X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק כאשר תדרוש ישראל סימטריה מוחלטת יסתמן סיכוי לשלום אמת
▪  ▪  ▪

תמצית היופי היא סימטריה. אפילו כיעור סימטרי נראה יפה. תמצית הסכסוך היהודי-מוסלמי הוא א-סימטריה בין תביעות הערבים לתביעות היהודים. תמצית חוסר-היכולת לסיים את הסכסוך הוא הרצון העז לסימטריה בעולם א-סימטרי.
בבסיס התובנה הציונית סוציאליסטית מצויה ההנחה היהודית כי מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך, ולכן כל הרצוי לך רצוי גם לאויבך. על סמך הבסיס הרעיוני של סימטריה בצרכים וברצונות נולדה הנחת היסוד שאם הערבים יהיו מרוצים, הם יניחו ליהודים להיות מרוצים. שאם הערבים יטעמו ממנעמי הקדמה, הרווחה, הדמוקרטיה, החופש, גם הם ירצו להימנות עם התרבות שנהנית מחופש, שלטון העם, רווחה כלכלית חברתית וקדמה טכנולוגית.
על בסיס רעיון הסימטריה בא מנהיג הימין הישראלי ודרש הדדיות ממנהיג הראשות הפלשתינית. על בסיס רעיון הסימטריה דורשת חונטת השלום להכיר בממשלת החמאס, מכיוון שזו נבחרה באופו דמוקרטי, סימטרי לבחירות דמוקרטיות בישראל.
מאידך, ברור לכל כי הסימטריה איננה קיימת. הערבים דורשים את מחיקתה של הישות היהודית מארץ ישראל, לא חלוקה צודקת. הערבים דורשים את הזכות לקבוע את גבולות תחום המחייה של היהודים ולא משא-ומתן על גבולות בטוחים ומוכרים. הערבים דורשים את הזכות להרוג ביהודים כרצונם, ואת הגנת העולם מפני התגובה הא-סימטרית שמדינת היהודים עלולה להגיב. דווקא הערבים שספגו את המירב של חינוך והשכלה מערבית הם אלו ששנאתם לישראל וליהודים עזה ביותר.
הא-סימטריה הערבית איננה הבעיה, היא מובנת מאליה מתוקף האיסלאם. הא-סימטריה היהודית היא הבעיה. היהודים הם שמסרבים להחיל על הערבים את הסימטריה האמיתית. מול פרסומי השנאה, ההטפות לרצח, מול שלילת הלגיטימציה של ישות יהודית כלשהי מכל וכל יש תגובה יהודית פייסנית. כאשר מופיעה ישות פוליטית יהודית הדורשת סימטריה שכזו, מיד היא מתויגת כגזענית, פשיסטית, נאצית וראויה לקבורת חמור. וכך הסכסוך האס-סימטרי נמשך, וימשך, מכיוון שהצד הא-סימטרי תמיד ידרוש להעמיק אותה עוד ועוד, עד לניצחון.
הגיעה העת לדרוש סימטריה אמיתית. שלום תמורת שלום. שטחים תמורת שטחים. מלחמה כוללת כנגד המלחמה הכוללת, תעמולה עוינת כנגד תעמולה רצחנית, גירוש תמורת גירוש, שלילת זכות ההגדרה העצמית מול איומי הגי'האד, ושקט תמורת שקט. כאשר הסימטריה תהיה מלאה, אולי אז יסתמן הסיכוי לסימטריה של שלום אמת.
דוקטור יובל ברנדשטטר, נגב, ישראל
תאריך:  23/10/2006   |   עודכן:  24/10/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
סימטריה א-סימטרית
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
צודק וחכם
אברהם שלום  |  24/10/06 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק באך
במדינת חוק, כל אזרח - כולל האזרח מספר אחת - אמור לפעול על-פי מה שהוראות החוק מורות לו לעשות, ולא על-פי תחושות הבטן של האספסוף
אורנה מרקוס בן-צבי
כל מה שקורה לנו חברים - מגיע לנו. הפכנו לחברה הסוגדת לפופוליזם לרדידות, לשטחיות ולתרבות בידור ההמונים המורידה אותנו לרמת בינוניות מסוכנת. מגיע לנו בשל העובדה שאנו חברה המעלה על נס את הקשרים בין הון לשלטון
חן בן אליהו
"הקם להרגך, השכם להרגו". אמת יהודית נצחית זו, מן הדין שתהיה נר לרגלינו ומאור גדול לעינינו בבואנו לעסוק בבעיית זמננו, הבעיה האירנית
איתמר כהן
צחי הנגבי חשוד לא "רק" במינויים פוליטיים: המעשים שביצע לכאורה סיכנו חיי-אדם
פרופ' משה שטרנפלד
הרפואה הסינית מציעה מספר דרכים אלטרנטיביות להתחסנות מפני השפעת. אם נקיים את כל הכללים תופחת תדירות המחלה ולא נזדקק לחיסונים חיצוניים המוציאים את הגוף מאיזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il