X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנהיגות מחייבת ! לכן, מעבר לחשיבות שבהכרעת הדין, חייב הציבור להוקיע את חיים רמון
▪  ▪  ▪

מלבד ההיבט הפלילי שבפרשה, חייב הציבור לבחון את ההיבט המוסרי ואת ההיבט הציבורי של הנשיקה. כל אדם ראוי שיסגל לעצמו אמות מידה ונורמות התנהגות ראויות. קל וחומר כאשר מדובר בנבחר ציבור וביתר שאת כאשר מדובר בשר בכיר.
ישאל עצמו כל אחד מאיתנו האם ראוי ששר בכיר ינשק חיילת צעירה, בלשכת ראש הממשלה, כאשר אין מדובר בבת זוגו, בחברתו לחיים ואפילו לא בשותפתו למפגש רומנטי.
בין אם הנשיקה היתה בהסכמה ובין אם לאו, לעניות דעתי אין מדובר במעשה ראוי. מוטלת חובה על נבחר ציבור האמור להנהיג להוות דוגמה לשמירה על נורמות ראויות והיגיינה ציבורית, הגם שיש בין נבחרי הציבור שלנו, כאלה שאינם נוהגים כך. העובדה כי בין נבחרי הציבור ישנם כאלה שאינם מקפידים עם עצמם על שמירת כללי התנהגות נאותים ובהם אפילו כאלה שחשודים וכאלה שהורשעו בביצוע עבירות מין או בשחיתות, אין בה כדי לגרום לנו, לציבור להשלים עם התופעה. ההיפך הוא הנכון.
חובה על כולנו, למען חברה טובה וצודקת יותר להוקיע בכל דרך לגיטימית ובכל הזדמנות, מעשים בלתי ראויים של נבחרי הציבור, של מנהיגי המדינה. ככל שנקדים וככל שנתמיד לעשות כן, יש סיכוי שנעשה צעד נוסף לטובת הנהגה ראויה יותר, טובה יותר.
כל אחד מאיתנו יכול להשפיע במחאה ובקלפי. יצביע כל אחד מאיתנו למלגה הראויה ביותר בעיניו. עם זאת, ראוי שבין הגורמים שאנחנו מתחשבים בהם בבואנו לבחור את מנהיגינו, ניקח בחשבון גם את נורמות ההתנהגות שלהם.
החליט בית המשפט את אשר החליט, חובה עלינו להוקיע את חיים רמון על מעשהו ולקרוא לו לעזוב את המערכת הפוליטית לאלתר. די לנו במנהיגים הנוהגים בדרך קלוקלת.

הכותב הוא משפטן ושליח ציבור.
תאריך:  01/02/2007   |   עודכן:  01/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאת יקיר-טמנג
פיגוע מחריד זעזע את אילת, אחד הארגונים שנטלו על עצמם את האחריות הוא לא אחר מארגון `גדודי חללי אל-אקצה` של הפת"ח. אותו ארגון פת"ח שמקבל בחודשים האחרונים כמויות נשק ותחמושת מהדוד בוש בארה"ב דרך מצרים וירדן. מה היו המניעים לתוכנית האמריקנית לחמש את אבו-מאזן וצבא הפת"ח?
אליקים העצני
פתאום, אחרי כמעט 7 שנות תרדמת ציבורית-מוסרית, גילה לנו משה קצב את העוצמה החבויה במישרת הנשיא, שניתן היה לעשות ממנה מכשיר רב-כוח לזיכוך וטיהור דרכי התנהגותנו הציבורית, לתיקון, לרפורמה!
קרן רווה
מאיתנו איננו חושש להיתקל בעובד לא מוצלח וחסר כישורים במקום העבודה שלו? שיקול דעת מוטעה בגיוס עובדים עלול להוביל אותנו להתמודדות לא נעימה מול עובד שאיננו מתאים לעבודה, ואף עלול לגרום בה לנזקים בלתי הפיכים. הגרפולוגית קרן רווה נותנת בהם סימנים
איתן גנור
שר האוצר נזכר לטפל בעיוות המס של הרכבים הצמודים. כלום שר האוצר בנה תוכנית לטיפול בכלל עיוותי מערכת המיסים? הרי זאת מערכת שכולה עיוותים מודבקים במעט היגיון
ד"ר גיא בכור
הסעודים בכל מקום במזרח התיכון: מול האירנים, מול חיזבאללה, מול הפלשתינים ומול ישראל    עבדאללה מלך סעודיה הוא כיום המנהיג הערבי החשוב ביותר במזרח התיכון    אלא שמאחורי הביטחון העצמי של הסעודים מסתתר חשש גדול, וכדי להסוות אותו הם ישתמשו לא רק במקומות הקדושים עליהם הם מופקדים, אלא אפילו בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il