X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לידיעת חוגגי ט"ו בשבט: חג הטבע הוא לא רק מדובשך, אלא גם מעוקצך. בחומצתו הצורבת של הצמח האימתני יש סגולות מופלאות שמסייעות להמרצת מחזור הדם, להקלה על כאבים, לצמיחת השיער ולתיפקוד הכליות
▪  ▪  ▪

ט"ו בשבט איננו רק חג פריחת השקדיה, הפירות היבשים, או הפיצוחים. לעומת הפירות והצמחים הידידותיים כל כך לכולנו, יש גם ברכה בצמח המעורר כל כך את חיתתו בקרב רבים. הסירפד, אותו צמח רב-שנתי, הגדל בר בשדה, הוא אומנם אימתו של כל מי שנתנסה במגעו הצורב, אלא שמסתבר כי בצמח הזה, המשמש, בעצם, מספוא לבהמות וירק לעופות, יש דווקא תכונות-מרפא מופלאות, המסייעות לבריאותו הגופנית של האדם.
מחקר, שנערך זה עתה באוניברסיטת ברלין, העלה כי בסירפד יש כדי להמריץ את מחזור הדם, להקל על מי שסובל ממיחושים ראומטיים, ולהועיל לכליות, לשיער ולשיניים. מסתבר כי חומצתם הצורבת של סיבי הסירפד גורמת, אומנם, לצריבה ולגירוי מטריד של העור, אבל דווקא חומצה זו מעידה על כך שהסירפד הינו צמח-מרפא מובהק.
על-פי אמונה עממית, מי שנצרב תכופות בילדותו מסיבי הסירפד - חזקה עליו שלעולם לא יסבול עוד ממיחושים ראומטיים. גם אם יש בקביעה זו משום הגזמה, הרי שבכל זאת טמון בה גרעין של אמת. מסתבר שקיים מירשם מיוחד ובדוק של סיבי-סירפד כנגד מחלות ראומטיות, על צורותיהן השונות, במיוחד כנגד כאבי-גב ממושכים, אישיאס והקסנשוס.
על-פי אחת מעצות הסבתא הבדוקות, מומלץ לחבוט בענפי סירפד טריים על גבו של החולה. כבר לאחר חבטות מספר, עשוי החולה לחוש הקלה, כאשר עורו מתחמם - אות לכך שמחזור הדם אכן מומרץ. כמובן שיש להימנע, לאחר מכן, מרחיצת העור הנגוע במים קרים, כדי שהצריבה לא תתחדש. הטיפול הזה מצריך הפוגה בת יומיים לאחר כל טיפול, כדי למנוע רגישות-יתר של הגוף לרעל הסירפד. לעומת תרופות כימיות מקובלות, יש בצמח הסירפד עצמו כל מה שדרוש לגוף כדי להתגבר על המדווה. מסתבר שסיבי הסירפד מכילים אקסטילכולין, כלורופיל והיסטמין. כל זאת נוסף לברזל וויטמין סי, הממריצים את מחזור הדם.
על-פי המחקר הגרמני, יש בסירפד גם מינרלים, הממריצים את פעילותן התקינה של הכליות, ואילו הסידן וויטמין איי, המצויים אף הם בן, תורמים לחיזוק העצמות ולשיניים בריאות.
אלא שאין זה הכל. שורשיו של הסירפד מכילים סיטוסטרין - תרופה בדוקה כנגד דלקות של שלפוחיות. ואילו בזרעיו של הסירפד מצוי שמן וויטמין אי, המסייע להפחתת הכולסטרול בדם.
הרפואה הטבעונית ממליצה עתה על השימוש בסירפד גם כנגד דלקת-מיפרקים, משום שהוא מכיל יסודות המסייעים לניקוי הדם מחומצות-יתר. מרקחת של סיבי-סירפד עשוייה, על-פי הניסיון, לסייע גם להמרצת צמיחתו של השיער ולתיפקוד נאות של הכליות.
ולבסוף, מירשם בדוק מן הצמח המופלא הזה: יש לצקת מים רותחים על כמות בת שתי כפיות של עלי-סירפד יבשים, להשרות במשך חמש דקות ולסנן. זו כל המלאכה כולה. יש לשתות ספל אחד של המרקחת הזו בבוקר, על קיבה ריקה, וספל שני בערב, לפני השינה, ולהתמיד בכך במשך ארבעה שבועות תמימים.
אז כמו שנאמר: לא מדובשך, אלא גם מעוקצך. וזה יפה, כמובן, גם לט"ו בשבט.

ראובן לייב הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  01/02/2007   |   עודכן:  02/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסירפד - צמח מרפא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אשרי המאמין.. ל"ת
gnl  |  4/02/07 17:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
נשיא המדינה, מר משה קצב, לפני כהונתו כנשיא ובמהלכה פונק על-ידי התקשורת    מי שזכה ממנה לסיקור אוהד במשך שנים, כאשר הוא עשה הכול כדי שתתן לו חשיפה מרבית אל לו לבוא בטענות לאותה תקשורת שסוקרת גם את מחדליו    נראה שגם התקשורת, מרוב עיסוק בפרשה, שכחה אף היא עובדה זאת
עו"ד משה גולדבלט
התוצאה של פסק הדין בעניין ח"כ רמון ממש לא הפתיעה אותי ולאחר קריאתו ניתן לערוך סיכום ביניים - עד לערעור
אלירן דה-מאיו
מדוע להשתנות? החיים עצמם משתנים בכל רגע, עלינו להשתנות ביחד איתם בכדי לשמור על ההרמוניה בחיינו. השינוי מאפשר לנו להתנסות בחוויות חדשות, ולגלות את האמת על עצמנו
עו"ד איריס פרחי
העובדה ששר המשפטים, לשעבר, חיים רמון הורשע בדין אינה משמחת. זה לא יום חג ולא יום עצב. זה יום של בלבול ופחד לאן התדרדרנו. טוב שבית המשפט שרק חזק במשרוקית ועורר אותנו למציאות עגומה - שנתפכח. אסור בתכלית האיסור להחליש את בית המשפט להטיח בו רפש. ביקורת מתלהמת ומשוללת רסן תזרוק אותנו למדרון חלקלק - כולנו נצא נפסדים
עו"ד יוסי דר
מתברר שכבודו ופרטיותו של המטופל שווים בעיני מערכת הצדק שלנו כקליפת השום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il