X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מספר שאלות למשרד מסחר והתעשיה ולרשות להגבלים עסקיים. האם מותר לחנות זאת או אחרת לכפות על יצרנים שינוי שם? האם מותר לאנוס יצרנים להדפיס על מוצרים שמות, כאילו יוצרו על-ידי אחרים? האם אין כאן הונאה?
▪  ▪  ▪

שנים רבות ביצעתי את כל רכישות המזון שלי ברשת המזון שופרסל ביג, במשך השנים שמות רבים היו לרשת המזון הזאת,: קוסמוס, שופרסל ועוד. שנים רבות רכשתי שם את המוצרים אף שידעתי כי הם לא הכי הזולים. רכשתי שם את מוצרי המזון כי הם היו תמיד ליד הבית. הם לפחות ניסו לשדר אמינות אם כי הרבה פעמים הרשת שידרה חוסר אמינות.
בשנתיים האחרונות התחילה להיות תפנית שלילית לפחות מטעמי ברשת הנ"ל, הם התחילו להעלים מוצרים שהייתי רגיל לקנותם. פתאום ביום מסוים הם נעלמו מן המדפים. הופיעו כותרות בעיתון על המלחמות שהרשת ניהלה כנגד יצרנים וספקים שונים. מלחמות עם כיפופי ידיים. ניסיונות כפיה על תשלומים, על מדפים ועוד. יום אחד כאשר נעלמו המוצרים המועדפים עלי מהרשת הזאת, התחלתי ללכת פעם בשבוע לרשתות המתחרות ולרכוש את המוצרים שנעלמו מרשת שופרסל ברשתות המתחרות. כך נתגלה לי שיש עוד מגוון עצום של מוצרים שרשת שופרסל פשוט מעלימה מהקונים שלה. אך בכל זאת המשכתי לקנות ברשת הזאת.
אז התחילה תופעה חדשה, הרשת החליטה לפתח כאילו מותגים משלה. הרשת התחילה בקטן עם מותג שלא כל כך תפס ומופץ רק על ידה בשם סופר קלאס. מוצרים שמיוצרים על-ידי אותם מפעלים שיצרו אותם גם קודם, רק בשם אחר וממשיכים ליצרם גם כיום באותו השם, רק לרשת שופרסל סיפקו את המוצר תחת השם החדש "סופר קלאס". מובן שהמוצר האמיתי תחת שמו האמיתי נעלם. אני כהרגלי המשכתי לרכוש את המוצר המקורי ולא תחת שמו החדש וכאילו מותג ברשתות המתחרות.
הנה עוברים להם מספר חודשים ורשת שופרסל יוצאת במותג חדש ושמו "שופרסל". ביום בהיר אחד הרשת הזאת הופכת חנות אחד ומותג אחד. מותג כל כך גדול וחזק שנמכר רד ברשת שופרסל ביג. מה לא נמכר תחת השם והמותג הזה. הם מייצרים כאילו הכול. הכול בכאילו כמובן. מסיר ועד לאבקת כביסה. מגבינה ועד למוצרי בשר. ממיצים ועד מים מינראליים או שמן.
כל שאר המותגים שקניתי והכרתי פשוט נעלמו. הרשת הזאת החליטה כי היא תקבע לי מה אוכל. מה אקנה. מה אשתה. עם איזה נייר טואלט אנגב. אך האם הרשת הזאת באמת מייצרת את כל המוצרים הללו. לא, מובן שלא, הכול כאילו. כל המוצרים מיוצרים במפעלים שונים ומשונים, אך הנה קם ונולד מותג חדש. יש מפעלים שנאנסו ליצר את המותג החדש וליצר את המותג הזה כאילו הוא מותג בשם שופרסל. אם הם לא ייצרו את המוצרים הללו תחת השם הזה הם פשוט ייעלמו מעל מדפי הרשת הענקית הזאת.
כך הופכת לה אט אט רשת שופרסל לחנות אחת בעלת מותג אחד. פשוט משעמם להסתובב שם. אין אפשרות בחירה, הכול מיוצר כאילו על-ידי אותו היצרן. אני רגיל להיכנס לחנות ולבחור לי מוצרים ממגוון רב של מוצרים ומצאתי את עצמי ללא אפשרות בחירה. הפיאודלים החדשים מרשת שופרסל קובעים לי מה אני אקנה, אם אני לא רוצה לקנות את המותג הכאלו שלהם אז אין דבר אחר. פשוט אין, אם הוא ישנו אז שמים עליו מחיר כזה שאין טעם אפילו לגעת בו.
מכיוון שתמורת כספי אני אחליט מה לקנות, מה לאכול, התחלתי להבין שהרשת של הפיאודלים החדשים בניצוחו של דנקנר היא לא בדיוק החנות שארצה לקנות בה יותר. עדיין אני מחפש לי חנות חדשה והנה יש המצאה חדשה של הפיאודלים של רשת שופרסל ביג. יש כרטיס אשראי חדש. כן כרטיס אשראי חדש של הפיאודלים החדשים, כרטיס של רשת שופרסל ביג. כן, מי שלוקח לעצמו את הכרטיס החדש מצטרף למועדון המיוחסים שמקבלים מבצעים מיוחדים. ניקוד חדש במועדון שופרסל ביג, הפיאודל החדש מחליט כי מי שלא ייקח את כרטיס המועדון החדש ויש לו את הכרטיס הישן, שלא כלול בו כרטיס אשראי של הרשת, פשוט הוא הופך להיות חבר מועדון סוג ז. כך הרשת לא תשלוט רק במה שאתה קונה ואוכל היא גם תהנה מאחוזים נאים מהקניות שלך בכרטיס האשראי החדש של הרשת והכול כמובן כבאילו.
למזלי נפתחה חנות חדשה ממש ליד אותו שופרסל ביג שבראשון לציון מערב והנה התשובה הטובה ביותר לפיאודלים החדשים של רשת שופרסל ביג. יש מתחרים חדשים בסביבה. סוף סוף רווח לי הנה כך המוצרים שתמיד קניתי נמצאים על המדפים. לא צריך יותר לנדוד ולחפש מוצרים שקנייתה, אתה לא מקבל חנות אחת עם מותג אחד ועם כרטיס אשראי אחד. זה סוף עידן הפיאודליזם. להנהלת רשת שופרסל ביג יש לי לומר רק דבר אחד. הקונים שלכם לא מטומטמים. אי אפשר לשחק בהם כל הזמן. דיי קל לאבד קליינט , קשה מאוד לזכות בו בשנית. לוקח שנים להחזירו .
מספר שאלות למשרד מסחר והתעשיה ולרשות להגבלים עסקיים. האם מותר לחנות זאת או אחרת לכפות על יצרנים שינוי שם? האם מותר לאנוס יצרנים לספק ולהדפיס על מוצרים שמות שכאילו יוצרו על-ידי אחר? האם אין כאן הונאה במובן זה או אחר. האם מותר לרשת מזון להנפיק כרטיס אשראי אף שבפועל ההסכם בין חברת האשראי ורשת המזון או כל אחד אחר הוא יצירת מועדון חברים וגם זה בכאילו. האם מותר לאותה רשת להעניש לקוחות שאינם מעוניינים לקבל את כרטיס האשראי של אותה רשת, הכול בכאילו, הכול בכדי לזכות בעוד כמה אחוזים בדרך עקיפה על חשבון הצרכן, שמשלם לרשת גם על המוצר וגם הרשת מרוויחה עליו בעקיפין (מקבלת אחוזים מחברת האשראי, לפי השערתי כמובן, אחרת מה הלהיטות לתגמל את המשתמשים בכרטיס האשראי החדש).
האם מקובל על משרד המסחר והתעשיה והרשות להגבלים עסקים שרשת זאת או אחרת קובעת מחירים שאולי נקבעים כקרטל), שכל המוצרים שמיוצרים על-ידי עשרות מפעלים יקבלו עדיפות על פני מוצרים אחרים רק למען רווחים של פאודל זה או אחר. ספק שאינו מעוניין להיכנס לאותו דיל פשוט מסולק ומוצריו נעלמים בכפייה ובאזהרה ברורה שאם לא ייכנע לאותו פאודל פשוט ימחקו אותו מהרשת שהיא הרשת המובילה כרגע בשוק.
יש עוד הרבה שאלות שרשויות החוק מוזמנות לטפל בהן, כאן נפגעים זכויות הצרכן, נעשים הסכמים הנוגדים לכאורה את כללי המסחר ההוגן. אז לתשומת לבכם, המשרדים הנוגעים בדבר, יש לבדוק, אני חושב שלא רק הפאודל הזה חושב שהוא מלך הארץ הזאת יש עוד כאלו שממתינים לראות האם יש תגובה של אלו אשר צריכים להגן עלי כצרכן בודד.
כמה מילים אחרונות לרשת שופרסל ביג. לשמחתכם יותר לא תקראו על הרשת שלכם מאמרים שנכתבו על ידי. אני יותר לא קונה ברשת שלכם. אתם יכולים להגיב על הכתוב ככל שתרצו ללא כל צנזורה במדור תגובות. אתם יכולים לשלוח את היחצנים להגיב גם כן. הטענה כי כולם נוהגים כך. וכי כל הרשתות עושות אותו דבר אינה תופסת. אני דן בכם ולא באחרים. אני לא יודע מה קורה ברשתות האחרות, רק עכשיו עברתי לקנות במתחרות ונראה מה יקרה שם. בכל מקרה למען הסר ספק זה מה שאני חושב על הרשת שלכם. אני תקווה כי תתפקחו פן יהי מאוחר לפי דעתי או אולי אני שוגה. או אולי אני נאיובי. ימים יגידו. לפחות ממני נפטרתם כבר. אז שלום ואם תשנו את דרככם אז אולי בעוד עשור נתראה.
לרשויות האכיפה השונות אני מציע לבדוק את מעשיהן של כל הרשתות ולא רק של הרשת הזאת, אף שאני כותב רק על הרשת הזאת ששם קניתי עשרות שנים.

תאריך:  14/02/2007   |   עודכן:  14/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף עידן הפיאודליזם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני הפסקתי לקנות ברשת שופרסל לפני חצי שנה. ל"ת
יופי שכתבת  |  14/02/07 19:43
2
הבעיה היא שאין פיקוח טוב
חד קרן  |  15/02/07 00:43
3
מציבור צריך להיות יור ערני ולא לתת אמון לרשתות השיווק הללו. ל"ת
יוני כהן  |  15/02/07 07:24
4
המדינה הפקירה את האזרח הקטן
צרכן המרגיש דפוק  |  15/02/07 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם אלתר
בעוד שככלל אין משכנתא חייבת מס שבח, הרי שבמסמכים נילווים לה, כשהבנקים מחתימים לווים, קיים פוטנציאל חיוב במס. קיימים פטורים בחוק מיסוי מקרקעין, ובפקודה למסמכים כאלו - יפויי כוח. קיימים גם פטורים להבטים אחרים של ארגון ייזום ושיווק, בחוק מיסוי מקרקעין, אלא שפטורים אלו אינם חלים על יפוי הכוח הנלווה למשכנתא, מכאן הסיכון
יוסף דוריאל
ביאליק, המשורר הלאומי, כתב בזעם על אזלת היד מול פוגרום קישינב. מה הוא היה כותב היום - על אזלת היד מול פוגרום קטלני פי 100?
דניס קורן
חברת הביטוח חידשה את פוליסת ביטוח רכב שלכם באופן אוטומטי... עניין של נוהל תקני או שמא 'טריק' של חברות הביטוח?
שמואל קופר
כל הרעש סביב בניית גשר המוגרבים להר הבית הוא פריה הרקוב של השקפת העולם המעוותת של הציונות, אשר הפכה את היהדות מתורת חיים למוצג מוזיאוני וארכיאולוגי. היהודי החילוני אשר איבד את קשר החיות החיוני עם עמו, הוא אשר זקוק לכל החפירות הארכיאולוגיות הללו
עו"ד משה מכנס
ועדת הכנסת אינה יכולה להדיח את הנשיא בגלל מעשי אונס או הטרדה מינית, או בגלל עבירות אחרות, מאחר שלא זו בלבד שקצב לא הורשע במעשים כאלה - הוא אף לא הואשם בהם    הדיון בהדחת הנשיא - עוול מוסרי, חוקתי וחינוכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il