X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוואקום והדעיכה המנהיגותית שאנו חווים, יביאו בסופו של דבר לשינויים מהותיים בצמרת השלטון ולצעידה לדרך חדשה. העם היושב בציון ראוי למנהיגות שכזו, מנהיגות חדשה, נקייה, ויציבה, עם עקרונות מוסריים
▪  ▪  ▪

במצעד הכותרות המרעישות המתחלפות מדי שעה, כאשר חדשה רודפת חדשה, צריכים כוחות נפש עילאיים בכדי להישאר שפויים ב"מכת החושך" המתמשך במציאות חיינו, כאשר האור עדיין לא נראה אי שם בקצה. "רעידת אדמה" כותב העיתון של המדינה, לצד "מחול השדים" וסיסמאות אחרות המתנגנות להם במיתרי התקשורת הממונה על כללי שקיפות ניאותים.
כאן זה שחקני כדורגל, שם צמרת רשויות המס, פרשת הנשיא, גילויים מרעישים על שחיתויות של קציני צה"ל, והשיא בחקירה פלילית של ראש הממשלה אהוד אולמרט (שאינו מפסיק לספק חדשות וגילויים). ועדיין נדמה כי גם בסדרת הגילויים והשחיתויות המרעישות, עדיין רחוקים אנו מניקוי האורוות מחוייב המציאות.
פרשיות אלה הראו לנו את מצבנו המוסרי והערכי העכשווי האמיתי, והורידו את המסך המדומה והמטעה, של כל המילים הנבובות והריקות מתוכן, שכה התרגלנו אליהן כמעשה שבשגרה, ובין רגע הופרכו שלל כל הדמיונות, העומדים בסתירה מהותית למציאות העגומה.
כן, מתחת לרגלינו, כאשר ניצבים אנו לפני התפוצצות הר הגעש, ממש! כיצד ממשיכים הלאה ואיזה מין שדר יוצא מכאן לעמי תבל?כיצד זה ישפיע על המשקיעים הפוטנציאלים ביחסם למדינת ישראל, לאור פרשיות אלה? מה יהיה...?
אין ספק כי צורך השעה הוא, יסוד ושורש הכל הוא רענון סולם הערכים המוסריים שלנו, שנדמה וחשבנו שהם כמובנים מאליהם, ולא היא! ובמיוחד רענון קודים מוסריים וערכיים בכלל, ולמנהיגים ומקבלי ההחלטות כנציגים נבחרי העם בפרט. כאשר, מנהיג נבחן בשתי תכונות מרכזיות. מנהיגות עמידה וחזקה, לצד אישיותו ואופיו - כאשר אישיותו וה"בן אדם" שבו היא המעלה הראשונית של איש ציבור פוטנציאלי בשליחותו הציבורית.
רבי ישראל סלנטר זצ"ל (אבי תורת המוסר במאה האחרונה) - חרט את האמרה: "הישר במידות (תכונות הנפש), הוא הישר בדעות" - לומר לך כי הא בהא תליא. זוהי אמת לפרט, ובוודאי ל"אישי ציבור" כמקבלי ההחלטות המשפיעות על גורל חיינו.
לשם שינוי מהותי במצב הקיים, דרושים שלוש פעולות מרכזיות. לחזק את העומדים בפרץ מול גלי השחיתות, להקים מרכז ממלכתי למלחמה בשחיתות ולהקים ועדת חירום ממלכתית, לחשיבה והיגוי לדיון בכל הנושאים החיוניים בחיינו.
מדינת ישראל הצמיחה כמה מנהיגים ששמם חרות מעל לוח דפי ההיסטוריה כמנהיגים בעלי שיעור קומה. כאשר הם עמדו בפני הברירה בין "הישרדות פוליטית"-אישית, לבין אחריות של שליחות ציבורית - היה להם את הקוד המוסרי הבסיסי, להסיק מסקנות, גם אם הפרשיות שעמדו בפניהם היו מחווירות כסיד מול כותרות של ימינו אלה.
עוד לא אבדה תקוותינו. ישנם בתוכנו כישרונות מבורכים להנהגת המדינה. הם אינם בולטים, ואור הזרקורים לא מופנה אליהם (אולי עקב כך שאינם מ"מביאי הרייטינג"), אך הוואקום והדעיכה המנהיגותית שאנו חווים, יביאו בסופו של דבר לשינויים מהותיים בצמרת השלטון ולצעידה לדרך חדשה. העם היושב בציון ראוי למנהיגות שכזו, מנהיגות חדשה, נקייה, ויציבה עם עקרונות מוסריים, מנהיגות הקשובה ומחוברת אל רחשי לב העם.
בידינו הדבר, לשינוי המיוחל.

המאמר פורסם בעיתון החרדי "בקהילה".
הכותב הינו עו"ד וח"כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב ואיש ציבור, הינו כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.
תאריך:  05/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחזרה למנהיגות שפויה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נדמה לי שהכותב הוא ממפלגת ש"ס המחזיקה את המנהיגים הללו. ל"ת
נדמה לי  |  5/03/07 19:33
2
תגובה ל - 1 - לנדמה לי
מיכלי1  |  5/03/07 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם-פריצי פריד
פקידי האוצר הוציאו מכרז שאיש לא אישר להם וחתמו על הסכם עם זכיין, אבל ח"כ כחלון (שנזכר שיש לאזרחי מדינה הזו זכויות) הבהיר שהוא מתנגד לכך שפקידים יחליטו על דעתם וללא אישור מהכנסת לגבות מאיתנו כסף
ליאת טמנג
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביטל את השביתה הכללית שהיתה אמורה לפרוץ השבוע, ללא שום פיתרון אמיתי להלנות השכר המתמשכות של עובדי הרשויות, וללא הסכמים על פיצויים לאנשים ששכרם מולן כבר שנים. עיני התקפל במהירות רבה תמורת מכתב מראש הממשלה, אהוד אולמרט, המבטיח כי יטפל בנושא
צבי גיל
מגישי העתירות לבג"צ, אף שכוונתם טובה עושים לעיתים שרות דב לבית המשפט העליון שאותו הם מבקשים לחזק. פניות הדחף התכופות לבג"צ פועלות כבומרנג ומחזקות נטיות בקרב אלה שמבקשים לכרסם במעמד הערכאה השיפוטית העליונה
גורי גרוסמן
כל אזרח שעתיד המדינה ובטחונה יקרים לו, חייב לעודד ולשבח את המבקר הממלא את תפקידו באמונה וללא משוא פנים, להבדיל מקודמיו שהדוחות שלהם נשכחו יום אחד לאחר פרסומם, והם מוטלים כאבן שאין לה הופכין מכוסים בקורי עכביש
אלכס לוין
משרד התחבורה משמיע בזמן האחרון, במיוחד מאז היבחרו של שאול מופז לתפקיד שר התחבורה, אלפי מילים פורחות באוויר בדבר המלחמה בתאונות הדרכים. מוכרזות הצהרות שונות שנזרקות לחלל האוויר מתנדפות ונעלמות. להלן מספר עצות למשרד התחבורה כיצד באמת ניתן להילחם בתאונות הדרכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il