X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כעדות המשטרה, הגורם הלא-אנושי, של העדר שוליים, הוא הגורם העיקרי לתאונות הדרכים הקטלניות בכביש הערבה הרשויות המקומיות, כמו גם מע"צ, מתנערות מהאחריות למחדל התשתית הרעועה, וזו בהחלט לא הערת שוליים
▪  ▪  ▪

גם אם איש אינו חולק על כך שכביש הערבה הוא כביש-דמים, הגובה חדשות לבקרים קורבנות בנפש - איש אינו נוקף אצבע להפיכתו לכביש ידידותי יותר, עם תשתית ראוייה לנהג החולף בו. באחריות למחדל הזה נושאות לא פחות ולא יותר מאשר רשויות התחבורה המוסמכות, המנערות את חוצנן משינוי מצב הביש של הכביש השערורייתי.
התאונה הקטלנית של השבוע שעבר, שבה היה מעורב אסיר העולם, עמי פופר, היא רק המחשה אופיינית לאותו מחדל נוראי. התאונה המחרידה, שגבתה שני קורבנות, נגרמה, אמנם, בעטיין של עבירות-תנועה חמורות - הקרויות בעגה המשפטית "טעויות-אנוש" - אבל לא פחות מכך היא גם סימפטום אומלל לתשתית רעועה של הכביש.
הדברים אמורים בכביש צר, מפותל ובעל גבנוניות, עם שדה-ראייה מצומצם ומונוטוני, שאינו מאפשר, אפילו לנהג מנוסה, להמלט ממנו לשוליים (שאינם קיימים!!!) בעת צרה. עקיפה בקטעים המקווקווים המעטים בכביש הארוך הזה היא, במקרה הטוב, הינצלות מפגיעה של רכב שעלול (מי יודע) לבוא ממול, ובמקרה הרע "רולטה רוסית" - פשוטה כמשמעה - שסופה מוות.
מאחר שמדובר בכביש בינעירוני, לא נמצאה עד היום, לאורך כביש הערבה, שום רשות מקומית שתיאות ליטול על עצמה את האחריות להשקיע דמים בכביש הדמים, לפחות בקטעים הפרובלמטיים שבו ולפעול להרחבתו. גם מע"צ, האחראית לתחזוקת הכביש ולסלילתו, מנערת חוצנה ממנו. כך נמנע מן הנהג, הנקלע לעת צרה, להמלט לשולי הכביש - שוליים שבהווה כלל אינם קיימים.
אותו יום מר ונמהר של חודש אפריל 2000
תאונת הדרכים המחרידה של השבוע האחרון החזירה אותנו, באחת, שבע שנים אחורה: לאותו יום מר ונמהר של חודש אפריל 2000, שבו כמעט ואיבדנו את עולמנו בשניה אחת.
השעה היתה שעת בין-ערביים, בדרכנו במכונית השברולט שלנו מאילת להרצליה. סמוך לצומת פארן שבכביש הערבה, הגיחה, לפתע, מולנו מכונית רנו, כשהיא סוטה ממסלולה, חולפת במסלול שלנו ומתנגשת בעוצמה אדירה במכוניתנו. עבדכם הנאמן, שישב ליד ההגה, איבד בו במקום את הכרתו ורק מאוחר יותר, משזו שבה אליו, הוא מתבשר על פרטי התאונה על-ידי אנשי המשטרה שהוזעקו למקום.
מפרטים אלה הסתבר כי המכונית הפוגעת היתה שכורה ונהגה בה תיירת קשישה מגרמניה, שהיתה בדרכה לאילת ושמן הסתם חשבה שהיא נמצאת על אוטוסטרדה גרמנית: היא נסעה במהירות של לא פחות ולא יותר מאשר 150(!) קמ"ש, כשמכוניתנו "הסתפקה" ב-70 קמ"ש, תוך ניסיון נואש להמלט מן המסלול הצר לשוליים שאינם קיימים.
התוצאה הבלתי נמנעת: הנהגת הגרמניה נהרגה במקום ואילו עבדכם הנאמן, שנהג במכונית הנפגעת - שנהרסה, אגב, כליל - נלכד בה, בלא יכולת להמלט, כשהיא תלויה, בין שמיים לארץ, על-פי תהום פעורה מתחת. רק כעבור שעה, משהגיעו למקום כוחות החילוץ, הם הבחינו בעבדכם הנאמן לכוד במכונית, כשהוא מחוסר הכרה ובמבט חטוף פנימה מצידם, לא נראה כמגלה סימני חיים. בעמל רב הם הצליחו לנסר את דלתות המכונית ולחלץ את עבדכם ממנה, כשהוא מגלה סימני דופק ראשוניים. וכך הועברתי, אחר כבוד, באלונקה למסוק צבאי, שהוזעק למקום ושהטיס אותי לבית החולים הקרוב.
לאחר ששבה אלי הכרתי הוכנסתי לחדר הניתוח, שם שהיתי במשך 20 שעות רצופות. ניתוח השברים בידי, ברגלי ובאגן הירכיים, עבר בהצלחה והושתל בהם טיטניום, שייצב את הגפיים השבורות שלי. לאחר התאוששות ארוכה שוכנתי למשך ארבעה חודשים בבית החולים, שבו שוקמתי על-ידי צוות רפואי ופרה-רפואי מנוסה, שהצליח, לאחר ישיבה ממושכת בכסא-גלגלים והליכה על קביים, להעמידני מחדש על רגלי.
אבל בכך לא תמה מסכת הייסורים שלי. במשך שנים נאלצתי לעמוד על זכויותי המשפטיות כדי לזכות בפיצויים, בעימות מתיש עם חברת הביטוח שלי - עימות שהסתיים בפשרה, בשל חוסר סבלנות מצידי להמתין למשפט, שאת מועדו מי ישורנו.
אז קנינו, אומנם, את עולמנו בשנייה אחת שבה שיחק לנו המזל. אבל את התאונה הזו, כמו גם רבות אחרות בכביש הערבה, אפשר היה, מן הסתם, למנוע, לו רק היו במקום שוליים, שניתן היה להמלט אליהם, ושהדי במרומים - זו בהחלט לא הערת שוליים!.

הכותב לייב הוא עתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  21/01/2007   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
שלושים אחוז מחברי הכנסת שלנו בחקירות פליליות, אולי זו הסיבה לכך שהם מחוקקים חוקים המגינים על הגנבים    המדינה אינה מגנה - היא מפקירה אתכם
אליקים העצני
הסרט "היומנים של יוסף נחמני" פתח בפני ה"היסטוריונים החדשים" את הערוץ הראשון, הממומן במיסנו    הם ניצלו זאת כדי לספר כיצד מדינת ישאל היא תוצר של תוכנית שטנית נגד הערבים
אהרן שי
ביקורו של אולמרט בסין מסמל ניסיון לעצב ולאמץ טקטיקות חדשניות ולגוון מעט את מינוני תשומת הלב והמשאבים שמשקיעה ישראל במכלול הגלובלי, ובכך להתאים את עצמה לשינוים שמתחוללים בזירה הבינלאומית
ד"ר צ'לו רוזנברג
עם שאבדה לו התקווה, לא יהסס לבחור במי שנדמה לו שיעשה סדר במדינה    הביטו סביבכם: האם אתם לא רואים את אלו היודעים איך לפתור את הבעיות בין רגע?
חנה בית הלחמי
רבים מאתנו שולחים מאמרים לאתרי אינטרנט שונים    האם אנו עושים זאת באופן שמקל על העורכים וגורם להם/ן לרצות לקבל מאיתנו עוד תוכן?    להלן כמה כללי יסוד שכדאי לדבוק בהם, על-מנת להפוך לכותב/ת אטרקטיבי/ת לעורכ/ת המצוי/ה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il