X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר מהפכני של IDC בחסות EMC צופה נתון מדהים: 988 מיליארד גיגה בייט של מידע דיגיטאלי ייווצר בשנת 2010
▪  ▪  ▪

ממצאים עיקריים העולים מהמחקר:
  • גודלו של היקום הדיגיטאלי בשנת 2006 היה 161 מיליארד גיגה בייט (161 אקסה בייט).
  • IDC צופה כי המידע יצמח שנתית פי 6 בין השנים 2006 ל-2010.
  • בעוד כמעט 70% מהיקום הדיגיטאלי ייווצר על-ידי אנשים פרטיים עד 2010, ארגונים יהיו אחראים לאבטחה, לפרטיות, לאמינות ולתאימות של לפחות 85% מהמידע.
ב-2006, 161 אקסה בייט מהמידע הדיגיטאלי נוצר והועתק, ובכך המשיך תקופה חסרת תקדים של צמיחת מידע. יקום דיגיטאלי זה משתווה לכמעט פי 3 מיליון מהמידע הנאגר בכל הספרים שאי פעם נכתבו - או מקביל ל-12 ערימות של ספרים, כל אחת משתרעת לגובה של יותר מ-93 מיליון מיילים (14,880 מיליון ק"מ), מכדור הארץ ועד השמש. ב-2010 יזנקו האנלוגיות של הגיגה-בייטים והספרים לכ-150 גיגה-בייט לאדם, כלומר כ-75 ערימות ספרים שכאלה. אם נחלק זאת באופן שווה בין כל אוכלוסיית העולם - נכון להיום 6.6 מיליארד איש (6,579,247,264) - הרי שב-2006 נוצרו כ-24 גיגה-בייט של מידע דיגיטאלי לבן-אדם.
על-פי IDC, היקף המידע שייווצר ויועתק בשנת 2010 יתפשט ליותר מפי 6 ויגיע להיקף של 988 אקסה בייט, נתון עצום המצביע על צמיחה שנתית בשיעור של 75%. האופי חסר התקדים של צמיחה זו נרמז מהעובדה שלא ניתן למצוא את המילה "Exabyte" בפונקצית בודק האיות של אף אחת מתוכנות עיבוד התמלילים.
בעוד כמעט 70% מהיקום הדיגיטאלי ייווצר על-ידי אנשים פרטיים עד 2010, מרבית מהתכנים יבואו במהלך דרכם במגע עם ארגונים - על גבי רשת, במרכז נתונים, באתר אירוח, במתג של טלפון או אינטרנט, או במערכת גיבוי. ארגונים - כולל עסקים בכל הגדלים, משרדים ממשלתיים, ממשלות וחברות - יהיו אחראים לאבטחה, לפרטיות, לאמינות ולתאימות של לפחות 85% מהמידע.
"המסה הצומחת של המידע מפעילה לחץ ניכר על תשתיות ה-IT הקיימות כיום. צמיחה מאסיבית זאת תשנה את הדרך שבה ארגונים ואנשי IT יבצעו את עבודתם ואת הדרך שבה אנחנו הצרכנים נעשה שימוש במידע", אמר מארק לואיס, סגן נשיא בכיר ומנהל פיתוח בכיר ב-EMC. בהתחשב בעובדה ש-85% מהמידע הנוצר והמועתק יהיה באחריות הארגונים והעסקים, אנחנו צריכים לנקוט בצעדים כתעשיה כדי להבטיח תכנון תשתיות מידע גמישות, אמינות ומוגנות אשר ינהלו את ההצפה".
"הצמיחה המדהימה וההיקף הרב של סוגי המידע השונים הנוצרים במקומות כל כך רבים ושונים, מייצגת יותר מאשר רק התפוצצות מידע עולמית בהיקף חסר תקדים", אמר ג'ון גאנץ, מנהל מחקר בכיר וסגן נשיא בכיר ב-IDC. "היא מייצגת שינוי גמור בדרך שבה מידע נע מתבנית אנאלוגית שבה היו גבולות, לתבנית דיגיטאלית חסרת גבולות. בהיבט הטכנולוגי, ארגונים יצטרכו להטמיע טכניקות מתוחכמות מאי פעם על-מנת להעביר, לאחסן, לאבטח ולשכפל את המידע הנוסף הנוצר מדי יום".
ב-2007, בפעם הראשונה, כמות המידע שנוצר תעלה על נפח האחסון הזמין. אומנם לא את כל המידע שנוצר (לדוגמה כל אותות הטלוויזיה הדיגיטאליים, כל דפי הרשת, כל השיחות הקוליות וכיוב') צריך לשמור, אבל אחוזים הולכים וגדלים מהמידע בכל-זאת יצריכו אחסון. התשתיות הקיימות אינן ערוכות כהלכה להתמודד עם הגידול ולספק את רמת השירות הנדרשת. לכן, ארגונים יצטרכו להשתמש בטכניקות יותר ויותר מתוחכמות כדי להעביר, לאחסן, לאבטח ולשחזר את המידע הנוסף הנוצר מדי יום.
ממצאים חשובים נוספים:
  • תמונות: תמונות שנוצרות על-ידי יותר ממיליארד מכשירים בעולם, החל ממצלמות דיגיטאליות ומצלמות טלפון ועד סורקים רפואיים ומצלמות אבטחה, מהוות את חלקו הגדול ביותר של היקום הדיגיטאלי.
  • מצלמות דיגיטאליות: מספר התמונות שנעשו על-ידי הצרכן באמצעות מצלמה דיגיטאלית ב-2006 הגיע ל-150 מיליארד תמונות בעולם, בעוד מספר התמונות שנעשו באמצעות המצלמה בטלפון הנייד הגיע כמעט ל-100 מיליארד תמונות. IDC צופה כי יותר מ-500 מיליארד תמונות ייווצרו עד שנת 2010.
  • מצלמות וידיאו: השימוש במצלמות וידיאו אמור להכפיל עצמו בדקות השימוש בין השנים 2006 ל-2010.
  • דואר אלקטרוני: מספר הודעות הדואר האלקטרוני צמח מ-253 מיליון ב-1998 לכמעט 1.6 מיליארד ב-2006. במהלך אותו פרק זמן, מספר האימיילים שנשלחו גדל פי שלוש, מהר יותר ממספר האנשים ששלחו את האימיילים. ב-2006, רק תעבורת האימייל מאדם אחד למשנהו, למעט ספאם, הייתה בהיקף 6 אקסה בייט.
  • הודעות מהירות (Instant Messaging): עד 2010 כמות חשבונות ה-IM תגיע ל-250 מיליון , לרבות חשבונות שמהם נשלחות הודעות מיידיות עסקיות.
  • פס רחב: כיום ליותר מ-60% מהמשתמשים באינטרנט יש גישה לפס רחב, בין אם בבית, בעבודה או בבית הספר.
  • אינטרנט: ב-1996 היו רק 48 מיליון בני אדם שהשתמשו באינטרנט כבשגרה. ה-web העולמי היה רק בן שנתיים. עד 2006, היו 1.1 מיליארד משתמשים באינטרנט. עד 2010, חוזה IDC כי 500 מיליון משתמשים נוספים יצטרפו לרשת.
  • מידע לא מובנה: יותר מ-95% מהיקום הדיגיטאלי מורכב ממידע לא מובנה. בארגונים, מידע בלתי מובנה מהווה יותר מ-80% מכלל המידע.
  • תאימות לחוקים ולדרישות אבטחה: כיום, 20% מהיקום הדיגיטאלי כפוף לחוקים ותקנים, וכ-30% כפוף ליישומי אבטחה.
  • סיווג (Classification): ב-IDC מעריכים כי היום פחות מ-10% מהמידע הארגוני הנו מסווג או מדורג על-פי חשיבותו. IDC צופה כי היקף הנתונים הממוינים יצמח ביותר מ-50% לשנה.
  • כלכלות בצמיחה: אסיה פאסיפיק למעט יפן ושאר העולם למעט צפון אמריקה מהווים כעת 10% מהיקום הדיגיטאלי אך יצמחו 30%-40% מהר יותר מכלכלות בשלות.
השלכות נוספות:
- מנהלי IT ירחיבו משמעותית את תחום אחריותם.
- המחיר של היעדר תגובה למבול המידע עלול לא להיות נראה לעין בשלב זה למנהלי חברות ולמנהלי כספים. אימוץ גישה מקיפה ודיסציפלינארית לניהול המידע והבנת ערכו, הנה המפתח להפחתת עלויות נסתרות ולא נסתרות הנלוות להתפוצצות המידע.
- ארגונים כיום מתחילים לתכנן מחדש את התשתיות שלהם כדי לעשותן יותר דינאמיות ומרוכזות במידע.
- 30% מהמידע הארגוני יושב בעסקים קטנים.
- מאגרי נתונים: כמעט חמישית מהארגונים צופים כי מאגרי הנתונים שלהם יוכפלו ב-2007.
- מידע בעבודה: עובדי מידע משקיעים 14.5 שעות בשבוע בקריאת דואר אלקטרוני ותגובה לו, 13.3 שעות ביצירת מסמכים, 9.6 שעות בחיפוש אחר מידע, 9.5 שעות בניתוח המידע. ארגון המעסיק אלף עובדי ידע מפסיד 5.7 מיליארד דולר בשנה רק בשל הזמן המבוזבז על פרמוט מחדש של מידע המועבר בין יישומים. אי מציאת המידע עולה לאותם ארגונים 5.5 מיליון דולר נוספים בשנה.
- שוק התוכנות לניהול ארכיב ואחסון הירארכי יכפיל את גודלו בין 2006 ל-2010 ל-1.7 מיליארד דולר בעולם.
- תאימות: ההשקעה בחומרה, תוכנה ושירותי מחשוב לפיתוח תשתית IT שתתמוך בתאימות לחוקים צפויה להכפיל עצמה בין 2006 ל-2010, ל-21.4 מיליארד דולר בעולם.
- ארכיב דואר אלקטרוני: שוק התוכנות ושירותי האירוח יקפוץ מ-471 מיליון דולר ב-2006 למיליארד דולר ב-2010.
- אבטחה: ההשקעה בתוכנות אבטחה ייעודיות תקפוץ מ-40 מיליארד דולר ב-2006, ל-65 מיליארד דולר ב-2010, או קרוב ל-5% מההשקעה הכוללת ב-IT.

תחקיר פיסיאון - מפתח מוכח להצלחה מהירה במחשוב
IDC הינה ספקית גלובלית של מחקרי שוק, ייעוץ ואירועים לתעשיות טכנולוגיות המידע הטלקומוניקציה וטכנולוגיה לצרכנים. החברה מסייעת לאנשי IT, מנהלים ומשקיעים לקבל החלטות מבוססות מידע על רכישת טכנולוגיה ואסטרטגיה עסקית. למעלה מ-850 אנליסטים ב-50 מדינות מספקים מומחיות גלובלית, איזורית ומקומית בתחומי טכנולוגיה, הזדמנויות שוק ומגמות. www.idc.co.il
תאריך:  13/03/2007   |   עודכן:  13/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחזית המידע הדיגיטאלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בקרוב
בקרוב  |  13/05/07 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שרון, עו"ד הורנשטיין
חשבתם שדירת המגורים נמכרת על ידכם בהפסד והחלטתם שלא לדרוש את הפטור? בעקבות הוראת ביצוע חדשה של רשות המיסים עלול לחול חיוב במס שבח גם כאשר החישוב מראה כי קיים הפסד. על מי חל הסיכון וכיצד ניתן להימנע ממנו?
יואב לוין
ניצחון חשוב והתפתחות תקדימית במאבק המאבטחים על זכויות העבודה שלהם נרשמו כאשר שירות התעסוקה במדינת ישראל החליט להפסיק את שליחתם של דורשי עבודה ומובטלים לחברת "השמירה" במשך חצי שנה
ד"ר צלו רוזנברג
ליו"ר "פורום ההורים הישוביים": מותר למורים לשבות. הם רשאים להימנות עם אלה שמתפרנסים בכבוד, על-פי השכלתם וכישוריהם. בכל המדינות המפותחות המורים מתקיימים בכבוד. בעולם השלישי לא
ראובן לייב
במועדון הלילה הפריזאי הנועז, "מאדאם ארטור", מצליחים השחקנים - גברים בלבוש נשים - להערים על קהל הצופים החוזה במיטב הפעלולים מהווי חייהם
מאת ענבל בר-און
פרשת אסתרינה טרטמן העלתה אל הדיון הציבורי את יכולתם של בעלי נכויות לשמש בתפקידים ציבוריים. האם זה רצוי? במקרה של טרטמן היו הדברים קצת על גבול האפור, שכן קיבלה סכומים נאים מן הביטוח הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il