X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדוגמא שחברי הכנסת נותנים לעם היושב בציון היא דוגמא של זלזול ושל אנוכיות. חברי הכנסת נבחרו כדי לחוקק חוקים לרווחת העם, וצריך שיהיה אכפת להם כל חוק וחוק. אפילו אם אין זה בסדר היום שלהם ואפילו אם אין זאת בתחום אחריותם
▪  ▪  ▪

והיה ויפתח תייר את הטלוויזיה בטעות בערוץ 99, ערוץ הכנסת, קרוב לוודאי שיחשוב שהמדינה שלנו, רחמנא ליצלן, מנוהלת על-ידי כיסאות. מתוך 120 מושבים מאויישים לרוב בין עשרה לעשרים מושבים. על הדוכן יושב יו"ר הכנסת הנכבדה, ומקריא את רשימת הדוברים: ח"כ א' - לא נמצא. ח"כ ב' - לא נמצא. ח"כ ג' - לא נמצא. וכך נמשכת הרשימה ונמשכת.
זה עתה צפיתי בערוץ המשמים והנכלם, שאכלס דמויות חשובות, בדיון חשוב מאין כמותו. הדיון דן בתיקון להצעת חוק חברת החשמל, ובהצבעה הראשונה אמורים חברי הכנסת [כלומר הכיסאות] להצביע אם תופרט חברת החשמל אם לאו.
ראשון הדוברים היה שר התשתיות, ח"כ בן-אליעזר. כאן המקום לציין כי במדינה מתוקנת יש טעם לפגם בכך שחבר הרשות המבצעת, הוא גם חבר הרשות המחוקקת. זה לא אתי ויש כאן ניגוד אינטרסים - שהרי הכנסת קובעת את הכללים שעל פיהם יתנהלו כל המשרדים, ולכן כשחבר כנסת הוא גם שר מצביע, הוא לעולם לא יוכל להיות אובייקטיבי כאשר ההצבעה תיגע בנושא שבו עוסק משרדו או באופן התפקוד של משרדו.
מכל מקום, השר בן-אליעזר נימק את נימוקיו, וירד מן הדוכן. יו"ר הכנסת, ח"כ קולט אביטל, החלה למנות את רשימת הדוברים שאינם.
בסופו של דבר קראה יו"ר את שמה של חברת כנסת מרשימה ונמרצת - ח"כ שלי יחימוביץ. היא פרטה את דעתה שאין להפריט את חברת החשמל, מכיוון שאז תהיה השליטה בידיהם של אנשים פרטיים שרק הרווח חשוב להם, התעריפים לא יוזלו, והעובדים יהיו פחות מסורים כי ישתכרו פחות.
ניכר כי חברת הכנסת יחימוביץ היא חברת כנסת חדשה. היא עדיין מאמינה, היא עדיין פועלת, היא עדיין אידיאליסטית, עדיין אכפת לה. אבל נראה שגם היא כבר לא מתרשמת מכך שהיא נואמת בפני כסאות.
בזמנו, כשהייתי פעילה פוליטית במרצ, אמרתי לכל מי שרק רצה לשמוע שלא ייתכן שהמדינה מנוהלת על-ידי כסאות. פטרו אותי בלא כלום - גם חברי הסיעה תירצו זאת בכך שיש ועדות המתנהלות באותה שעה בדיוק.
אין זה נוהל תקין שבאותה שעה ישנם דיונים גם בוועדות הכנסת וגם במליאה. חברי הכנסת אינם עובדים קשה כל כך שאי אפשר לארגן שבמליאה ישבו כל חברי הכנסת והועדות תכונסנה בזמנים שבהן המליאה אינה מתכנסת. עד כמה שידוע לי, הכנסת אינה עובדת יום יום. אבל המשכורות שחברי הכנסת לוקחים לעצמם גבוהות יחסית.
הדוגמא שחברי הכנסת נותנים לעם היושב בציון היא דוגמא של זלזול ושל אנוכיות. חברי הכנסת נבחרו כדי לחוקק חוקים לרווחת העם, וצריך שיהיה אכפת להם כל חוק וחוק. אפילו אם אין זה בסדר היום שלהם ואפילו אם אין זאת בתחום אחריותם.
חברי הכנסת יודעים טוב מאוד לרוץ אחר אנשים ולשכנע אותם שיצביעו עבורם, אבל כאשר מגיעה שעת המבחן, וצריך להחליט ולהצביע עבור נושא מסוים, יש דברים חשובים יותר. מה המסר המשתמע מכך? שלחבר כנסת לא איכפת כהוא זה מבוחריו, כי הוא יודע שהם יצביעו עבורו ממילא, כי כך הם התרגלו. אנו התרגלנו להצביע עבור אנשים שלא שמים עלינו, שגורלנו שווה בעיניהם כקליפת השום, שלוקחים לעצמם משכורות שמנות ופנסיה מנופחת, ובכל זאת אנחנו מצביעים עבורם.
הדבר דומה לדיני העבד העברי שדובר עליהם בפרשת משפטים. דובר שם על עבד שלמרות שנותנים לו את חירותו, הוא עדיין רוצה להמשיך להיות עבד. גם לנו יש אפשרות להיות בני חורין. זוהי זכותנו המולדת, לקבוע את גורלנו,להחליט כיצד יתנהלו חיינו. ובכל זאת אנו מוצאים את עצמנו בכל פעם עבדים לאותם המנהיגים, לאותה גברת בשינוי אדרת, רוקדים מסוממים בקרנבל מסכות אחד גדול בו המסכות מתחלפות, אך המהות נשארת.
נאמר שהעם מקבל את המנהיגים שהוא ראוי להם. פתחו כל יום את ערוץ 99 בטלוויזיה, ותראו למי הצבעתם. הצבעתם לכיסאות.

תאריך:  21/02/2007   |   עודכן:  21/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיסאות הריקים של הכנסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באם נגדיל המשכורת הם גם יגיעו לעבודה....
קובי 334  |  21/02/07 12:00
2
היכן הדוגמה והיכן החינוך
שושנה ויג  |  21/02/07 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
צריך לרשום את מלחמת הלבנון השנייה בספרי ההיסטוריה כ"מלחמה ללא שם" בכדי ששרלטנים אחרים שאולי יהיו בהנהגה יזהרו שבעתיים כאשר פותחים במלחמה
רני ברוכשטיין
תכנון פנסיוני הפך להיות דבר מורכב מאוד    השינויים שחלו בשנים האחרונות בשוק ההון בתחום החיסכון לטווח ארוך, גרמו לפער גדול מאוד בין רמת הידע הנדרשת לניהול ההון, החיסכון והרכוש המשפחתי של האדם הממוצע לבין הידע הקיים
יעל לוטן
אין ויכוח על הצורך ביחסי ציבור בתחום הנדל"ן    השאלה החשובה היא איך עושים זאת נכון ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב?
עו"ד יוסי דר
נשאלת השאלה אם הציבור מוכן לקבל מצב שבו שופט, שישב בדינו של אדם, יתגולל עליו בשלב מאוחר יותר מחוץ לבית המשפט - עד שידביק לו תכונת אופי ניצחית
אביתר בן-צדף
לניצב מיקי לוי, המועמד לסמפכ"ל, יש קופה של שרצים משלו, ובעיקר – זיכוי שערורייתי, בדין משמעתי, ממתן עדות שקר ומאלימות כלפי מפגינה    האם אסף חפץ צודק, בטוענו, שמינוי גנות הנו מזימה פוליטית למנות חבר של אולמרט למפכ"ל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il