוחות לאורך הנתיב של חברת דור, הן התחנות הכי רווחיות בישראל והן ממש מכרה זהב, הן עמוסות כמעט לאורך כל היממה ובמשך כל השנה והנתיבים הסמוכים להן מוארים באור חזק ואילו כחצי ק"מ הרחק מהן, קיימת עלטה וחושך מצרים, כאשר באזור מותקנים וקיימים עמודי תאורה, אולם הם לא מופעלים?? איפה נמצא
משרד התחבורה? מדוע הוא חושש לכאורה להאיר את הפנסים הכבויים ולהעיר למפעילים השבעים לכאורה?
אין לי ספק שהתנהלות קלוקלת שכזו לא הייתה יכולה להתקיים במדינות מערב אירופה המתוקנות, שם נותנים יתר כבוד לציבור הלקוחות ודואגים יותר לבטיחות הנהגים בכבישים.