X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משימת קיבוץ הגלויות לא תמה, אבל היא מתקדמת וכבר הגענו לכמעט 7 מיליון יהודים כמות כזו של יהודים מעולם לא התקבצה בו-זמנית בארץ ישראל ועל אף זאת יש המגדירים גם את מצבנו כיום, כאן בארץ, כ'גלות בין יהודים' האדמו"ר רא"מ מגור: "קשה להוציא את הגלות מישראל"
▪  ▪  ▪
להוציאו מן הגלות [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

במוצאי השבת הקרובה, יקיימו שלומי אמוני ישראל את ריטואל האבל המקובל בקהילות ישראל בארץ ובעולם: יחלצו את נעלי העור, יעמעמו את האורות בבתי הכנסת ויטלו ספרי קינות. כך יבטאו את האבל על חורבן הבית לפני 1,949 שנה, ועל יציאת עם ישראל לגלויות ומצוקות, פורענויות ואינקוויזיציות, רדיפות ומיתות משונות, שנמשכו 1,978 שנה, עד הקמת מדינת ישראל, ביתם הלאומי של יהודי העולם.
אבל שלא נטעה: החטא הקדמון לא החל אז. הבכיה לדורות החלה הרבה יותר מוקדם, לפני 3,300 שנה בדיוק, בשנה השנית לצאת בני ישראל ממצרים. חז"ל מספרים שאז, בשנת 2449 לבריאה, התרחש החטא הנורא מכל: המרגלים ששלח משה לארץ ישראל, חזרו למדבר ובפיהם דיבת הארץ. חז"ל מדגישים שלא רק כלפי ארץ ישראל חטאו, אלא גם כלפי בורא עולם. יהושע וכלב, שניים מהמרגלים שהיו היחידים שלא הוציאו דיבת הארץ וקבעו כי "טובה הארץ מאוד מאוד", הבהירו לעם שמרידה בארץ ישראל היא מרידה בקדוש ברוך הוא עצמו: "אַךְ בַּ-ה' אַל תִּמְרֹדוּ", זעקו באזני העם שבכה לנוכח הבשורות הרעות שבפי המרגלים על הענקים המתגוררים בארץ כנען.
פשע הבגידה בארץ ישראל, לא נסלח ולא נשכח. לעומת חטא עגל הזהב, שעל אף שחומרתו שהובילה לניפוץ לוחות הברית, "מִכְתַּב אֱלֹקים", בסופו של דבר נסלח ונשכח. חטא העגל שנסלח לעומת חטא הבגידה בארץ ישראל שלא נסלח, מצביע על חומרת מעשה המרגלים. חז"ל במסכת תענית מביאה אמירה של חכם בשם רבה שמצטט את רבי יוחנן: "אותו היום ליל תשעה באב היה. אמר להם הקב"ה: אתם בכיתם בכיה של חינם - ואני קובע לכם בכיה לדורות".
לֶקַח לדורות ביקשו חכמים ללמדנו, שאין חטא חמור מפגיעה בכבודה של ארץ ישראל. ובכל זאת, קמים בדורנו, דור הפלאות, שזכה לראות במו עיניו בהתגשמות חזון הנביאים לקיבוץ גלויות, שחז"ל רוממהו למעלת נס בריאת העולם ("גדול יום קיבוץ גלויות כיום שנבראו בו שמים וארץ", מסכת פסחים), פושקי שפתיים הבועטים בגודל נס קיבוץ הגלויות בארצנו, בזים לו, ושוב מוציאים את דיבת הארץ, כמעשה המרגלים ממש.
שתי גאולות
אלה טוענים בעזות מצח, שחזיון הפלאות של שיבת ציון, אינו אלא 'גלות בין יהודים בארץ ישראל'; מבלי שיחושו שזהו אוקסימורון מִנֵיהּ וּבֵיה, סוג של בגידה מזעזעת, רח"ל. ואין מדובר בכת הסאטמרים שרואים בקיבוץ הגלויות מעשה שטן. אפילו יהודים טובים נכשלים בפשע הזה שאין לו כפרה. כך למשל ח"כ ישראל אייכלר שמתבטא על "חיים בגלות בין יהודים" בארץ ישראל, וכך ביטאון הליטאים 'יתד נאמן' שלפחות פעמיים בשבוע כותב על "גלות בין יהודים" בארץ ישראל – ושניהם מאוחדים בדעה שזו הגלות הנוראה מכל הגלויות. מסתבר שטענת גלות בין יהודים בארץ ישראל, אינה פליטת פה של פושטקים קנאים, אלא עניין של 'השקוִִִֹפֶע' שמאחדת חוגים שונים (לא כולם, השבח לא-ל).
הגמרא מספרת על עוף טמא (אלא מה?), ושמו ראה, שחנן אותו הבורא בראיה חדה. ולמה אמור עוף זה להיות טמא? מבארת הגמרא: "מפני שעומד בבבל ורואה נבלה בארץ ישראל".
לא שאין נבלות בארץ ישראל, חברים יקרים מאגף סאטמר ושות', אבל למה לראות רק נבלות? צדק האדמו"ר רבי אברהם מאיר אלתר מגור: "עם ישראל נזקק לשתי גאולות: האחת, להוציאו מן הגלות; השנייה להוציא את הגלות מישראל. והשנייה קשה מן הראשונה". יותר משקשה להוציא את היהודי מהגלות, קשה להוציא את הגלות מהיהודי.
אמנם נכון שטרם הגענו אל המנוחה ואל הנחלה, ויש עוד הרבה לתקן. אבל מול כל הצללים מַגיהַּ אור גדול. זכתה ארץ ישראל בדורנו לברכת שמים, שכמותה לא הייתה מאז בריאת עולם, אפילו לא בימי ממלכות דוד ושלמה: היא נושאת עליה כמעט 7 מיליון יהודים. החרדים צריכים דווקא לשמוח: מעולם לא היו בארץ ישראל כל כך לומדי תורה כבימינו. אפילו בימי חזקיהו המלך, שעליו מספרים חז"ל כי בזמנו לא נמצאו בארץ תינוק ותינוקת שלא היו בקיאים בדינים, לא היה כמספר לומדי התורה בדורנו, ורבים מהם מתפרנסים מקופת הציבור. מעולם לא זכת ארץ ישראל לשפע כלכלי שכזה, סוג של "וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה עַד בְּלִי דָי"; ולא למעמד בינלאומי יוקרתי שכזה, בבחינת "בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים". כל זה גלות?!
רבותי המקטרגים, תזכירו לי מתי בפעם האחרונה נבנו כאן, בגלות בין יהודים, קרימטוריומים נוסח אושוויץ. מתי הופעלה כאן, בגלות הרעה הזו, אינקוויזיציה שמנהלת טקסי אוֹטוֹ דָה פֶה (העלאה על המוקד)? מתי נערכו בארץ צעדות מוות נוסח בירקנאו? תגידו, חברים, השתגעתם לגמרי?
לו קמו מאפרם רש"י ורבינו תם, הרמב"ם וריה"ל, הט"ז והקצות, הב"ח והש"ך, הבית יוסף והרמ"א, הגר"א והבעש"ט, רבי קלונימוס מפיאסצנה ורבי יששכר טייכטאל, ושאר גדולי כל הדורות - האם בכלל היו מעזים להגדיר את החיים בארץ ישראל, אל מול נס קיבוץ הגלויות, כ'גלות בין יהודים' בא"י? או שמא היו משפשפים עינים דומעות מהתרגשות למראה הפלא הגדול הזה שאותו חזו נביאינו: "כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב ה' צִיּוֹן"? רבותי החרדים, גלות בין יהודים בארץ ישראל? טלו קורה מבין עיניכם, ו"אַךְ בַּ-ה' אַל תִּמְרֹדוּ".

תאריך:  08/08/2019   |   עודכן:  08/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלות בין יהודים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
}}}דתיים חרדים ושסניקים=כתות.
הם לא יהודים.  |  9/08/19 10:02
2
כשירד בית המקדש - נדע כי
XBHK  |  11/08/19 08:21
3
את הגאולה הביאו בני דור 1948
שבץ חלובה  |  11/08/19 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ראיתי את הסרטון של לפיד, לא התרגשתי כי אני יודע על איזה עץ הוא גדל
אפרים הלפרין
יש פגם ערכי קשה בהתארגנות פוליטית של תומכי שחרורו של יגעל עמיר מהכלא, אך הבעיה היא שאין כל איסור חוקי לכך
אפרים הלפרין
אי-אפשר לדעת מה אדם חושב, אפשר לנחש על-פי מה שהוא אומר, אבל להאשים את האוזניים? מביך, מאוד מביך
אלכס פז-גולדמן
איך וכיצד כחול-לבן ויעלון בועטים את הציבור החילוני לזרועותיו העבות של ליברמן
אורי שרגיל
פשיזם, לא תאמינו, מוצאו ופריחתו בשמאל, מובילו במאה ה-20 היה מוסוליני שמוצאו בשמאל הסוציאליסטי באיטליה, שחבר בתקופה האדומה לסטאלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il