X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוזקה וחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית, היא נגזרת (בין היתר) ממצבן של המפלגות הנתפסות כמפלגות שלטון. בארץ, יש שלוש: קדימה, עבודה, ליכוד. בסדרה הזו, אביא את התרשמותי הסובייקטיבית ממצבן של השלוש. השורה התחתונה: הדמוקרטיה שלנו חולה
▪  ▪  ▪

ראשית, הערה אישית. אני כל הזמן בודק את עצמי. תחושת התיעוב שאני חש כלפי מפלגת "קדימה" מרגע לידתה גורמת לי לסיפוק אישי רב. מבחינתי, מדובר בהוכחה שהערכים שלי מגובשים, ועמידים. צלחתי בהצלחה את ההתקפה הארטילרית של "האברמוביצ'ים" על התודעה שלי. למצביעי קדימה אני אומר: "איך נפלו אפסים"...
פרופסורים למדע המדינה בכל האוניברסיטות בעולם, יכניסו את המפלגה הזו לתוכנית הלימודים, מפני שהיא עשתה היסטוריה. עוד לא קרה במדינה דמוקרטית, שמפלגה שמעולם שלא נבחרה, היתה בשלטון. ההתמודדות הראשונה שלה על לבו של הבוחר, נעשתה כשהיא כבר מבוססת עמוק בשלטון.
שודדי המנדטים מקדימה ניצלו את חולשתה של המערכת החיסונית בדמוקרטיה הישראלית. מערכת בריאה היתה דוחה את המפלגה הזו, מפני שהיא סוג של "חיידק טורף". מבחינה ערכית, קדימה היא פיקציה אידיאולוגית שהוקמה ע"י רודן מושחת, ומבחינה פוליטית, היא רמאות. בעזרתה של תקשורת תומכת, היא פלשה והתנחלה בתודעתם של מצביעים רבים.
סיבת הקמתה, אין לה ולא כלום עם האינטרס של האזרחים. היא לא נכנסה לנישה אידיאולוגית ריקה, והבשורה שלה לציבור, נכתבה ע"י סוקרים ויועצי תדמית שעבדו בעבר עם מפלגת "המרכז" (מנוחתה גיהינום!) שגם היא היתה פיקציה אידיאולוגית.
כמה מילים על מפלגת המרכז, לפני שאני ממשיך עם קדימה. הסיבה הראשית להקמתה היתה תאוות השררה, והשנאה לנתניהו. למעשה, השנאה הזו היתה מיכלי הדלק של המפלגה. אלא שעל תאוות שררה ושנאה, אי אפשר ללכת לבחירות. מה עושים? גונבים מנדטים מהליכוד, מקימים מפלגה חדשה מהניילון, ומכריזים על "פוליטיקה נקייה".
"הנורמות המוסריות שפשטו בליכוד תחת הנהגתם של נתניהו וליברמן, מהוות סכנה אמיתית למדינה", הזהיר והסביר דן מרידור (להלן מיסטר "קלין") את הקמתה של המפלגה החדשה (בראון-חברון, וביתן 28 - זוכרים?). לעומתו, אמנון ליפקין שחק, ראה בדאגה עמוקה את היעלמותו של החיוך הישראלי בתקופת ביבי. "שמתם לב שאנשים הפסיקו לחייך בארץ הזאת"? שאל והתחייב להחזיר אותו לשפתותינו.
ביבי הפסיד את הבחירות ב- 99, התפטר, ולקח איתו את מיכלי הדלק. "המרכז" נתקעה!! ברטרוספקטיבה מתברר, שהשחיתות לא ממש הפריעה לדן מרידור לשיר סרנדות, מתחת החלון של שרון ואולמרט המושחתים. על זה תוסיפו את קנס המיליונים שהשית מבקר המדינה על מפלגתו "הנקייה" של מיסטר קלין.
והחיוך העדין שהובטח לנו ע"י ליפקין שחק, הומר לצחוק מתגלגל. החיוך אזל במלאי, אז נהנינו מההפקר, וקיבלנו במקומו צחוק שערכו גבוה יותר. כל פעם שהסתכלנו על "המפלגה לדורות" שהנהיג איציק ("אני אאבק על חפותי עד יומי האחרון"!) מרדכי - התפוצצנו מצחוק.
קדימה אותו סיפור. כאז כן עתה, אייל ארד היה אחד מהמנועים שדחפו להקמת המפלגה, כדי "לרסק את האימאמא של ביבי". ושוב, השנאה לנתניהו ותאוות השררה מגבשים למפלגה אחת, חבורה של חשודים, נאשמים ומורשעים שבגדו במצביעיהם. מה ימכרו לציבור? שבמפלגת האם, אחרי בגידתם אין להם סיכוי להיבחר שנית לכנסת?
לשמוע את מאיר שטרית מכריז על מותה של האידיאולוגיה, ואת רוני בראון מדבר על "פוליטיקה אחרת" זה כמו לשמוע את צ'יצ'ולינה מלמדת את בנות ישראל החסודות - צניעות מהי.
ואולמרט? תסתכלו עליו. מאז המלחמה, הוא מתנהל כמי שחטף מנסראללה פטיש באוזן. שיווי משקל - זה הדבר היחיד שמעניין אותו. כדי לייצב את ראש ממשלתנו, יצרני הספינים של שרון, עובדים למענו בשלוש משמרות. את מצבו מאז חטף את הפטיש באוזנו, ניתן לסכם בשלוש מילים: "קשה אך יציב".
מפלגה שהוקמה בזכות בגידה, היסוד המוסרי שלה פגום. אהוד אולמרט לא יכול לבוא בטענות לאיש, אם בקרוב קבוצה מתוך מפלגתו, תגבש שליש מהמנדטים, ותפרוש. וברור שפרישה של שליש, תזרוק את קדימה לאופוזיציה. בלי שררה היא תגווע, ותיקבר ליד אחותה מפלגת המרכז. זה מה שיקרה! לגזור ולשמור.
(המאמר הבא בסדרה יתייחס למפלגת העבודה).

תאריך:  16/09/2006   |   עודכן:  16/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמוקרטיה שלנו חולה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
שוב הצלחת
תוכי יוסי  |  16/09/06 23:25
2
מאמר שטחי וחסר כל מעוף.סתם שטויות ל"ת
אביגיל  |  16/09/06 23:53
3
ההתיחסות ההומוריסטית עושה חסד עם...
ישראל מתוני  |  17/09/06 00:09
4
האמת לאמיתה ל"ת
קורא ותיק  |  17/09/06 00:38
5
Our CORRPT JUDICIALS=MAIN Problem ל"ת
NOT our Politicians  |  17/09/06 04:46
 
- CORRUPTION start in JUDICIAL system ל"ת
NAPOLION B  |  17/09/06 07:21
6
לא הדמוקרטיה חולה
קונשטטר  |  17/09/06 08:29
 
- תגובה לקונשטטר
דנה v יצחק  |  17/09/06 09:00
7
האמת העצובה ל"ת
מפוכח  |  17/09/06 08:58
8
נרי
בועז מושקוביץ  |  17/09/06 13:27
9
המוסר היחיד שמכירים בוחרי קדימה
ממממממממ  |  17/09/06 14:14
10
הדקטו-אנכו-ליזם. ל"ת
מריאן קפלון  |  17/09/06 14:47
11
קפיטל- אנרכיזם!!! ולא דמוקרטיה.
מריאן קפלון  |  17/09/06 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל מידד
במציאות הישראלית, מה שאיננו "מתאים" הוא שליטתם הדומיננטית של גורמי תקשורת, כולל התופעות של בעלות צולבת היוצרת צומת מסוכן ביותר בין הון-עיתון-שלטון
יואב לוין
מנכ"ל הביטוח הלאומי קובע: "מספר העניים בישראל צפוי לגדול ב- 2007. אבל זה לא ממש מעניין את שרינו הנכבדים, הם הרי עוסקים בענייני המשרדים שלהם ולא במצבה של החברה בישראל, ובעיקר כמו פקידי האוצר - הם עושים לביתם!
יהונתן דחוח-הלוי
סימנים ראשונים להתלקחות מחודשת של מלחמת דתות בין האיסלאם לנצרות ולתרבות המערבית, בעקבות ביקורת האפיפיור על תפיסת הג'יהאד באיסלאם    לארגונים האיסלאמיים הרדיקליים עניין לנצל את המשבר הנוכחי על-מנת להחריף את העימות עם המערב ככלי לגיוס ההמונים ולדחיקת ההשפעה המערבית מארצות האיסלאם
משה כרמל
תגובה למאמר של דן מרגלית ב nrg ["רוח סובייטית", 16.09.06]
נורית הדרי
משהו בהתפרקות הזוג הקלאסי שינה במקצת את מעמדו ומקומו של האב בחיי ילדיו, אבות רבים מאוד למדו מהי הורות פעילה ומתמודדת כשנאלצו לראשונה לבלות זמן עם ילדיהם ולבנות עמם מערכת יחסים בלתי אמצעית. אני מוצאת שזה אחד התהליכים החברתיים והתרבותיים המרתקים ביותר שאנחנו עוברים היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il